Като увертюра звучи едно от най-личните поетични откровения на Джон Ленън в годините на „Бийтълс“. Нарича се „В моя живот“ (In My Life). Идеята за песента идва у Ленън след като през 1964 година излиза негова закачлива, „портманто“, от типа на абсурда книга. Журналистът Кенет Олсъп попитал Ленън: „Защо не правиш текстовете си както си написал книгата? Можеш да разкажеш нещо от детството, за града, улиците, за събития отпреди“.
Именно това чуваме в по-късно създадената от Пол Маккартни „Пени Лейн“ (Penny Lane). Парадокс – Джон Ленън е живял на две крачки от прочутата и в наши дни улица! Все пак, в първообраза на текста за In My Life Ленън наистина е описал конкретни места от Ливърпул. Думите са били: „Пени Лейн“ ми липсва както и „Църковният път“ към „Кулата с часовника“. В района на Абатството съм имал и щастливи часове: точно там, около навесите за трамваи, автобусната спирка No.5 до „Чадъра на докерите“, който бе свален и демонтиран“.
Впоследствие Джон се отказва от точните описания, започнали да му приличат на градския пътеводител. Изчиства текста си от всичко излишно и създава песенна лирика на друго ниво: размисъл и житейска равносметка, каквито по-скоро се правят от зрял човек, в по-различна възраст. Тогава Джон Ленън е 24 годишен.
Тук е нужно уточнението, че в продукциите с емблема „Бийтълс“ едноличното авторство на музика и текст при феноменалния авторски тандем Ленън-Маккартни е напълно условно. Взаимните влияния между двамата са толкова могъщи, че е неразумно да се определят някои от песните им като създадени „само“ от единия от двамата, дори и да има ясен белег за това. И все пак съществуват пиеси в репертоара на „Бийтълс“, които по̀ скоро определяме като „парчета на Пол“ и „парчета на Джон“, без да сме сигурни, че тези песни изобщо щяха да се появят, ако не бе благословеното единомислие между двамата. С помощта на техните приятели-колеги, разбира се, Харисън и Ринго.
И Джордж Мартин, който често е наричан „петият бийтъл“. За продукцията на „Бийтълс“ “Rubber Soul” през 1965 година продуцентът Мартин изсвирва бароковата пиано партия в записа на In My Life. 33 години по-късно той така нарича свой албум: „В моя живот“.
В него като заключителен акорд (или интимен послеслов) чуваме In My Life с гласа на актьора Шон Конъри и песента отново задълго остава в мислите ни.В предаването ще прозвучи и песенна лирика от: Волен Николаев, Михаил Белчев, Джанкарло Бигаци, Морис Уайт и изпълнения на Маргарита Хранова, вокално трио „Трик“, „Ърт, Уинд енд Файър“, Малика Аян, Хари Коник Джуниър, Кени Логинс, Майкъл Макдоналд, представени в „Изпята поезия“ от Димитрина Кюркчиева и Кристиян Бояджиев на 4 октомври от 17:00 часа.
Срещата ни с композиторката Албена Петрович-Врачанска започна с премиера в рамките на фестивала Rainy days в Люксембург на "24 криптографски учения за 6 пиана, 12 изпълнители и 24 ръце", премина през дисертационен труд в НМА "Проф. Панчо Владигеров" и достигна до лична среща на премиерата на Втория ѝ концерт за пиано и оркестър в Първо студио на БНР...
"Във Funkallero сбъднах мечтите си откъм мелодии, които са били в главата ми от много време. Музикантите, с които свирим се влюбиха в тази музика и в това, което правим. Най-хубавото нещо за един творец е да имаш хора, които са на твоя страна и да приемат твоята музика като тяхна си." Това сподели композиторът, пианист, аранжор и бенд лидер Васил..
A сега да станем! Шапки долу! Защото влиза един ритащ същински хард рок колос, класик. Казват, че жив класик бил онзи, дето като го срещнеш, си викаш: "Божичко, тоя още ли е жив!". Да, жив е гигантозавърът, гордо носи името Глен Хюз . Голям приятел на България и герой, който си сверява часовника с миналото в името на бъдещето. А той още го има...
В понеделник, 17 февруари, от 18 часа в концертната зала на Националната музикална академия в София ще се състои официалното представяне на наскоро издадената книга с новооткрити писма на Любомир Пипков до неговите родители от Париж. Писмата датират от края на 20-те и началото на 30-те години на ХХ век, когато големият български композитор е живял,..
С последната, четвърта част – "Залезът на боговете", завърши представянето на монументалната тетралогия "Пръстенът на нибелунга" на Рихард Вагнер в Кралския театър "Ла Моне" в Брюксел. Огромно начинание, започнало през ноември 2023 г. Продукцията ще остане в историята на операта и с факта, че тя бе реализирана сценично от двама режисьори...
Режисьорът и създател на една от най-успешните театрални формации "Кредо" Нина Димитрова е навъртяла стотици хиляди километри с турнета и фестивали по..
В поредното съботно издание "За здравето" използвахме много военни термини, но говорихме по важни теми, може би най-болезнените за родната здравна система..
Комуникационната индустрия позволява много широк обхват от най-различни комуникационни форми – от съвсем стандартните материали, интервюта, статии, до..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg