„Лунни отражения – Гуанлан“ се нарича експозицията на Велико Маринчевски, която е подредена в столичната галерия „Ракурси“.
В нея се показват творби, които художникът създава по време на своите няколко пребивавания в графичната база в Гуанлан, Китай. Изпълнени в техниките офорт и акватинта, от тях лъха истинско дзен спокойствие. Всяка от изключително естетските творби на художника са повлияни от духа на Изтока, от онази особена вътрешна симбиоза между природата и неговия вътрешен мир. Усещането за висша хармония, чистотата и ритъма на формите, фините нюанси и особената светлина носят онова съзерцание на източното изкуство, които са станали и негова същност. Няколко графики имат заглавия „Лунни отражения“, други са назовани „Лотоси на лунна светлина“, това е любим образ на художника, което е и свещено растение за китайската култура, „Морска луна“ и други. Едно пътуване до Италия и Венеция са го вдъхновили за произведенията „Соло-венециански челисти“. Друго усещане за материала и композицията са работите му „Ждрело“.
В експозицията има и една рисунка с перо, като предизвикателство за непосредственост и без намеса на графичните техники. Хармонията в природата, дълбочината на космоса, усещането за човека без директно да присъства, но изследва невидимите връзки с този видим свят са нещата, които вълнуват и претворява Велико Маринчевски.
След персонална покана художникът прекарва три месеца в Китай, въпреки че често пътува за по-кратко време. Той е отличен с титлата „Почетен художник на Графична база „Гуанлан“. А Националният фонд за изкуства на Китай го избира и назначава за преподавател в Националния курс по графика за обучение на асистенти, селектирани от 15 академии и университети. Какво по-голямо признание за един български артист, за чиито творби казват, като че ли са създадени неръкотворно.
В четиринайсетата самостоятелна изложба Явор Боянов се завръща абстрактната живопис. Експозицията е озаглавена Ego Death и е вдъхновена от психеделичната ера на 60-те и 70-те години на XX век и идеите за разширяване на съзнанието и вътрешно прозрение. Ego Death представлява финалната част от неофициална трилогия, в която две предходни експозиции..
"За живота" е фотографски проект, фотокнига или дори документално-художествен роман, провокиран от Ковид пандемията, войната в Украйна и геополитическите кризи. Фотографски потрети на семейства, загубили свой близък и такива, които очакват дете. Контрапунктите на живота. В изданието са поместени и анкети с участниците, в които те отговарят на въпроси,..
"Паралакс акция. Откъде идваме? Кои сме? Къде отиваме? И защо няма да се върнем там, откъдето сме." – с този надслов и с повод трийсетгодишнината на ИСИ – София, институтът готви серия от събития в следващите месеци.Те включват три групови изложби на членовете на Института, а първата от тях, озаглавена "Помним ли това, което сме забравили?" отвори..
В предаването "Нашият ден" и рубриката "Разговорът" слушателите имаха възможността да се срещнат с маестро Пламен Карталов – режисьор, визионер и дългогодишен ръководител на Софийската опера и балет. Повод за разговора бе предстоящият летен сезон, както и провеждането на Вагнеровия фестивал, който се утвърди като културен акцент в програмата на операта...
Четвъртото издание на "Изкуство с увреждания" – изложбата "От Фридо Кало до Стиви Уондър" ще бъде открита на 20 юни в галерия "Куб" на Топлоцентрала. Каузата и изпълнението са на визуалната артистка Полина Герасимова, която се бори за изкуството да няма граници на достъп. Четири интерактивни инсталации ще предоставят документални разкази за 11..
В събота за втори път на връх Соколовец над село Бойковец в Етрополския Балкан се проведе национален народен събор на хайдушката песен, организиран от..
Съзнателно или не, накъдето и да погледнем, ние търсим смисъл. Смисъла в живота и в това, че точно ние сме част от него. В немалко от случаите го търсим в..
Международният фестивал "Българска душа на святата земя", провеждащ се в Израел, се превърна от културно събитие в драматично изпитание за група..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg