„Ужас под пирамидите“ – това е името на най-новия сборник с разкази на Лъвкрафт и други автори на страшни истории. Антологията включва неиздавани или отдавна издавани страшни разкази от класически автори и майстори в жанра. Първите два разказа са в съавторство с небеизвестния Хауърд Лъвкрафт, а останалите три – на писатели, които са оказали силно влияние върху творчеството на Лъвкрафт.
Лъвкрафт може би няма нужда от представяне. Той е един от най-известните писатели на ужаси и фантастика през XX в. и е определян като най-значимия американски „свръхестественик“ след Едгар Алън По. Сред най-известните му текстове са „Зовът на Ктхулу“, „Цветът от космоса“ и др. В антологията са включени още разкази на Хенри Уайтхед, Уилям Ходжънс и Шарлот Гилман. Те също пишат през XX в. и са едни от авторите, които са оказали най-силно влияние върху Лъвкрафт.
Предлагаме ви откъс от разказа „Ужас под пирамидите“, който е написан от Лъвкрафт в съавторство с илюзиониста Хари Худини и дава заглавието на антологията:
„Дебнехме безпощадните пясъци на Сахара – на вълни с цветовете на дъгата, криещи древни, зловещи тайни. Червеното слънце се спусна ниско и се разнесе неумолимият хлад на египетския сумрак, и докато светилото стоеше неподвижно на ръба на земното кълбо като древния бог на Хелиополис, като един Ра, като Ра-Херехти – Бог Хор на двата хоризонта, – видяхме на фона на пламтящата позлата черните очертания на пирамидите на Гиза, на тези гробници от дълбока древност, съществували от десет века, когато Тутанкамон се качва на златния си престол в далечна Тива. В този миг разбрахме, че сме приключили със сарацинско Кайро и трябва да се потопим в тайнствените дълбини на изконния Египет: в черния бог Хнум и в Амон-Ра, в Изида и Озирис...“
„Сегашните истории в тези жанрове (хорър, фентъзи) несъмнено са били вдъхновявани точно от такива произведения и може да се открият паралели“ – това споделя съставителят на антологията Иван Атанасов.
В четиринайсетата самостоятелна изложба Явор Боянов се завръща абстрактната живопис. Експозицията е озаглавена Ego Death и е вдъхновена от психеделичната ера на 60-те и 70-те години на XX век и идеите за разширяване на съзнанието и вътрешно прозрение. Ego Death представлява финалната част от неофициална трилогия, в която две предходни експозиции..
"За живота" е фотографски проект, фотокнига или дори документално-художествен роман, провокиран от Ковид пандемията, войната в Украйна и геополитическите кризи. Фотографски потрети на семейства, загубили свой близък и такива, които очакват дете. Контрапунктите на живота. В изданието са поместени и анкети с участниците, в които те отговарят на въпроси,..
"Паралакс акция. Откъде идваме? Кои сме? Къде отиваме? И защо няма да се върнем там, откъдето сме." – с този надслов и с повод трийсетгодишнината на ИСИ – София, институтът готви серия от събития в следващите месеци.Те включват три групови изложби на членовете на Института, а първата от тях, озаглавена "Помним ли това, което сме забравили?" отвори..
В предаването "Нашият ден" и рубриката "Разговорът" слушателите имаха възможността да се срещнат с маестро Пламен Карталов – режисьор, визионер и дългогодишен ръководител на Софийската опера и балет. Повод за разговора бе предстоящият летен сезон, както и провеждането на Вагнеровия фестивал, който се утвърди като културен акцент в програмата на операта...
Четвъртото издание на "Изкуство с увреждания" – изложбата "От Фридо Кало до Стиви Уондър" ще бъде открита на 20 юни в галерия "Куб" на Топлоцентрала. Каузата и изпълнението са на визуалната артистка Полина Герасимова, която се бори за изкуството да няма граници на достъп. Четири интерактивни инсталации ще предоставят документални разкази за 11..
В събота за втори път на връх Соколовец над село Бойковец в Етрополския Балкан се проведе национален народен събор на хайдушката песен, организиран от..
Съзнателно или не, накъдето и да погледнем, ние търсим смисъл. Смисъла в живота и в това, че точно ние сме част от него. В немалко от случаите го търсим в..
Международният фестивал "Българска душа на святата земя", провеждащ се в Израел, се превърна от културно събитие в драматично изпитание за група..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg