На 15 октомври гост солист на Софийската филхармония беше виолончелистката Камий Тома, която под диригентството на Найден Тодоров изпълни концерта на Роберт Шуман.
Тя пристигна в България заедно с виолончелото си „Старадивариус - Фойерман“ от 1730. Това е едно от най-добрите виолончели в света, както и най-известното. На него са свирили Огюст Франком за когото Шопен е написал своята соната, Емануел Фойерман, Алдо Паризо, Стивън Исерлис. Предоставено ѝ е от музикалната фондация „Нипон“.
Пътят на Камий Тома тепърва започва. Има вече няколко престижни награди – през 2014 г. тя е избрана за изгряваща звезда във „Виктоар дьо ла мюзик“, на следващата година албумът ѝ „Риминисценции“ печели наградата „Ехо класик“. Тя казва, че сама е избрала инструментът на който да свири.
„Семейството ми е много музикално. Майка ми свири на пиано, сестра ми на цигулка и на четири години поисках и аз да свиря. Слушахме дискове. Първата ми реакция беше към звука на виолончелото и казах, че искам да свиря на този инструмент.“ Спомня си, че краката ѝ не опирали до пода и се налагало да слагат книги, за да стъпи на тях.
Двамата ѝ любими музиканти са били Жаклин Дю Пре и Мстислав Ростропович. „Това са моите два идола и вдъхновители, заради страстта и пламъка, който влагат в изпълненията си, както и всеотдайността в интерпретациите им, сякаш могат да умрат за всяка нота и за мен това е точното търсене на музиканта. Днес вече не слушам други виолончелисти, защото се старая да не се влияя от техните изпълнения“ – споделя Камий.
Как се чувства с оркестъра, с който свири за първи път чуйте в звуковия файл.
"Тъй като писарите ще продължат, малцината читатели, които ги имаше по света, ще сменят занаята си и ще станат също писари" – това някак беше първата далечна асоциация, още докато слушах за първи път целия албум I Am The End Of The World на настоящия проект на Ангел Симитчиев Born Erased – именно микро-дистопията "Край на света на края" от..
Неделна вечер. В дъжда. Какво друго да прави човек, освен да отиде на японски психеделик рок концерт . Мястото е клуб "Паве" под Столична библиотека (вход от "Уилям Гладстон" 68), а часът – 20:00ч. В най-силната досега откъм японски авангард и ъндърграунд година за "Аларма Пънк Джаз" , след концертите на Казухиса Учихаши и Акира Саката (с..
В съботния празничен ден слушателите на програма "Христо Ботев" ще имат възможността да чуят документален запис на една рядко изпълнявана творба от композитора Парашкев Хаджиев. Избрали сме изпълнение от 25 ноември 1969 г., когато солистите и оркестърът на Софийската опера са изпълнили операта "Майстори" под диригентската палка на маестро Атанас..
Либрето: Парашкев Хаджиев По драматичната пиеса на: Рачо Стоянов Световна премиера: 9 октомври 1966 г., Софийска опера Действащи лица и изпълнители: • Тихол, майстор резбар (тенор) • Найден, негов син, резбар (бас) • Милкана, жена на Найден (сопран) • Живко, майстор резбар (тенор) • Добри (баритон) • Кольо (тенор) • Генчо..
Задава се шумна мрачна майска вечер в сърцето на мрака в София. 24 май с наситени китари, дръм машини, бас и бяс. Понякога те се завръщат: след дебюта си на българска земя по Гергьовден 2024 г. независимото (в пълния смисъл на думата) електро-индъстриъл-авнагард-рок дуо Putan Club повтаря Софияна светлата дата 24 май в тъмните подземия на..
Има ли руска пропаганда в българските училища и какво показва разследване на БНТ, коментира в „Мрежата“ по програма „Христо Ботев“ Мая Димитрова,..
Как да различим социалните от политическите послания в една криза и защо исканията на синдикалистите по време на протестите в градския транспорт на..
Как празнуват и какво значи 24-ти май за хората, за които всеки ден е "ден на буквите". Анкета с редактори, коректори и преводачи за интимното преживяване..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg