Не е новина за никого, че културата е един от най-засегнатите сектори от кризата. Културните институции бяха затворени първи с обявяването на извънредното положение. Тази мярка засегна държавни, общински, частни, неправителствени организации, както и свободните артисти.
За държавните и общинските културни организации действат различни модели на финансиране и по време на извънредно положение бюджетът и моделът на финансиране може да се променя, така че да се осигури заплащането на труда в културните институции. Но големият нерешен проблем е финансирането и оцеляването и поне минимално заплащане на труда при независимия културен сектор – частни, неправителствени, самоосигуряващи се артисти и тези, които работят на временен договор или на проектен принцип.
Предвидени ли са достатъчно защитни механизми за всички участници в културните процеси, има ли достатъчно буфери за преодоляване на кризисни ситуации? Творците, свързани с независимата културна сцена, излязоха с призив за подкрепата ѝ и с конкретни предложения.
Абсолютно нормално е искането на свободните творци и организации в културата да бъдат подкрепени в настоящата ситуация чрез създаване на Социален и Структурен фонд.
В проведените две срещи с министъра на културата бяха поставени тези искания за финансиране с допълнителни средства от държавния бюджет и преструктуриране на европейски програми, вчера следобед имаше трета среща. Какви бяха нейните резултати и удовлетворяват ли те независимите творци?
Чуйте Димитър Бакалов – създател на частния театър “Театро“ и Атанас Маев – артмениджър на "Дерида денс център".
В aртпространството на галерия Heritage, новият aртцентър в сърцето на София, е представена самостоятелна изложба на художника от старата школа майстори – Симеон Кръстев, която е обединена под мотото "2 in 1". Вернисажът колаборира две различни техники, а именно, акварел и маслена живопис. Откриването на експозицията предизвика жив интерес в..
Каква е разликата между западните и източните книжни панаири и форуми за литературен обмен? Как читателите в арабския свят се сдобиват с хартиени копия? Кои международни практики биват успешно интегрирани на българска почва и какъв е пътят на една книга от написването ѝ до преводи и чуждестранни издания? Гост на предаването "Литературата. Начин..
Професор Боян Добрев е ръководител на катедра "Стенопис" в Националната художествена академия и е доктор по изкуствознание и изобразителни изкуства. Създател е на множество мултимедийни реализации за нуждите на Министерството на външните работи, Софийски университет "Св. Климент Охридски", Министерство на икономиката, Посолството на САЩ в България,..
Илюстраторката и графична дизайнер Александра Рамирес е базирана в Лондон вече повече от 10 години. Нейната работа е насочена към дигиталния дизайн, но в изложбата си Slam Dunk в столичното галерийното пространство L44 Рамирес изразява огромната си любов към спорта и баскетбола, експериментирайки с техниката ситопечат. Александра е специализирала в..
Със своя "НЕпътеводител за Италия от А до Я" блогърът и пътешественик Иван Кръстев потапя читателите в магията на така наречената "Страна на Ботуша". Кръстев работи в строгата сфера на финансите, но неговата страст е пътуването. Като пишещ пътешественик той членува в Асоциацията на журналистите и писателите по туризма (АБУЖЕТ)...
Австралиецът Саймън Бони (р.1961, Сидни) и групата му Crime & The City Solution пристигат за първи у нас в понеделник, на 2 декември, за да..
Тази година Европейската лаборатория по физика на елементарните частици (ЦЕРН) отбеляза своята 70-годишнина. ЦЕРН е основан от 12 европейски..
В aртпространството на галерия Heritage, новият aртцентър в сърцето на София, е представена самостоятелна изложба на художника от старата школа майстори –..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg