Щурците, вятърът, огънят в камината, звънците на странджанските овце, дрънкащите бакърени съдове в багажника на колата, подскачаща по покрития с листа път от Царево до Изгрев, едно пеещо куче и един майсторски усукващ се котарак са част от героите в това плътно и пластически осезаемо аудио за хората, влюбени във вятъра, свободата и илюзиите.
„Ветрогонци“ гони неуловимите неща в самия себе си, в природата, в миналото, в усещането за момента и света.
Фичърът е замислен като аудиопортрет, рефлектиращ голямата тема за Балканите тук и сега, както като автентична история на реални хора в реално време, така и като аудиовглеждане „на воля“ на самия Николай Волев в собствения му микросвят. Ключ към замисъла е онзи особен момент на затишие след отминала буря, когато дори най-дръзките мореплаватели спокойно и ведро могат да се оставят на потока на разсъждения, пропити с онова особено усещане за укротяване, което носи лекият попътен вятър бонаца. Според подзаглавието това е радиофичър за двама българи, емигранти в собствената си страна. Една история за преследването на свободата – външната и вътрешната разказват гласовете на Николай Волев и Дончо Папазов.
„Ветрогонци“, заедно с фичърите на още 10 журналистически екипи от Гърция, Словения, Косово, Албания, Северна Македония, Турция, Румъния, Босна и Херцеговина, Хърватия и Черна гора, са създадени през 2009 година в рамките на съвместния радиопроект „Аз живея на Балканите“, субсидиран от Фонда за развитие на радиото на EBU.
Юджийн О'Нийл пише "Дългият път на деня към нощта" през 1940 година, само четири години преди това, през 1936-та, той става Нобелов лауреат като драматург. В "Дългият път на деня към нощта" О'Нийл разказва историята на своето семейство. Всички конфликти и ситуации, съответстват на мъчителните, изстрадани мигове, изживяни през годините в неговия дом...
Отиде си вълшебницата на музикалното оформление Валя Бояджиева. Професионалният ѝ път премина в БНР. Работи за различни редакции в програма "Христо Ботев". За късмет на Радиотеатъра, тя прекара дълги години като музикален оформител на радиопиесите. Остави толкова много след себе си, че ще трябва продължително да ѝ благодарим. Фин човек. Прекрасен..
Словото се умори и капна. Капна до такава степен, че ми е съвестно да прибягвам до услугите му. То е като кон, коленичил кон. Камшик, камшик трябва! Единственият камшик – това е смехът! Смейте се, гадове, на мъките на падналото слово. Виктор Ерофеев, "Три срещи" "Орфей" на Кокто е модернистична и ексцентрична интерпретация на една класическа..
Историята на "Монетата" започва през 2020 г., когато е отличена като победител в конкурса за нова пиеса на Нов български университет. На 20 януари 2021 г. се състоя премиерата ѝ на сцената на Младежки театър "Николай Бинев". В началото на 2025 г. пък слушателите на програма "Христо Ботев" ще могат да чуят премиера на аудио "Монетата" – от 16 часа на..
Камила Грудова (Camilla Grudova) е канадска писателка, която дълго време не може да си позволи свой мобилен телефон, а баба ѝ се е препитавала като шивачка в Париж. Първата машина, която Камила е имала в дома си била шевна, компютър получава едва като тийнейджърка и вероятно с негова помощ завърша История на изкуството в университета в Торонто. За..
След поредния четвърти опит на "Възраждане" да прокара в Народното събрание законопроекта си за регистрация на чуждестранните агенти, а пък ДПС-Ново начало..
В навечерието на освобождаването на поредните трима израелски заложници, според споразумението между Израел и Хамас, разговаряме в "Мрежата" с Димитър..
Преподавателката във Факултета по математика и информатика на Софийския университет коментира идеята на министъра на образованието и науката Красимир..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg