Бяла врана ли е режисьорът и актьор Ники Илиев на територията на българската киноиндустрия? Ники Илиев не се предоверява на културните чиновници, а търси други начини да създава кино. Той е автор, режисьор и участва като актьор в няколко известни български филма – "Чужденецът", "Живи легенди", „Нокаут или всичко, което тя написа“, "Завръщане".
Ники Илиев говори в "Нашият ден" за съвременните снимачни площадки и продукта, за финансирането и Закона за филмовата индустрия, за таланта и късмета.
"Предизвикателство е да правиш частно кино в България. Формула няма. Но има някои неща, които излизат с времето. Аз съм на мнение, че всяко нещо, което си струва да бъде направено, си струва в началото дори да бъде направено зле, докато започне да се получава. Защото само така се учим. Когато аз дебютирах, нямаше други такива примери и се получи с течение на времето и с проба-грешка.
Открих, че човек трябва да е много постоянен и същевременно с това да бъде отворен към новите неща и да се адаптира, и да търси партньори, които имат полза от него, колкото и той от тях. Ние тръгнахме в посока по-скоро на продуктово позициониране и започнахме да търсим варианти – ако снимаме на дадено място, то да е добро и за филма, и за мястото."
Философията на актьора за по-добър живот: "Да се концентрираме върху нещата, които можем да променим, и да оставим тези, които не можем да променим. Затова се опитвам да страня от други проблеми в българското кино и неща, които не ме засягат. Решихме с моя копродуцент Башар, че можем да правим частни филми и сме едни от малкото, които го правят консистентно, и решихме да се концентрираме върху това. То дава резултати – тази упоритост, тази дисциплина. И си осъзнат, готов да учиш, готов да признаеш грешките си и да поемеш отговорността си, защото не всеки път нещата се получават."
Относно Закона за филмовата индустрия: "Честно казано, не съм много наясно. Мисля, че са отпуснати повече средства за кино тази година, което е чудесно. Това е добре. Въпросът обаче е, че начинът, по който се изразходват парите за българско кино като цяло, не следва никаква логика и независимо колко пари ще се раздадат, това не дава гаранция, че резултатът ще бъде по-добър. А може би същите хора, които вземат към момента, ще вземат повече пари, а няма да се правят повече филми. Затова трябва да се носи отговорност, когато се дават средства на дадени продуценти, да се видят техните резултати и да има последствия – положителни или отрицателни."
Чуйте повече в звуковия файл.
Международният театрален фестивал "Дивадло" в Пилзен e един от най-престижните фестивали, посветени на театралното изкуство в Европа. Фестивалът представя най-доброто от чешкия театър и някои от най-значимите заглавия от международната сцена в различни форми и жанрове – драматичен, куклен и уличен театър, както и танц и мюзикъл. Театроведът..
Фестивалът за съвременен танц и пърформанс представя най значимите заглавия на световната сцена. С опита си и възможностите си световните и европейски имена с престижни награди, освен, че представят представления за широката публика, дават поле за дискусия със зрителите и създават и уоркшопи за професионалната танцова общност у нас. Сред предстоящите..
Ден на Института за литература при БАН с акцент върху научната периодика се състоя на 21 ноември. Научната периодика на Института включва списания и поредици, като издателският център "Боян Пенев" има важна роля. Научните издания на Института за литература към БАН, някои от които съществуват от много години, са четири – сп. "Литературна..
"Рисунка. Майстори" – така е наречен проектът на СБХ с куратор Явора Петрова. Тя кани 22-ма художници - майстори да участват със свои работи: "Поканих автори с биография в рисунката. Автори, които се изразяват чрез рисуването, които не обясняват своите мисли, а търсят образите за тях. Художници с уникален почерк, майстори в това, което правят във..
Краят на авторството, краят на кориците? Или вечно неизтребимите спори на живота ще си намерят нова почва някъде отвъд? Въпроси, които поставя книгата "Панспермия. Халюцинация за роман" от Полина Видас. Тяе магистър по литературна теория от Софийския университет и по психодрама към НБУ, психоаналитик и групов аналитик към Българско общество по..
В съботната вечер (23 ноември от 20 часа) ще си припомним три спектакъла на Софийската опера. Първият досег на българската публика с "Бохеми" е през..
В "Мрежата" гостува Ирина Морозовская, която е психотерапевт, известен бард, но най-вече одеситка. Проведох разговора си с нея на 19 ноември, ден след..
Фестивалът за съвременен танц и пърформанс представя най значимите заглавия на световната сцена. С опита си и възможностите си световните и европейски..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg