Българската гейминг индустрия е сред малкото сектори, които останаха незасегнати от ковид кризата. Дори напротив, отбелязва растеж. Няма спад и в производството на нови игри нито в национален, нито в глобален мащаб.
Гейминг индустрията е сред най-бързо развиващите се и разработващи новите технологии сфери. По иновативност тя си съперничи само с военно-промишления комплекс.
Още по-интригуващо е, че видеогрите се млада сфера, те се появиха преди малко повече от 40 години. Днес броят на устройствата, на които може да се играе, расте. Практически всеки, който има телефон в джоба, може да играе. И ако преди 40 години броят на играещите по света се е измервал в хиляди, днес е милиарди.
Това прави от гейм индустрията истински културен феномен.
Игрите култивират лоялна аудитория. Хората, които са играли през 90-те, играят и днес.
Гейм иднустрията се заражда в България преди двайсетина години, но наскоро български екип излезе на световната сцена с игра, която прави прочит на Троянската война. В момента тя е инсталирана на около 8 милиона компютъра по цял свят, т.е. 8 милиона души играят и използват културно-развлекателен продукт, произведен изцяло в България.
Геймърите са особено общество със свои йерархии, стурктури,специфичен жаргон, както и звезди - тъй нар. стриймъри - хора, които играят и коментират, излъчвайки на живо.
Първото издание на "Българският гейминг маратон" ще обедини родната гейминг общност в целодневно събитие на 30 август (неделя), което ще се проведе изцяло в интернет.
Събитието ще започне рано сутринта и ще включва над 100 часа видео стрийминг и турнири, представени от множество популярни и изгряващи личности и организации от растящата българска гейминг среда.
"Не е нужно хората да са трезви или да са спрели наркотиците, за да заслужават храна, подслон и мило отношение". Такава е философията на "Розовата къща" – нископрагов център за работа с хора, зависими от наркотици и алкохол. В къщата хората получават храна, дрехи и всякаква помощ, от която се нуждаят, докато на местата, където те се събират,..
Екстремните метеорологични и климатични явления са причинили икономически загуби на активи, оценявани на 822 млрд. евро за периода 1980-2024 г. в Европейския съюз, като над 208 млрд. евро (25 %) от тях са настъпили между 2021 и 2024 г. Анализите на Европейската агенция по околна среда показват, че икономическите загуби се увеличават всяка..
На 27 ноември (четвъртък) – забравения Ден на победите, от 16.00 часа в Националния военноисторически музей на ул. "Черковна" 92 в София ще бъде открита изложбата "Войната и творците. Пътят през мрака". Тя представлява аудио-визуално пътешествие, в което войната е представена през очите на творците – художници, писатели, фотографи, които са..
През последните години навлизането на дигиталната среда в живота на децата се превърна в централен обществен въпрос. Нови изследвания очертават тревожна картина: постоянният престой в социалните мрежи и безкрайното скролване в краткосрочен план привидно намаляват тревожността, но в дългосрочен – увеличават риска от депресивни състояния. Причината е в..
На прага на 2026 година в Lege Artis коментираме бюджета и здравните политики с д-р Стойчо Кацаров, п редседател на Центъра за защита правата в здравеопазването. "Харчат се все повече пари за същото качество и достъп до услуги" , заявява д-р Кацаров. Субсидиите ще се дават на избирателен принцип, и то само на държавни и общински болници, по..
Човешкото сърце не е просто анатомия или орган, то е нарицателно, метафора, често експлоатирано в поезията, в литературата, в киното. Много пъти бива..
Дебютната изложба "Ло̀но" на Йоана Ангелова-Тодорова е част от 15-ото есенно издание на Международния фестивал, посветен на хартиеното изкуство – София..
През последните години навлизането на дигиталната среда в живота на децата се превърна в централен обществен въпрос. Нови изследвания очертават тревожна..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg