„Вуйчо Ваньо, или Не искам да си спомням нищо“ – това заглавие е избрал Николай Ламбрев-Михайловски за постановката си по прочутата пиеса на Чехов, която авторът определя като „сцени от селския живот“.
„Аз пропуснах по собствено желание това обяснение от Чехов – „сцени от селския живот“. В моя спектакъл и в онова, което правихме с актьорите, измъкнах една друга реплика, друго изречение от текста, което е „Не искам да си спомням нищо“. И затова така нарекохме и нашия спектакъл. Тук се съдържа може би по-директното ключе към това, към което ни води самият Ваньо, Иван – главният персонаж, и към което той самият се стреми, искайки да счупи огледалото на собствения си образ. Тук се съдържа може би онази фраза, която изключително ме привлича и която, за мен, е нашето лично лого на този спектакъл“.
Чеховите персонажи оживяват на сцената в актьорското превъплъщение на Дарин Ангелов, Деян Ангелов, Валентин Ганев, Илиана Коджабашева, Стефан Къшев, Виктория Колева, Милена Атанасова, Ева Данаилова и Васил Ряхов.
Преводът от руски език е на Иван Николов, сценографията и костюмите – на Чайка Петрушева, мултимедията е дело на Слави Георгиев, а музиката е на Добрин Векилов-Дони. Музикалните изпълнения в спектакъла са на Йоана Ламбрева (пиано) и Дарин Ламбрев (виолончело), а текстът на песните е написан от режисьора.
„Вуйчо Ваньо“ можете да гледате тази вечер (26 февруари) в Народния театър „Иван Вазов“.
В епизод 567 "Трамвай по желание" среща своята публика с универсалния сценичен талант Атанас Палюшев. Кой е Палюшев? В своя творчески профил Атанас е лирико-драматичен тенор, школуван в класическото пеене. Завършва първо ВИТИЗ, а после и Консерваторията със специалност оперно пеене. Специализира в прочутото Миланско оперно училище към..
Живеем насред бързо развиващи се технологии, крайни социални нагласи, влияния на глобални тенденции, променящи възприятията и взаимодействието ни със света. За културата на младите българи, за живота на сцената и извън нея и за влиянието върху следващото поколение в "Нашият ден" разговаряме с актьора Филип Буков . Буков е познато лице от..
Как се създава достъпна театрална среда за деца в неравностойно положение – разговор с режисьора и сценограф Олег Степанов и с актьора Владимир Богданов от театралната компания The Balkan Theatre Factory . The Balkan Theatre Factory подкрепя достъпа на деца в неравностойно положение до театъра чрез инициативата "60 от сърце", която..
Гергина Иванова Дворецка e журналистка и поетеса, родена в София. Завършва Софийската гимназия с преподаване на френски език и българска филология в Софийския университет "Свети Климент Охридски”. Още като студентка започва работа в тогавашната "Младежка редакция" на програма "Христо Ботев". Целият ѝ професионален път е свързан с БНР. Още през 1990..
В нашата история, но и в световната такава, артбохемството е особен фактор. Соцбохемството беше и проява на стихиен хедонизъм в творческите среди, но и акт, понякога, на свободомислие и еманципация от идеологическите канони. Говорим за всичко това въз основа на културния и творческия живот във Варна през десетилетията на социализма. Повод е и книгата..
Жителите на троянското село Черни Осъм са обезпокоени от развитието на проекта за изграждане на язовир в близост до населеното място. В "Нашият..
Световноизвестният гръден хирург проф. Валтер Клепетко, който до пенсионирането си бе ръководител на катедрата по хирургия в Университетската болница..
"Какво отлагате на ежедневна база?", пита психотерапевтът Алис Русева и съветва това да бъде първият въпрос към себе си при симптоми на тревожност, които..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg