Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Накъде върви пазарът на недвижими имоти

3
Снимка: архив

Какви са тенденциите на пазара на недвижими имоти у нас? Ще остане ли високо търсенето им и през следващата година? Ще има ли ръст в цените? Това бяха въпросите, които зададохме в студиото на „Нашият ден“ на Теодора Димитрова – директор на ЕРА България. Попитахме я за нейната прогноза за следващата година – ще се купува ли на всяка цена и кой ще диктува правилата на пазара – продавачите или купувачите?

В студиото разговаряхме и за отражението на наличния евтин кредитен ресурс върху търсенето и предлагането, както и за перспективите върху инвестициите в недвижимости.

По темата се включи с коментар Мария Цукровска – съосновател на първата структурирана програма за ипотечно кредидитиране в България, експерт с богат опит в сферата на ипотечното кредитиране и в събирането на лоши експозиции, бивш мениджър в Българо-американска кредитна банка и Българо-американския инвестиционен фонд.

С Мария Цукровска разговаряхме за важността на правилния избор на кредитор, за необходимостта от сериозно проучване на пазара, както и за важността на годишния процент на разходите /ГПР/ като показател за стойността на кредита.

За това колко е важно да внимаваме при подписването на договора за ипотечен кредит – не само за лихвата (тя е само компонент от общата цена, която включва и различни такси и комисиони), за възможността един кредит с по-ниска лихва да се окаже накрая по-скъп от кредит с по-висока лихва, както и за рефинансирането като добра възможност за намаляване на разходите по кредита след първата година от срока на кредита – всички тези съвети можете да чуете от нашите събеседници в звуковия файл.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.

Галерия

ВИЖТЕ ОЩЕ

Стефан Марков: Ние късаме част от живота си и го хвърляме на социалните мрежи

"Когато истината престане да има значение всякакви други неща, които нямат отношение към нея започват да имат значение. – казва д-р Стефан Марков – терминът "постистина" не означава, че нещо не е истина, а че това разделение вече няма значение. Факти, които не харесват на аудиторията, тя просто ги отрича. Хората искат да чуват само това, което ги..

публикувано на 17.09.24 в 16:36

Горещите вълни убиват: Как да се подготвим за следващото лято?

В ефира на предаването "Време за наука" гостува Зорница Спасова , доктор по климатология от Софийския университет. Тя е експерт с дългогодишен опит в изследването на въздействието на климатичните промени върху човешкото здраве и активен член на Българското дружество по медицинска география. По време на интервюто тя разгледа важната тема за..

обновено на 17.09.24 в 12:19

17 години Радио София: Екипът, който превръща всяка идея в реалност

На 17 септември православната църква почита паметта на светите мъченици Вяра, Надежда, Любов и тяхната майка София, като отдава почит на християнските добродетели, които те олицетворяват. На този ден, освен духовния празник, се отбелязва и денят на град София, а повод за радост имат и колегите от Радио София, които днес празнуват 17 години от..

обновено на 17.09.24 в 11:03
Нина Цанева и Красимир Каракачанов

Красимир Каракачанов: За политическите предизвикателства и патриотизма

За политическите предизвикателства в страната ни в началото на есента и възпитанието в патриотизъм – разговор в "Нашият ден" с Красимир Каракачанов , историк, д-р по международно право и международни отношения, председател на ВМРО. В началото на разговора Каракачанов заявява: "Когато един народ няма дух, няма цел, няма кауза, той оставя да..

публикувано на 17.09.24 в 10:05

Co-Creating Labs, или как да създаваме креативни кампании

В рубриката "Епизоди от живота" на предаването "Нашият ден" вниманието се насочи към предстоящата през октомври лаборатория за креативни кампании – C o-Creating Labs 2024 . Тази инициатива има за цел да разкрие как артистичният подход и визуалният език могат да подкрепят успеха на всяка кампания. В рамките на двудневната творческа среща, шест..

обновено на 17.09.24 в 09:56