Пиесата е писана по времето, когато е имало географски ширини и идеологически строй, в който паркетът се е купувал с връзки, а балатумът – свободно. И още, хората са мечтаели за цветен телевизор – за да си го купиш, пак трябвали връзки. Само че добрата драматургия, каквато е „Соло за биещ часовник“, надхвърля рамките на конкретността, защото задава вечни въпроси и поставя неотмиращите теми за пресечните точки на поколенията.
Авторът преплита началото и края на живота, а по средата поставя часовник, който отмерва устрема на младостта и несбъднатостта на старостта. Часовникът, който отмерва времето. Различно за всеки. Но с начало и край. И в началото – вечното усещане, че можеш всичко. А в края – вечното усещане за вехтост, слабост и липса на любов. Ето защо пиесата на Освалд Захрадник е играна много през годините.
„Радиотеатърът“ ви предлага да я чуете в запис на спектакъл на Театър 199, направен през 1978 г. Това е и последната роля на легендарната българска актриса Петя Герганова. Отдавна няма как да я видите, но можете да я слушате, съхранена във фонда на Радиото.
Участват артистите: Петя Герганова, Стефан Великов, Емил Стефанов, Михаил Михайлов, Калина Попова, Рашко Младенов, Стефан Стайчев.
Режисьор: Стефан Стайчев.
Ч.И.П.С. – Частен изследовател на паранормални събития е детска радиопиеса, която изследва побеждаването на страха и създаването на нови приятелства. Историята на пиесата ни среща с малкия паяк Ай, по време на поредния запис на неговото радиопредаване. Ай е частен изследовател на паранормални събития или Ч.И.П.С. Поредната паранормална случка отвежда..
Юджийн О'Нийл пише "Дългият път на деня към нощта" през 1940 година, само четири години преди това, през 1936-та, той става Нобелов лауреат като драматург. В "Дългият път на деня към нощта" О'Нийл разказва историята на своето семейство. Всички конфликти и ситуации, съответстват на мъчителните, изстрадани мигове, изживяни през годините в неговия дом...
Отиде си вълшебницата на музикалното оформление Валя Бояджиева. Професионалният ѝ път премина в БНР. Работи за различни редакции в програма "Христо Ботев". За късмет на Радиотеатъра, тя прекара дълги години като музикален оформител на радиопиесите. Остави толкова много след себе си, че ще трябва продължително да ѝ благодарим. Фин човек. Прекрасен..
Словото се умори и капна. Капна до такава степен, че ми е съвестно да прибягвам до услугите му. То е като кон, коленичил кон. Камшик, камшик трябва! Единственият камшик – това е смехът! Смейте се, гадове, на мъките на падналото слово. Виктор Ерофеев, "Три срещи" "Орфей" на Кокто е модернистична и ексцентрична интерпретация на една класическа..
Историята на "Монетата" започва през 2020 г., когато е отличена като победител в конкурса за нова пиеса на Нов български университет. На 20 януари 2021 г. се състоя премиерата ѝ на сцената на Младежки театър "Николай Бинев". В началото на 2025 г. пък слушателите на програма "Христо Ботев" ще могат да чуят премиера на аудио "Монетата" – от 16 часа на..
Защо и как се променят медийните, политическите и гражданските разкази за войните, които се водят в Близкия изток и в Украйна, коментира в "Мрежата" по..
Институтът за съвременно изкуство в София отбелязва своята 30-годишнина. Започва програма от три групови изложби на своите членове, като предвижда и..
Оперната вечер на 21 юни посвещаваме на оперната прима Мариана Цветкова, която ни напусна внезапно. Ще прозвучат избрани документални и студийни записи под..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg