Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

„Аларма Пънк Джаз“ представя: Бен Каплан в София

Снимка: Бен Каплан, личен архив

Представете си… огромна рижа брада и още по-грамаден глас в сюрреалистичен колаж с пиано, китари, банджо, акордеони, кларинети, флейти… Представете си разтърсващи песни за имиграцията, загубата, тъмнината, любовта, секса и борбата на човека с Всевишния и със самия себе си... Песни със стотици хиляди, а в някои конкретни случаи и милиони гледания в Ютюб... и петчленна банда, включваща самия дизайн: Петко ЧерневБен Каплан от Халифакс, провинция Нова Скотия, Канада (вокали, китари, клавишни, банжо и т.н.), Тарин Кауая (мелодика, клавишни, флейта и вокали), Джейми Кроник (барабани), Греъм Скот (клавишни, акордеон) и Крисчън Дейвид (кларинет, саксофон, флейта).

Жанрът е някъде между прозренията и откровенията на Том Уейтс, добрата стара американска фолк музика, клезмер-традициите, пренесени от Източна Европа в Новия свят, и по-мръснишките и нерафинирани форми на джаза. Това е музика, която ви примамва, но и ви предупреждава да не вярвате на непознатите и да се пазите от тях, поддържайки ума си наточен и подръка като брадва в бараката (или направо под леглото).

И всичко това навръх не чак толкова апетитния от гледна точка на клубния живот вторник, 31.03.2020 г., благодарение на любимия ви радиофестивал „Аларма Пънк Джаз“ на БНР.

Специалният откриващ сет е поверен на една изключително подходяща в жанрово отношение група, която добре познавате – Dead Man's Hat (в акустичен дуовариант) – и на която ние от "Аларма" отдавна се възхищаваме, но с която досега все сме се разминавали във времето. Е, моментът дойде! В последния ден на месец март. 

Билети за концерта има онлайн в системата на EpayGo и физически на касите на EasyPay в цялата страна, но прогресивно свършват, защото капацитетът на малката зала на клуб *Mixtape 5* е едва 150 души. Така че не оставяйте за последния момент!



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

"Светлост": македонски фрий джаз в Русе и в София

"Светлост" са трима приятели от Скопие, закърмени с музиката на Матс Густафсон , Петер Брьоцман , Кен Вандермарк , Sun Ra Arkestra , Орнет Колман и местната хардкор сцена. Поименно – Дени Омерагич (контрабас, баритонова китара и баскитара), Нинослав Спировски (тенор сакс, кларинет) и Кристиян Новковски (барабани). По покана на..

публикувано на 04.12.24 в 13:49

Ирена Гъделева: Соня Йончева вдъхновява с всеки свой проект

Соня Йончева, призната за една от най-ярките звезди на световната опера, получи престижната награда "Музикант на годината" за 2023 година на Българското национално радио. Отличието се присъжда след национална анкета, организирана от предаването "Алегро виваче" по програма "Хоризонт". Това не е първото голямо признание за оперната прима от БНР –..

обновено на 03.12.24 в 11:25

Епичен метъл маратон: "Файъруинд" и "Мастърплен" в "Джой Стейшън"

Концерт на огнените "Файъруинд" и класиците "Мастърплен" предстои в столичния клуб "Джой Стейшън" на 5 декември. Събитието, по време на което родните фенове на хеви метъла отново ще се срещнат с любимите си групи - но за първи път на една сцена, е начално от източноевропейското турне Masters Of Fire . Очакваме могъща приливна вълна от мелодичен..

обновено на 02.12.24 в 14:04
Акустичната версия на Crime & The City Solution – Саймън Бони, Джошуа Мърфи и Бронуин Адамс.

Crime and Тhe City Solution за първи път в София

Австралиецът Саймън Бони (р.1961, Сидни) и групата му Crime & The City Solution пристигат за първи у нас в понеделник, на 2 декември, за да изнесат специален акустичен концерт в зала "Сингълс" на НДК (вход А4, дясно), който е част от зимното им турне Acoustic in Europe . Формацията е емблематична както за австралийската..

публикувано на 01.12.24 в 14:28

Белгия аплодира оперни шедьоври на Глук

Две от късните реформаторски опери на Кристоф Вилибалд Глук бяха изпълнени в две водещи белгийски музикални институции – във Фламандската опера в Антверпен се игра "Ифигения в Таврида", а в концертната зала Bozar в Брюксел зрителите видяха "Орфей и Евридика". През XVIII век в оперния жанр се установява традиция вокалните партии да са подчертано..

публикувано на 01.12.24 в 07:55