Нейните спектакли предизвикват смях и радост, а в образите, които пресъздава, моментално се разпознаваме. Здрава Каменова съумява да улови случващото се, докато още витае наоколо или ни драска като камъче в обувката, тя му дава образ, показва ни го така, че да го видим ясно, да го усетим, да му се присмеем, или да си припомним, че ни е важно.
През месеците на изолация Каменова, заедно със сценариста Светослав Томов и актрисата Богдана Трифонова, с която си партнират и в "Апетит", извадиха на сцена онова, с което всички ние се сблъскахме по време на извънредното положение: безпаричието, кризата, страшните новини, онлайн обучението, умората от липса на работа, фризьор, пространство, социален живот, нормалност.
Спектаклите на Каменова винаги се радват на жив интерес от публиката, но в последно време тя усеща особената емоция на хората в залата, дошли след дълга пауза и липса на представления.
Здрава Каменова е оптимист за бъдещето на театъра, въпреки задушаващите условия, в които той се намира в момента, именно защото усеща жаждата на хората за общуване чрез сцена, слово и игра, чрез умение и изкуство.
Спектакълът "Апетит", който играят с Богдана Трифонова, не ни дава така желания отговор на въпоса – можем ли да започнем наново (особено ако сме жени, над 40, без мъж, но пък с малко повечко килца отгоре), но ни казва нещо толкова очевидно, че често го забравяме или пропускаме, очаквайки дълбоки философски прозрения: важно е да се осмеляваме, да живеем и мечтаем храбро, ако може без да забравяме чувството си за хумор, самоиронията и умението да се приемем такива каквито сме.
Как всекидневният живот се превръща в изкуство и каква част от сценария се пише от ставащото около нас, чуйте разговора със Здрава Каменова.
Сюжетът на романа "Лешникови градини" поставя сериозни и открити въпроси, без компромиси. Защото тъкмо със задаването на въпроси се открива нов свят, който трябва да бъде изследван от читателя. Свят, създаден от автора – в случая каза писателят, поет и преводач Хайри Хамдан. Самият той казва, че се пита постоянно защо героите му са взели..
Стратегии за прилагане при четене и изисквания за жанрове. Размисли за романа на Владимир Полеганов "Другият сън". Каква подготовка изисква четенето? Трябва ли читателят да е наясно с конвенциите на съответния жанр или с начините, по които работят литературните похвати, за да чете пълноценно? Какво "изискват" от нас литературните..
Архивите са живи в "Terra Култура", за да отбележат чрез хроника в звук 5 години без Стефан Данаилов . Ламбо, Мастера, майор Деянов, българския Ален Делон… Какво остава след човек, когато отпътува отвъд този свят? Може би винаги е подходящо да питаме мечтите на човека. Малкият Стефан е мечтаел да стане моряк. Съдбата обаче го кани..
Една много интересна фотографска изложба съчетава фотография, архитектура и разкази на хора, живеещи по покривите. Ще научите къде и докога можете да се срещнете с този естетически и социален портрет на социално бедни хора. Специален гост на предаването "ФотоФабрика – факт и фикция" е един от най-човеколюбивите съвременни артисти Валерий Пощаров,..
Международният театрален фестивал "Дивадло" в Пилзен e един от най-престижните фестивали, посветени на театралното изкуство в Европа. Фестивалът представя най-доброто от чешкия театър и някои от най-значимите заглавия от международната сцена в различни форми и жанрове – драматичен, куклен и уличен театър, както и танц и мюзикъл. Театроведът..
Международният театрален фестивал "Дивадло" в Пилзен e един от най-престижните фестивали, посветени на театралното изкуство в Европа. Фестивалът представя..
Как достъпът до точна и проверена информация влияе на социалното приобщаване и благосъстояние? Може ли да бъде причина за маргинализация и как..
Месецът, посветен на мъжкото здраве, бе анализиран от акад. Чавдар Славов. В мотото на здравната среща в ефир използвахме популярното име на кампанията,..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg