Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Адам Драйвър – актьорът-пехотинец, от когото можем да очакваме много

Снимка: ЕПА/БГНЕС

Той изненадва и шокира с творчеството си. На това мнение са журналистите от „Ню Йорк таймс“, които поставиха Адам Драйвър на почетното първо място в класацията си за най-добрите актьори на 2019 година. Като причина за избора си те посочват ролята на актьора във филма на Ноа Баумбах „Брачна история“. Филмът получи шест номинации на наградите „Златен глобус“, а Адам Драйвър се нареди сред актьорите, които се надпреварваха за „Най-добра мъжка роля в драматичен филм“.

Драйвър обаче не изненадва само с творчеството си. Той е провокативен във всяко отношение и трудно би могъл да бъде поставен в класическата рамка на холивудски актьор. Бившият морски пехотинец от Мешеуака, Индиана не е типичният красавец, но е харизматичен, не говори много, но казва точните неща, впечатлява със стоицизъм и уравновесеност. Осъзнава, че наистина иска да бъде актьор в морската пехота на САЩ, където се записва от чувство за дълг към родината и където получава прякора „Уши номер 1“. Така вече осем години впечатлява с избора си на роли, коя от коя по-различни.

Адам Драйвър прави първия си пробив в актьорската професия през 2012-а със сериала „Момичета“ на HBO. В него играе любовник на главната героиня, която сравнява външността му с тази на първия човек. В „Мъртвите не умират“ на Джим Джармуш влиза в ролята на полицай, който се бие със зомбита. Превъплъщава се и в новия император на злото – Кайло Рен, внук на Дарт Вейдър, в „Междузведни войни“. Във филма, заради който името му е най-често споменавано в момента – „Брачна история“ пък е театрален режисьор, който преминава през опустошителен развод.

За сравнително краткия си път като актьор Адам е работил с едни от големите имена в Холивуд – Мартин Скорсезе, Стивън Спилбърг, Спайк Лий, Стивън Содърбърг, Братя Коен, Тери Гилиъм. Според тях той притежава заразяваща енергия и усърдие, а според Ноа Баумбах Драйвър е един „благ бунтовник“.

Оказва се, че едно от нещата, срещу които изпитва съпротива, е гласът му. Актьорът-пехотинец не понася да слуша записи на гласа си. Развил е дори фобия към това. Или по-скоро фобия към стари негови изпълнения на екран. Така, след като чува аудиозапис на песента, която изпълнява в „Брачна история“, той напуска студиото на американското национално радио NPR по средата на интервюто, което дава за медията.

Адам Драйвър не е бил в студиото на „Артефир“ и екипът на предаването не е имал възможността да го постави в ситуация, в която за пореден път да се почуства „неудобно известен“. За сметка на това пък кинокритикът Георги Петров беше в студиото и сподели своите впечатления за харизматичния и посвоему необикновен актьор, от когото, както става ясно в звуковия файл, тепърва можем да очакваме много.

Разговорът започва от причината да се обърнем към актьорския свят на Драйвър, а именно – отминалите вече „Златни глобуси“.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Театралното изкуство и тенденциите от Международния фестивал в Пилзен

Международният театрален фестивал "Дивадло" в Пилзен e един от най-престижните фестивали, посветени на театралното изкуство в Европа. Фестивалът представя най-доброто от чешкия театър и някои от най-значимите заглавия от международната сцена в различни форми и жанрове – драматичен, куклен и уличен театър, както и танц и мюзикъл. Театроведът..

публикувано на 24.11.24 в 08:40

Фестивалът Aerowaves и 20 години сцена "Дерида"

Фестивалът за съвременен танц и пърформанс представя най значимите заглавия на световната сцена. С опита си и възможностите си световните и европейски имена с престижни награди, освен, че представят представления за широката публика, дават поле за дискусия със зрителите и създават и уоркшопи за професионалната танцова общност у нас. Сред предстоящите..

публикувано на 23.11.24 в 09:35

Ден на Института за литература при БАН с акцент върху научната периодика

Ден на Института за литература при БАН с акцент върху научната периодика се състоя на 21 ноември. Научната периодика на Института включва списания и поредици, като издателският център "Боян Пенев" има важна роля. Научните издания на Института за литература към БАН, някои от които съществуват от много години, са четири – сп. "Литературна..

публикувано на 23.11.24 в 09:00

Рисунка. Майстори

"Рисунка. Майстори" – така е наречен проектът на СБХ с куратор Явора Петрова. Тя кани 22-ма художници - майстори да участват със свои работи: "Поканих автори с биография в рисунката. Автори, които се изразяват чрез рисуването, които не обясняват своите мисли, а търсят образите за тях. Художници с уникален почерк, майстори в това, което правят във..

публикувано на 22.11.24 в 17:30

В "Панспермия" Полина Видас разказва нашия живот

Краят на авторството, краят на кориците? Или вечно неизтребимите спори на живота ще си намерят нова почва някъде отвъд? Въпроси, които поставя книгата "Панспермия. Халюцинация за роман" от Полина Видас. Тяе магистър по литературна теория от Софийския университет и по психодрама към НБУ, психоаналитик и групов аналитик към Българско общество по..

публикувано на 22.11.24 в 16:50