„Бъди себе си, каквото и да казват“ – този стих от песен на Стинг е заглавие на новата изложба на художника Стефан Николаев, отново като ключ към иновативните и интересни негови проекти през последните години. Изложбата се показва в пловдивската галерия „Сариев“, като авторът е превърнал белия куб на това пространство в изследване на различни културни митологии и вътрешни, подсъзнателни връзки с прочути произведения от изкуството и поезията. Стефан Николаев прави препратки или към стихове на Шарл Бодлер, като цитира началото на Бодлеровото стихотворение „Съответствия“, или ни насочва към гълъба на мира на Пикасо или творба на японски артист, със заглавие „Нищото“, или към маските от древногръцкия театър. По този интересен маниер или с особени, чисто негови интерпретации художникът търси да превърне митологиите в инструмент за изследване на нашето съвремие. Културни митологии, които служат и като основа за нови експерименти със свойствата на скулптурата.
Артистът използва различни материали – мед, гранит, желязо, злато и неон, и в „на пръв поглед набързо изковани, излети и сглобени творби, авторът не спира да задава въпроса – разпадат ли се тези митологии при това тяхно материализиране, или се превръщат в инструменти за осмисляне на съвремието?“ – казва за тези творби на Стефан Николаев изкуствоведът Десислава Милева.
Стефан Николаев от години живее и работи в Париж, завършил е Парижката академия за изящни изкуства, носител е на наградата за изкуство на ЮНЕСКО, след участието си на Биенале в Цетине, Сърбия. Той е първият българин с творба пред Гран Пале“, със заглавие на български език – „Осветяването на пътя“. Това е 4-метрова монументална скулптура, от една страна почит към Париж, и от друга почит към Марсел Дюшан, който е осветил един съвсем нов път в изкуството.
"Рисунка. Майстори" – така е наречен проектът на СБХ с куратор Явора Петрова. Тя кани 22-ма художници - майстори да участват със свои работи: "Поканих автори с биография в рисунката. Автори, които се изразяват чрез рисуването, които не обясняват своите мисли, а търсят образите за тях. Художници с уникален почерк, майстори в това, което правят във..
Краят на авторството, краят на кориците? Или вечно неизтребимите спори на живота ще си намерят нова почва някъде отвъд? Въпроси, които поставя книгата "Панспермия. Халюцинация за роман" от Полина Видас. Тяе магистър по литературна теория от Софийския университет и по психодрама към НБУ, психоаналитик и групов аналитик към Българско общество по..
В редакция "Хумор и сатира" знаем, че всичко е измама, но това не е причина да не търсим постоянно истинското. Какво сме открили тази седмица можете да разберете в неделя, веднага след новините в 18 часа , когато ви предлагаме да чуете: - Увод с песни от фестивала на хумористичната и сатиричната песен "Златният кос", изпети от Татяна Лолова, Васил..
"Душата ми е стон" е историческа беседа, която ще пресъздаде духа на отминала София 111 години след последната вечер на Пейо Яворов и Лора Каравелова. T очно на 29 ноември в Общински културен институт "Красно село" от 19 часа Виктор Топалов, създател на "Бохемска София", ще пропътува през историята, спомнените и легендите за поета, за да се озове..
Една одисея, която не е на Омир, не е на Джойс и говори от името на българките в чужбина. Елица Георгиева пристига от Франция, за представянето на най-новия си роман "Одисея на момичетата от Източна Европа" във Френския институт. Това е вторият роман, който Георгиева пише на френски, след дебютния "Космонавтите само минават" ...
Във връзка с 70-годишния юбилей на ЦЕРН и по случай 25-ата годишнина от пълноправното членство на България във водещата научна организация, Министерството..
"Опитвам се да правя хубава музика и не искам да слагам някакви ограничения и знаци" – думи на пианиста, композитор, аранжор и диригент Ангел Заберски...
За адвокатурата, която празнува своя празник на 22 ноември , съдебната реформа, избора на нов главен прокурор, Висшия съдебен съвет, Закона за..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg