Тази седмица магазините в моловете у нас отново са достъпни за клиентите си. Какъв е начинът, по който моловете променят културата на поведение и потребление? Как става ценообразуването във и извън тях? Как иновациите променят света на търговията? Какви са методите, които моловете и големите магазини прилагат, за да ни накарат да похарчим повече? Как да се предпазим от излишното пазаруване?
Проф. Катя Владимирова коментира темата в "Нашият ден".
"Обикновено младите хора са склонни да пазаруват повече. Ако продажбата е съгласувана с голямо внимание към клиента, с комплименти към него, със сърдечни препоръки, тогава и по-възрастните се поддават на внушения. Възрастните помнят и другото обслужване, когато имаше ограничен брой стоки... И сега едно по-голямо внимание от страна на продавачите към тях би ги накарало по-лесно да купуват. Това е психологическият метод – той е много важен в продаването."
Активната роля би следвало да принадлежи на продавача
"Продавачите все още са твърде различни – зависи къде са и какво продават и кои са им главните клиенти. Има различни поведения сред продавачите."
Факторът цена
"Тези, които не знаят цената на парите, лесно купуват. Тези, които имат по-голям бюджет или друг им дава парите, по-лесно харчат. Тези, които имат по-ограничен бюджет, обикновено са по-внимателни. Може би с възрастта човек става опитен в тези взаимоотношения."
Търговски хватки – продукти примамки
"Много е важно поведението на продавача. Изключително важно е да предразположи купувача, да намери към него индивидуален подход. Влияят много неща – и култура, и възпитание, и опит. На съвременния етап се изискват много качества от продавачите. Отмина отдавна епохата, когато продавачите предопределяха сделката. Сега са купувачите насреща. Ролята на продавача все още се подценява дори от самите работодатели."
Култура на потреблението
"Първо, човек трябва да бъде по-информиран, да има сравнителен подход. След това да преценява качеството. Много е важна и информацията, която подава продавачът. Той трябва да се опита да усети купувача и да може да го насочва към покупката. Купувачите са много различни. Има такива, които са много прецизни, предварително се информират за стоката и за разликата в различните магазини. Продавачите трябва да насочват купувачите много умело, защото може да има обратна реакция от клиента, когато е твърде много насочван..."
Чуйте повече в звуковия файл.
“В МОЛА всички въпроси имат отговор и ти вече преставаш да питаш“, това е фраза от текст във в. “Култура“ – “Културата на мола“, написан от Правда Спасова преди почти 11 години. Колко по-различна е сега ситуацията и има ли културна и..
“Молът е пластилин, моделиран от потребителите. Той няма едни и същи характеристики“, казва в “Нашият ден“ доц. Зорница Йорданова, преподавател в УНСС, в седмицата, в която магазините на българските молове са отново достъпни. “Във всяка страна..
В предаването "Време за наука" гостува проф. Васил Киров от Института по философия и социология към БАН, за да разгледа един от най-важните въпроси на нашето време: какво е бъдещето на работната сила в контекста на дигитализацията и автоматизацията?..
В рубриката "Науката не спи" гостува Никола Кереков , който разказа за едно изумително явление в света на мравките. Той сподели как тези малки същества извършват сложни хирургически операции, напомнящи на медицината при хората. Кереков започна с..
Навръх Ивановден, в рубриката "Разговорът" в "Нашият ден", енергийният експерт Иван Хиновски разказа за своите впечатления от пътуванията си в Таити, Австралия и Океания, както и за срещите си с българи там. Той сподели детайли за начина на живот в..
В ефира на "Нашият ден" в рубриката "Темата на деня" бяха обсъдени перспективите за подкрепа, приобщаване и запазване на българското самосъзнание сред многобройната българска общност по света. Събеседници по темата бяха Райна Манджукова , изпълнителен..
Обещания, надежди, мечти и пожелания – декемврийските празници и посрещането на Новата година често са белязани от крайни противоречиви състояния и емоции. Семействата се събират, трапезите са в центъра на срещите, традициите повеляват. Преди..
За да можем да кажем, че киното ни предлага мотив да обичаме и питаме, а и да даваме, както дава йовковият Серафим, в "Кино с думи" гостува жената, която..
На 6 януари 2025 г. от 19.00 часа, в артфоайе "Антракт" при Камерна сцена, Народен театър "Иван Вазов", се открива изложбата " Артистът зад плаката –..
В днешната рубрика "Епизоди от живота" обръщаме внимание на една тревожна тенденция, свързана с празничната пиротехника, и нейното въздействие върху..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg