„Неофутуризъм в тунелите на балканския прогрес“ е може би най-точното заглавие и посока на работа в творбите на художника Борис Колев в галерия „Аросита“. И веднага ще прибегнем към словото на младия критик Иван Стефанов, който споделя, че „…Независимо от избора на нефигуративен подход – в някаква степен връщане към някои ранни моменти в творчеството на този артист – той не престава да бъде социален, даже напротив, създава по-усложнена интерпретация на своята проблематика, отколкото бихме открили в едно конюнктурно пресъздаване на социалната низина“…
Борис Колев е един от най-интересните и смислени съвременни автори, който в своето творчество през годините умее да преосмисли и пресъздаде една интересна и сложна връзка между технологичните и даже футуристични перспективи на съвременното общество в своя защитена художествена позиция. Да бъде винаги различен и обоснован в това, което пресъздава с различни визуални и живописни средства. Не отстъпва от живописта, от натрупванията на големите художници от Ренесанса до днес, особено тези които втъкават в изкуството си науката, знанието, чистата живопис и техническия прогрес.
В случая в няколкото знакови големи картини и в малките минималистични творби, той използва тунелите, дълбаенето в някаква посока като метафора на посткомунистическото общество. Но винаги пресъздадени естетски и интригуващо като визия и възможност публиката да разсъждава върху тях.
Националната галерия поставя началото на цикъл от изложби, чиято цел е да запознае посетителите с богатия и разнообразен музеен фонд от чуждестранна графика. Началото е с 21 графични листа от Пабло Пикасо, тематично свързани с негови и на други автори литературни текстове, с лични преживявания и прозрения. Серията "Подвижни пясъци"..
Изкуството има силата и привилегията да се съхранява, то оцелява въпреки нас, смята актрисата Елена Петрова. Идеята според нея е, докато човек е на тази земя - да дава. Да дава от таланта, уменията, опита и знанията си, от душевността и креативността си. Тъкмо тази индивидуалност допринася за пълнотата на изкуството, тя го съживява. Често обаче..
Посрещането на Бъдни вечер и Рождество по света крие голямо разнообразие от традиции и странности, които отразяват културата и наследството на всяка страна. В предаването "Нашият ден" обикаляме земното кълбо с някои любопитни и малко познати обичаи от различни краища на света: Латинска Америка Венецуела: Пътуване до църквата с..
От пролетта Драматично-кукленият театър "Иван Радоев" в Плевен ще има главен режисьор. Юрий Бутусов е едно от големите имена на европейския театър. Той е емблематичен режисьор с много награди. Напуснал е Русия преди няколко години, сега живее във Франция и поставя пиеси в цяла Европа. Тази година той е бил в Плевен на пилотното издание на..
В епизод 570 "Трамвай по желание" среща своята публика с ректора на НАТФИЗ Мирослав Дачев. Мирослав Дачев е професор по семиотика на изкуството в НАТФИЗ "Кръстьо Сарафов". Възпитаник е на Софийския университет "Св. Климент Охридски". Доктор на филологическите науки от 1997 г. с тезата "Семиотика на цвета". Доцент от 1999 г. и професор по..
През далечната 1967 година легендарният диригент Димитър Димитров слага началото на Декемврийските музикални дни в Стара Загора. След откриването на новата..
В рубриката "Културен отпечатък" на Рождественското издание на "Terra Култура" се върнахме назад във времето, за да си припомним как са отбелязвали Бъдни..
Имаше време, когато – за да бъде представен – се даваше пример, че именно той е общото между римейка на "Бен Хур", популярния американски сериал "24" и..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg