Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

От двете страни на една невиждаща сцена

За възприятията от двете страни на една невиждаща сцена, за незрящото изкуство и за това какво вижда зрящата му публика говорим в „Нашият ден“ с хората, които създават „Невиждан театър“.

Неотдавна преподавателят в НАТФИЗ проф. Велимир Велев започна серия от работни ателиета, в които включи във взаимодействие студенти от академията и незрящи актьори от трупата на „Невиждан театър“. Първите срещи се осъществиха със студентите от специалностите „Актьорство за драматичен театър“ и „Театър на движението – Пантомима“.

Самият тренинг, за който в студиото разказаха студентите Паолина Попова, Цветан Русев и Гергана Ценова, е създаден от проф. Велев на базата на системата му за работата с незрящи във визуални сценични изкуства, с цел развиване на творческата интуиция и взаимодействие, чрез двигателни умения и пространствено виждане, без участие на зрение.

Освен преподавателя и с неговите студенти, в звуковия файл можете да чуете и една от незрящите актриси, Верка Костандовска.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Паскалева къща, интериор

Три културни обекта в Хасково ще работят само след предварителна заявка

Заради високите сметки за ток три от знаковите къщи музеи в Хасково – къщата музей "Кирковото училище", Паскалевата къща и Шишмановата къща, ще бъдат достъпни само след предварителна заявка . До решение за мярката се е стигнало след получаването на сметките за отопление за месец декември, които са били значително високи. Директорът на Регионалния..

публикувано на 03.02.25 в 17:40

Барокът – като усещане, идея и рефлекс в изложбата на Ангелика Радева

Новата изложбата на Ангелика Радева носи името "Усещане за Барок". Художничката коментира, че барокът носи по-особен контакт с публиката. Изразява сложността на съществуването на човека, безграничността, многообразието и изменчивостта, които са валидни за всяко време.  В галерията съвременният човек среща духа на барока. Не като естетика или..

публикувано на 03.02.25 в 17:04
Ники Априлов (прав) и Емил Янев

Животите на Емил

В епизод 575 "Трамвай по желание" прави дълбок поклон пред една от най-значимите фигури на българската популярна музика. Легендата за краля на българската поп музика – Емил Димитров оживява в спектакъла на режисьора Николай Априлов – "Емил – Само един живот не е достатъчен". Във вълнуваща форма зрителите получават една история за живота на..

публикувано на 03.02.25 в 16:45

Лувърът въвежда допълнителна такса за достъп до "Мона Лиза"

Директорът на най-посещавания музей в света - френския " Лувър ", Лоранс Де Кар обяви, че планира за достъп до картината на Леонардо да Винчи "Мона Лиза" да се заплаща допълнително. Таксата ще бъде добавена към стандартния вход за музея. В интервю за радио " France Inter " Де Кар подчерта, че не става въпрос за самостоятелен билет, а за..

публикувано на 03.02.25 в 14:58

"Бруталистът" спечели наградата на лондонските филмови критици

" Бруталистът ", тричасовата драма на Брейди Корбет за отношението към брилянтен унгарски постмодерен архитект в САЩ след Втората световна война, взе наградата за най-добър филм на лондонските филмови критици . Филмът, в който участват Ейдриън Броуди, Фелисити Джоунс и Гай Пиърс , спечели голямата награда, но пропусна някои други, както..

публикувано на 03.02.25 в 14:49