"Драматургията на Чехов е живопис върху стъкло, през което се виждат безкрайно далечни перспективи."
Леонид Андреев
Те са три сестри, които се опитват да стигнат до своята Обетована земя. Но дори не успяват да тръгнат натам. В тази пиеса Чехов нарича мечтата им „Москва“. Но темата за провинциалност, еднообразност и безсмислие – едно вечно усещане, което пронизва интелигенцията във всички времена, е тема, която Чехов разработва и в разказите, и в пиесите си. Драматург, положил основите на руската и световната драма, в която няма отрицателни и положителни герои, нито главни и второстепенни персонажи. Има истински живот и хора, такива, каквито наистина са – сложни, многообразни, добри и лоши, всякакви. Драматургичното величие на Чехов е и в неизреченото, „подводното“ течение на човешкия живот. В пиесите му няма гръмки диалози или героични постъпки. Има повече премълчано, много неизказано. И човеци, които се опитват да осмислят живота си, зазидани в бездуховни тъмници.
Антон Павлович Чехов вълнува и е безкраен, неизчерпаем не само защото пиесите му са симфонии, построени по класически правила. Основното е, че той успява да стигне до най-дълбокия човешки глас, който дори да мълчи, пак крещи, за да разчупи рамката и да се въздигне.
Предлагаме ви да чуете радиоварианта на „Три сестри“ от 1980 г. с режисьор Юри Статков.
Участват артистите: Нина Стамова, Виолета Гиндева, Виолета Донева, Николай Бинев, Илия Раев, Илия Добрев, Вельо Горанов, Юрий Яковлев, Живко Гарванов, Искра Радева, Вера Караламбова, Александър Тончев, Стефан Димитриев, Елисавета Сотирова.Юджийн О'Нийл пише "Дългият път на деня към нощта" през 1940 година, само четири години преди това, през 1936-та, той става Нобелов лауреат като драматург. В "Дългият път на деня към нощта" О'Нийл разказва историята на своето семейство. Всички конфликти и ситуации, съответстват на мъчителните, изстрадани мигове, изживяни през годините в неговия дом...
Отиде си вълшебницата на музикалното оформление Валя Бояджиева. Професионалният ѝ път премина в БНР. Работи за различни редакции в програма "Христо Ботев". За късмет на Радиотеатъра, тя прекара дълги години като музикален оформител на радиопиесите. Остави толкова много след себе си, че ще трябва продължително да ѝ благодарим. Фин човек. Прекрасен..
Словото се умори и капна. Капна до такава степен, че ми е съвестно да прибягвам до услугите му. То е като кон, коленичил кон. Камшик, камшик трябва! Единственият камшик – това е смехът! Смейте се, гадове, на мъките на падналото слово. Виктор Ерофеев, "Три срещи" "Орфей" на Кокто е модернистична и ексцентрична интерпретация на една класическа..
Историята на "Монетата" започва през 2020 г., когато е отличена като победител в конкурса за нова пиеса на Нов български университет. На 20 януари 2021 г. се състоя премиерата ѝ на сцената на Младежки театър "Николай Бинев". В началото на 2025 г. пък слушателите на програма "Христо Ботев" ще могат да чуят премиера на аудио "Монетата" – от 16 часа на..
Камила Грудова (Camilla Grudova) е канадска писателка, която дълго време не може да си позволи свой мобилен телефон, а баба ѝ се е препитавала като шивачка в Париж. Първата машина, която Камила е имала в дома си била шевна, компютър получава едва като тийнейджърка и вероятно с негова помощ завърша История на изкуството в университета в Торонто. За..
Античният керамичен център край Павликени е едно от значимите археологически открития в България. Историята на неговото разкриване започва през 1971..
Преди дни депутатът Румен Петков попита "Кой го интересува ДС?", т.е. 35 години по-късно има ли смисъл да говорим за отминали неща. За кои "отминали неща"..
Тя е символ на установения морал и етикет, при това не само на държавно и политическо ниво, обвързана е със социални каузи от всякакъв вид. Винаги трябва..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg