В тези дни на смирение и в търсене на духовна извисеност в нашия доста материален свят картините на Юлия Станкова са особено ценни и в синхрон с нашите емоции и настроения. Темата на последните нейни творби, която тя показа в къщата-музей „Борис Христов“ и които продължава да представя на публиката, е: „Съвременната икона като посредник между нас и библейския текст“. Тези свои картини тя обобщава с едно единствено послание: „Не бой се, само вярвай!“.
Юлия Станкова е много интересен и различен в мисленето си като живописец и търсещ различни сюжетни линии съвременен автор. Тя определя работата си като съвременно продължение на византийската традиция в иконописта. Смисълът на нейния артистичен експеримент е преди всичко във възможността съвременната иконопис да се изтръгне от клишетата и да възвърне ролята си на посредник в нашия диалог с Библейския разказ. Повечето от последните ѝ творби са посветени на сюжети, описани от Евангелието на Марко.
Откъде идва този специален интерес?
Преди осем години тя бе поканена от три известни френски художнички да участва заедно с тях в изложба, посветена на изцеленията, описани в това Евангелие. И тяхната колекция е бил подредена в най-старата катедрала на град Виен, разположен на река Рона. Тези сюжети: „Кръщение Христово“, „Изцеление на бесноватия“, „Последната вечеря“, „Христос изцелява слепия Вартимей“, „Посещение на празния гроб“, „Докосване в тълпата“ не са религиозна иконописна живопис, а в нейната стилистика и деликатен наивизъм. Те са изпълнение в топли, слънчеви тонове, които внушават примирение и възвишеност, които кореспондират по недиректен начин с иконописта.
Изкуството на Юлия Станкова е абсолютно съвременно и заедно с това то има претенциите да остава в езиковата изразност на една средновековна изобразителна система. Това са творби с нова иконографска композиция и лица, които отразяват нейното вълнение и прозрения.
"Писма до… Документален разказ за едно все още неразкрито престъпление" със сценарист и режисьор Николай Поляков се игра в Художествената галерия в Созопол. Галерия "Прегърни ме" представи проекта с финансовата подкрепа на Национален фонд Култура по програма "Създаване" 2024. В спектакъла участват Станка Калчева и Рашко Младенов, а в основата на..
Излъчваме от подвижното студио на БНР в Созопол. Капсулата на времето на "Terra Култура" е ситуирана до входа на Археологическия музей в града по време на Празниците на изкуствата "Аполония", които ще продължат до 6 септември. В ефир разговаряме за културното наследство на Аполония и празниците, за подводните и наземни археологически открития..
Олег Чернев - Опа (общопрактикуващ актьор) е завършил НАТФИЗ и е работил като актьор до началото на демократичните процеси в страната ни. След това напуска сцената и се преориентира в частния бизнес – започва като дистрибутор на печатни произведения, а малко след това става един от първите издатели на списания и вестници от онова време. В последните..
Изобразителното изкуство отново постави началото на “Aполония“. Изложбите на 41-вите Празници на изкуствата, които ще останат в Художествената галерия в Созопол до самия край на фестивала – 6 септември, представят големи български творци и млади таланти. Те обединяват класически и съвременни произведения с фокус върху изкуството, като форма на..
На 78-годишна възраст в последния ден на август си отиде големият български поет и преводач, есеист, публицист и общественик Кирил Кадийски. Поклонението ще се състои на 2 септември от 11 ч. в столичния храм "Св. Седмочисленици". "Нека бъдем обвинени в идеализъм, но даровитият човек идва по волята на някаква сила. Вярвам, че има Бог –..
Днес е официалното откриване на XXI Есенен салон на изкуствата Пловдив 2025. Най-големият културен формат на града обединява фестивали и отделни..
Олег Чернев - Опа (общопрактикуващ актьор) е завършил НАТФИЗ и е работил като актьор до началото на демократичните процеси в страната ни. След това напуска..
Изобразителното изкуство отново постави началото на “Aполония“. Изложбите на 41-вите Празници на изкуствата, които ще останат в Художествената галерия в..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg