Ситуацията, в която се намираме в момента, дава отражение върху икономиката и несъмнено галерийният сектор е един от най-уязвените, смята Весела Ножарова, изкуствовед, куратор и критик. И макар работата на художниците да не е нарушена в нейния естествен и индивидуален ритъм, те също са засегнати от положението, в което попадна светът.
Новата ситуация, пред която са изправени художниците, етапът, в който навлизат взаимоотношенията им с държавата и най-вече комуникацията им с публиката, бяха основните теми, върху които стъпи вторият разговор от серията „Zoom Talks“. Серия, посветена на живота по време на криза.
Целта на дискусията беше да установи настоящата картина на художествения живот в България и нейното място в глобалния свят на изкуството. Участниците в разговора, на който домакин и модератор беше изкуствоведът и куратор Весела Ножарова, обсъдиха и аспектите на художествения живот в този нов етап от неговото развитие.
"Кризата у нас е огледална на тази в света, смята Ножарова. В „Артефир“ тя припомни, че тази нова ситуация поставя под въпрос досегашната работа на художниците и тяхното бъдеще.
Според нея огромният международен пазар, до който творците са имали досег, ще бъде свит и орязан и ще се подходи по-скоро към местна публика. Именно и образът на публиката е това, което най-сериозно ще се промени". Весела Ножарова смята, че вече ще се търси персонален контакт със зрителите.
Какво още каза тя за художниците в новата ситуация и важната роля на властта в нея, а и за предстоящия разговор, който ще засегне културното наследство и културния туризъм у нас – чуйте в звуковия файл.
"Два века изкуство в България" е нов цикъл с популярни лекции, който обхваща културните и художествени процеси в страната от началото на XIX век до края на 90-те години на ХХ век. Техен организатор е Петко Желязов, водещ и модератор в платформата "Рацио" и Кристина Тужарова, дългогодишен лектор и основател на инициативата "История на изкуството..
Носталгично дивертименто Люлееше лятото своите тежки камбани. По устните лепнеше сладкият сок на живота. Светът нямаше сенки. В реката се стапяха бавно дори неясните очертания на хоризонта. Аз знаех, че този ден няма да се повтори, но времето беше отключило катинара си и тихия ход на нашата смешна история отмерваха не часове и..
Издателство "Библиотека България" обяви победителите от VI Национален литературен конкурс "Вие пишете, ние четем" . Над двеста автори участваха в тазгодишното издание на конкурса с поезия на тема: "Монолог на хвърления камък". С отзвук от завършилия VI Национален литературен конкурс в "Артефир" гостуват писателите и издатели Симеон Аспарухов и..
"Принцесата на Бухенвалд" е доказателство, че в историята на Втората световна война няма пощадени. Испанската авторка Ана Андреу Бакеро гостува в България, за да представи своя дебютен роман, разказващ печалната история на Мафалда Савойска – сестра на царица Йоанна Българска. "Попаднах на историята на Мафалда изключително случайно",..
Германско-австрийският писател Даниел Келман гостува в България, за да представи най-новия си роман "Светлина и сянка". Книгата излиза в превод на Жанина Драгостинова и разказва историята на австрийския режисьор Георг Вилхем Пабст, който добива слава с няколко големи филма от епохата на немския експресионизъм. Пабст остава спорна фигура и до днес..
Германско-австрийският писател Даниел Келман гостува в България, за да представи най-новия си роман "Светлина и сянка". Книгата излиза в превод на Жанина..
"Принцесата на Бухенвалд" е доказателство, че в историята на Втората световна война няма пощадени. Испанската авторка Ана Андреу Бакеро гостува в..
Когато предишния път бях на остров Мавриций надлежно се сбогувах с него завинаги, защото смятах, че едва ли ще се върна в този отрязък от рая. Но..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg