За времето, в което ще прочетете този текст, в мрежата ще бъдат качени близо 5 хиляди кратки видеоматериали по най-различни теми – от астрофизика до модни тенденции.
Всеки ден нови 702 милиона филмчета с продължителност не повече от шейсетина секунди се публикуват в мрежата.
Обхватът на вниманието ни намалява прогресивно, а краткото видео стремително се превръща в новото нормално.
В презентация за Тед Кю Кинг Тай, стратегически директор на водеща интернет компания в Китай, която следи еволюцията на технологиите, разказва за ползите и недостатъците на краткото видеосъдържание, което всекидневно се излиза от Снапчат, Тик-Ток, Инстаграм стори и др., а негови потребители са повече от милиард и петстотин милиона хора по света, голямата част от тях под 24 години.
Кратките видеа обаче далеч не са само за забавление или информация варираща от съвети за гримиране до възпитание и отглеждане на деца.
През 2019 година кратките видеа са генерирали приблизително 95 милиона долара в стоки и услуги и са създали не по-малко от 1 милион и двеста хиляди работни места по целия свят.
По време на пандемията, когато световните музеи се принудиха да затворят, голяма част от тях започнаха да ангажират вниманието и да достигат дистанционно до една значително по-млада от обичайната публика. Галерията "Уфици" например, започна да предлага кратки видеа с обиколки на колекциите си, смесвайки ги с емоджита, песни и забавни цитати.
Малкият бизнес също се възползва от възможностите, които кратките видеа дават, за да достигне до потребители, които иначе не биха чули за техните продукти и услуги. През 2018-а "До Ин", водещата китайска видеоплатформа, използва канала си, за да започне кампания, насърчаваща дребните фермери от планинските области и да ги свързва с потенциални купувачи. За четири дни инициативата помага на 4 хил. семейства в провинция Съчуан да пласират забележителните 120 хил. килограма плодове.
Кратките видеа се оказват мощен инструмент в ръцете на компаниите, които търсят работна сила сред хората между 16 и 24 години. Спорно е доколко могат да се преценят за двайсетина секунди качествата на даден кандидат, но интересът към подобни форми на набиране на персонал е огромен. В Саудитска Арабия „Макдоналдс“ получава 43 хил. заявки в рамките на 24 часа.
Мнозина използват видеоплатформите за обучение – и тъй като съдържанието е концентрирано в рамките на минута и това дава възможност да любопитстваме, да си създаваме нови интереси и да сърфираме сред безброй възможности. (Друг е въпросът колко апатични ставаме, изправени пред подобно стъписващо изобилие, дори когато е поднесено в атрактивна форма.)
Разбира се, както и при останалите социални медии, растат опасенията, че платформите за кратко видеосъдържание злоупотребяват с личните ни данни, пристрастяват потребителите, че им липсва им контекст, основа и нюанс – и точно по тези причини трябва да работим за тяхното усъвършенстване, подобрявайки контакта между потребителите, платформите и хората, изготвящи стратегиите.
Постановката, за която всички говорят – "Оръжията и човекът" на Бърнард Шоу, ще има премиера на сцената на Народния театър в три последователни вечери. На 7, 8 и 9 ноември от 19 часа публиката ще може да гледа интерпретацията на холивудския актьор Джон Малкович . "Мога само да се забавлявам с твърдението, че се присмивам на България с пиесата..
Миналата седмица Капка Касабова беше в София за българската премиера на документалния филм "Човешките потайности", в рамките на десетото издание на Международния кино-литературен фестивал "Синелибри". Тя е авторка на текста на филма, а режисьор е Миша Пекел от Нидерландия. Капка Касабова (1973) израства в София. На 18-годишна възраст eмигрира в..
В света на тайните и загадките “Terra Култура“ пренася своите слушатели с книгата "Картината. Убийство по Ботичели" от Никол Данева и творчеството на художника Андрей Янев. Сюжетът на романа "Картината. Убийство по Ботичели" е следният – талантлив художник е поканен в родопското имение на богат бизнесмен да рисува копия на ренесансови картини,..
Архивите са живи, без да ги обвързваме с конкретна дата и период. Първата стихосбирка на Христо Смирненски се казва "Разнокалибрени въздишки и стихове в проза". Духът е хумористичен, а годината – 1918. В края на февруари 1922 година излиза втората и последна, издадена приживе, стихосбирка на Смирненски със заглавие "Да бъде ден". В нея е..
Легендарното списание ЛИК на БТА намери естественото си място и в културната програма "Христо Ботев" на общественото радио. Всяка първа неделя от месеца неговият главен редактор Георги Лозанов, заедно с избрани събеседници, ще представят съдържанието му. Идейният фокус на предаването "Радио ЛИК", както и на списанието в настоящия му период, е..
Албена и Павел Благеви са се издигали до селенията на боговете – планината Олимп. Оказа се, че макар да е с няколко метра по-нисък от Мусала, нейният връх..
Кой има интерес от грубото и агресивно поведение на политици срещу журналисти, коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" Евгений Кънев ,..
На 6 ноември публиката в Студио 1 на Радиото в София ще се наслади на музикална приказка за различните лица на един от най-чувствените инструменти в..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg