„Музикантът е по-добре да изгражда свой собствен образ, а не да копира, но аз винаги съм се стремил да възприема най-доброто от всички мои учители и да търся собствен почерк в интерпретацията на партитурата“, това казва диригентът Здравко Лазаров. Предаването „Български изпълнители“ представя личността и творчеството на младия и вдъхновен български музикант, главен диригент на Истанбулската държавна опера.
Здравко Лазаров е роден през 1981 г. в Стара Загора. Интересът му към дирижирането се заражда още в музикалното училище в родния му град, а негов вдъхновител в това направление, по думите на нашия гост, е един от неговите учители, изявеният български композитор Петър Петров. В следващите години негови учители по дирижиране са проф. Вирджиния Атанасова в НМА „Панчо Владигеров“ (София) и проф. Георги Димитров в АМТИИ (Пловдив). Взема участие в международни майсторски класове и специализации на известни диригенти и състави: проф. Ервин Ортнер и „Arnold Schoenberg Chor“ – Виена, проф. Ерик Ериксон и „Eric Ericson Chamber Choir“ – Швеция; Камерен Ансамбъл „Ars Nova“ – Копенхаген, Дания; Андро Парот и „Helsingborg Symphony Orchestra“ – Хелзинборг, Швеция.
През годините работи като пианист и диригент с различни състави, сред които Академичен хор „Ангел Манолов“, Софийски камерен хор „Васил Арнаудов“, Фолклорен хор „Елица“, хормайстор е в ОФД Пловдив, възобновява Студентския хор и оркестър на СУ „Св. Климент Охридски“ по покана на университета, гостува като диригент на Разградската филхармония, работи като диригент на оперните оркестри в Мерсин и Стара Загора, а от няколко години е главен диригент на Истанбулската държавна опера.
Здравко Лазаров споделя моменти от творческия си път със слушателите на програма „Христо Ботев“, съчетано с прекрасна оперна и инструментална музика, на 24 януари от 23 часа в предаването „Български изпълнители“.
A сега да станем! Шапки долу! Защото влиза един ритащ същински хард рок колос, класик. Казват, че жив класик бил онзи, дето като го срещнеш, си викаш: "Божичко, тоя още ли е жив!". Да, жив е гигантозавърът, гордо носи името Глен Хюз . Голям приятел на България и герой, който си сверява часовника с миналото в името на бъдещето. А той още го има...
В понеделник, 17 февруари, от 18 часа в концертната зала на Националната музикална академия в София ще се състои официалното представяне на наскоро издадената книга с новооткрити писма на Любомир Пипков до неговите родители от Париж. Писмата датират от края на 20-те и началото на 30-те години на ХХ век, когато големият български композитор е живял,..
С последната, четвърта част – "Залезът на боговете", завърши представянето на монументалната тетралогия "Пръстенът на нибелунга" на Рихард Вагнер в Кралския театър "Ла Моне" в Брюксел. Огромно начинание, започнало през ноември 2023 г. Продукцията ще остане в историята на операта и с факта, че тя бе реализирана сценично от двама режисьори...
73 сезон на Оперния фестивал в Уексфорд, Ирландия се откри на 18 октомври 2024 г. със спектакъл на опера, определяна като "типично италианска" – "Маските" на Пиетро Маскани. В предаването ви предлагаме пълен запис от залата на Националния оперен театър в Уексфорд с участието на солисти и оркестъра на Уексфордския фестивал под диригентството на..
Музика: Пиетро Маскани Либрето: Луиджи Илика Премиера: 17 януари 1901 г. Пролог Актьорите и техният импресарио представят героите: • Бригела, пътуващ търговец; • д-р Грациано, юрист; • Коломбина, неговата прислужница (влюбена в Бригела); • Панталоне, богат жител; • дъщеря му Розаура (влюбена във Флориндо); • заекващия Тарталия; • капитан..
След поредния четвърти опит на "Възраждане" да прокара в Народното събрание законопроекта си за регистрация на чуждестранните агенти, а пък ДПС-Ново начало..
Режисьорът и създател на една от най-успешните театрални формации "Кредо" Нина Димитрова е навъртяла стотици хиляди километри с турнета и фестивали по..
"Два века изкуство в България" е нов цикъл с популярни лекции, който обхваща културните и художествени процеси в страната от началото на XIX век до..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg