Думите, послужили за заглавие, са на Петър Волгин, един от тримата главни действащи лица на епизод 10. Дългият период от време, поставен във фокуса на документалното повествование, независимо от факта на екстремното вътрешно разнообразие, драматизъм и обрати, може да бъде обобщен с идеята за силното присъствие в новата и динамична конкурентна среда на последните 2 десетилетия.
Петър Волгин, Милена Дунева и Силвия Великова помогнаха да изградим историята на сегашното време на радиото като тръгнем от три паралелни съвършено различни истории. Във всяка от тях обаче идеята за свободата в политически и творчески план и идеята за свободата като битка се оказаха централни.
Когато Радиото разказва историята на хора, които разказват истории за радиото, общата картинка прелива от нюанси и детайли. Жълтите павета, уроците от детството, харизмата на хората по коридорите на радиото, усещането за второ семейство и протестите през март 2001 – ето само малка част от 3-те измерения на сегашното в нашата история за радиото. Дистанцията от още почти цяло едно десетилетие прави тези записи по-ценни и изненадващи, защото зад непринудените гласове и колоритно съчетаните гледни точки прозират очертанията на големия пъзел – най-големият цивилизационен елемент (според Петър Увалиев) обаче не изобщо, не по принцип, а в съвремието, пред нашите очи.
Първо излъчване на епизода е на 19 април 2010 г., понеделник, в 10.30 часа, по програма „Христо Ботев“.
Юджийн О'Нийл пише "Дългият път на деня към нощта" през 1940 година, само четири години преди това, през 1936-та, той става Нобелов лауреат като драматург. В "Дългият път на деня към нощта" О'Нийл разказва историята на своето семейство. Всички конфликти и ситуации, съответстват на мъчителните, изстрадани мигове, изживяни през годините в неговия дом...
Отиде си вълшебницата на музикалното оформление Валя Бояджиева. Професионалният ѝ път премина в БНР. Работи за различни редакции в програма "Христо Ботев". За късмет на Радиотеатъра, тя прекара дълги години като музикален оформител на радиопиесите. Остави толкова много след себе си, че ще трябва продължително да ѝ благодарим. Фин човек. Прекрасен..
Словото се умори и капна. Капна до такава степен, че ми е съвестно да прибягвам до услугите му. То е като кон, коленичил кон. Камшик, камшик трябва! Единственият камшик – това е смехът! Смейте се, гадове, на мъките на падналото слово. Виктор Ерофеев, "Три срещи" "Орфей" на Кокто е модернистична и ексцентрична интерпретация на една класическа..
Историята на "Монетата" започва през 2020 г., когато е отличена като победител в конкурса за нова пиеса на Нов български университет. На 20 януари 2021 г. се състоя премиерата ѝ на сцената на Младежки театър "Николай Бинев". В началото на 2025 г. пък слушателите на програма "Христо Ботев" ще могат да чуят премиера на аудио "Монетата" – от 16 часа на..
Камила Грудова (Camilla Grudova) е канадска писателка, която дълго време не може да си позволи свой мобилен телефон, а баба ѝ се е препитавала като шивачка в Париж. Първата машина, която Камила е имала в дома си била шевна, компютър получава едва като тийнейджърка и вероятно с негова помощ завърша История на изкуството в университета в Торонто. За..
Античният керамичен център край Павликени е едно от значимите археологически открития в България. Историята на неговото разкриване започва през 1971..
Преди дни депутатът Румен Петков попита "Кой го интересува ДС?", т.е. 35 години по-късно има ли смисъл да говорим за отминали неща. За кои "отминали неща"..
Тя е символ на установения морал и етикет, при това не само на държавно и политическо ниво, обвързана е със социални каузи от всякакъв вид. Винаги трябва..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg