Под карантина като под карантина. Всички говорят за това, че като свърши, ще сме по-бедни. А никой не обръща внимание на факта, че може (и има как) и по-богати в духовен аспект да излезем от нея… И понеже лятото е по-социалният сезон, а зимата „предполага и разполага“ с нас, създавайки ни идеалните условия да я съпреживеем като едни задълбочени читатели, в „Аларма“ решихме да започнем и нова онлайн рубрика, посветена на любимите ни книги, автори и преводачи. А че още е зима, не смейте дори за момент да се съмнявате…
Само хвърлете един поглед през прозореца... бррр. Като в „Лед“ на Яцек Дукай. Само че днес ще си говорим не за Дукай и за неговото Министерство на Зимата, а за друг един любимец на четящата (радио)аудитория. Иде реч за аржентинеца Сесар Айра (1949), чието място (не само) в испаноамериканската литература е точно там някъде, където се пресичат световете на Кортасар и на Боланьо, само дето имаме щастието Айра, този „закъснял дадаист, пишещ конвенционални романи“, все още да е сред нас, на този свят, и все още да пише. Автор е на стотина кратки романа (някои от тях едва надхвърлят 100 страници, но пък имат заряда на нещо значително по-мащабно), от които на български познаваме шест – „Светецът“, „Ема, пленницата“ и „Епизод от живота на един странстващ художник“, издадени от „Агата-А“ (в превод на Красимир Тасев) и „Мрамор“, „Как станах монахиня“ и „Разговорите“, издадени от „Лист“ (в превод на Нева Мичева). Именно с Нева Мичева, с която имаме да се „срещаме“ дистанционно в ефир и през следващите седмици на социална изолация, разговаряме тук за неща като предмрамор, китайски супермаркети на ръба на света, каменни жаби, отровно-гаден сладолед, холивудско-украински овчари със скъпи часовници на ръката и т.н. Слушайте-слушайте…
Спокоен, мъдър, казва само толкова – колкото иска, осъзнат и приел себе си, обичащ се. Такъв е човекът на 50, такъв е и моноспектакълът, който се играе за 50-и път. Жив, дишащ с публиката си, с енергия, която те превзема и замисля. Тежи си на мястото и е повече тук и сега от всякога. А мястото е Голямата сцена на Народния театър, моноспектакълът –..
"Чарли в открито море" ще постави началото на сезона, с който Младежкият театър ще отбележи своите 80 години. Спектакълът на полския писател и драматург Славомир Мрожек е една от трите премиери в афиша на театъра и ще се играе на 18 септември от 19 часа. Той обединява две от най-успешни и поставяни по света пиеси на Мрожек – "Чарли" и "В открито..
Размисли на глас (пред музикалния редактор Михаела Колева) за летни пътешествия и къде, с колко и защо се чака на българските гранични пунктове? Неволи между Гърция и Унгария през Стрезимировци. От къде минават белгийските турци и как се запълва сръбския бюджет? За братовчедите, които не са такива. И още бивали летни небивалици – в..
На 28 септември, в Античния театър на Пловдив, публиката ще има възможността да се потопи в едно уникално музикално преживяване, водено от виртуозния пианист Георги Черкин и младите таланти от "Тайният оркестър". Проектът, наречен "Галактическа фантазия", обещава да предложи едно истинско галактическо пътешествие чрез музиката. "Тайният оркестър"..
Остават два дни до закриването на изложбата "Устойчиви реалности – автохтонни архетипи" на художника Деян Янев в галерия "Аросита". За пътя от Вярата, Надеждата и Любовта до образите на Кокаина, Алкохола и Балона, за актуалния, леко ироничен поглед на художника – разговор в "Terra Култура" с Деян Янев и изкуствоведката Диана Щир . В..
В училище "Космос" всяка нова учебна година носи надежда за цялата местна общност. Откриването на това учебно заведение, преди години, връща живота..
На 28 септември, в Античния театър на Пловдив, публиката ще има възможността да се потопи в едно уникално музикално преживяване, водено от виртуозния..
Възпитанието на децата е като отглеждането на градина. То се нуждае от търпение, постоянство и любов. В първия учебен ден в импровизираното изнесено..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg