"Ярка, изключителна ренесансова личност, с развита критичност, с проникновена наблюдателност, със склонност да се съмнява във всичко, с аналитичен дух" – така Иван Сарандов определя главния герой на романа "Антихрист", а самият роман на Емилиян Станев, публикуван през 1970, нарича "нов тип исторически роман, в който философското и историческото начало са в пълно съзвучие".
Радиотеатралната задача на Васил Дуев е сложна и като градиране на скалата на емоциите, и като ироничен подтекст, и като скала на експресия, и като, само на пръв поглед, най-простото – възрастово израстване. В този смисъл героят е последователен и цялостен и остава открит в перспективата на времето. Да конструираш аудио в жанра мистерия, което в същото време непрекъснато да сблъсква сегашната гледна точка на героя-разказвач със собствената му аудиовизия за себе си от различни точки от живота му, е голямо предизвикателство за целия творчески екип – Асен Аврамов, Анастасия Събева, Живко Марев, Калин Николов и Димитър Василев.
Средновековието оживява в приказно-фолклорната фантазна действителност на театралната мистерия, чийто фокус върху идеята за духовното бреме превръща тази страшна апокрифна приказка в космополитно философско аудио.
Радиопродукцията "Апокриф" е зашеметяваща. Динамиката, контрастите, ярките детайли, богатството на гласове и ритми имат ефекта на водовъртеж. В спокойната действителност на традиционно умозрителните дистанцирано-студени радиопиеси през последните години тя изглежда взривоопасна. Предизвикателството е заложено още в зародиша на романа на Емилиян Станев до последния нюанс на актьорските гласове.
Освен всичко останало – "Антихрист" представлява и един блестящ дебют на Анастасия Събева по радиото.
Радиотеатърът представя "Антихрист" на 3 ноември, неделя, от 12,30 часа по програма "Христо Ботев".
Юджийн О'Нийл пише "Дългият път на деня към нощта" през 1940 година, само четири години преди това, през 1936-та, той става Нобелов лауреат като драматург. В "Дългият път на деня към нощта" О'Нийл разказва историята на своето семейство. Всички конфликти и ситуации, съответстват на мъчителните, изстрадани мигове, изживяни през годините в неговия дом...
Отиде си вълшебницата на музикалното оформление Валя Бояджиева. Професионалният ѝ път премина в БНР. Работи за различни редакции в програма "Христо Ботев". За късмет на Радиотеатъра, тя прекара дълги години като музикален оформител на радиопиесите. Остави толкова много след себе си, че ще трябва продължително да ѝ благодарим. Фин човек. Прекрасен..
Словото се умори и капна. Капна до такава степен, че ми е съвестно да прибягвам до услугите му. То е като кон, коленичил кон. Камшик, камшик трябва! Единственият камшик – това е смехът! Смейте се, гадове, на мъките на падналото слово. Виктор Ерофеев, "Три срещи" "Орфей" на Кокто е модернистична и ексцентрична интерпретация на една класическа..
Историята на "Монетата" започва през 2020 г., когато е отличена като победител в конкурса за нова пиеса на Нов български университет. На 20 януари 2021 г. се състоя премиерата ѝ на сцената на Младежки театър "Николай Бинев". В началото на 2025 г. пък слушателите на програма "Христо Ботев" ще могат да чуят премиера на аудио "Монетата" – от 16 часа на..
Камила Грудова (Camilla Grudova) е канадска писателка, която дълго време не може да си позволи свой мобилен телефон, а баба ѝ се е препитавала като шивачка в Париж. Първата машина, която Камила е имала в дома си била шевна, компютър получава едва като тийнейджърка и вероятно с негова помощ завърша История на изкуството в университета в Торонто. За..
Националният център за обществено здраве и анализи изнесе статистически данни, според които над 30% от децата между подрастващите са правили опит да..
"Адвент – повест за добрия пастир" е една от най-известните книги на исландския писател Гюнар Гюнарсон, която продължава да вълнува читателите и до днес...
Тази вечер в Зала 1 на НДК в столицата е премиерата на документалния филм "Милен", посветен на журналиста Милен Цветков. Документалният разказ обхваща..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg