Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Твоят избор има значение

Лидия Шулева: Да извадим успешните родни компании от анонимност

Снимка: ЕПА/БГНЕС

Познаваме ли добре българските стоки и услуги, които се налагат по света?

В “Нашият ден“ Лидия Шулева, член на Асоциацията на индустриалния капитал в България, разказва за успешни български практики, наложили се на световни пазари.

“Асоциацията на индустриалния капитал в България се включи в кампанията “Твоят избор има значение“ с желание да обърне внимание на обществеността върху успешните български компании. Да извадим успехът от анонимност според Асоциацията е част от тази кампания.

В България за успешните родни компании се говори изключително малко. Те са преди всичко анонимни. Хората не знаят, че компании, които произвеждат изключително качествени стоки, продаващи се не само на българския, но и на световните пазари, са български.

В момент, в който доходите на населението имат изключително голямо значение, тъй като всички знаем, че България е на последно място в Европа по размер на доходите, трябва да си даваме сметка, че когато купуваме българска стока, от всеки два лева, които даваме, един отива за заплата или за пенсии. Това е сериозен стимул за закупуване на български стоки.“

Във всички сектори е необходима подкрепа на българското. "Разбира се, в хранително-вкусовата промишленост това е изключително важно. Тъй като оборотите в този сектор спаднаха заради пандемията и отражението ѝ върху туризма, който беше основен потребител на тази промишленост. Знаем, че кризата в най-голяма степен удари туристическия сектор. Търговията на дребно също беше доста сериозна засегната.“

“Водещо производство, за което в момента се сещам, например, е фабрика във Велико Търново за сладкарски изделия, което се е наложило и на световните пазари.“

Разговора можете да чуете от звуковия файл.

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Стефан Марков: Ние късаме част от живота си и го хвърляме на социалните мрежи

"Когато истината престане да има значение всякакви други неща, които нямат отношение към нея започват да имат значение. – казва д-р Стефан Марков – терминът "постистина" не означава, че нещо не е истина, а че това разделение вече няма значение. Факти, които не харесват на аудиторията, тя просто ги отрича. Хората искат да чуват само това, което ги..

публикувано на 17.09.24 в 16:36

Горещите вълни убиват: Как да се подготвим за следващото лято?

В ефира на предаването "Време за наука" гостува Зорница Спасова , доктор по климатология от Софийския университет. Тя е експерт с дългогодишен опит в изследването на въздействието на климатичните промени върху човешкото здраве и активен член на Българското дружество по медицинска география. По време на интервюто тя разгледа важната тема за..

обновено на 17.09.24 в 12:19

17 години Радио София: Екипът, който превръща всяка идея в реалност

На 17 септември православната църква почита паметта на светите мъченици Вяра, Надежда, Любов и тяхната майка София, като отдава почит на християнските добродетели, които те олицетворяват. На този ден, освен духовния празник, се отбелязва и денят на град София, а повод за радост имат и колегите от Радио София, които днес празнуват 17 години от..

обновено на 17.09.24 в 11:03
Нина Цанева и Красимир Каракачанов

Красимир Каракачанов: За политическите предизвикателства и патриотизма

За политическите предизвикателства в страната ни в началото на есента и възпитанието в патриотизъм – разговор в "Нашият ден" с Красимир Каракачанов , историк, д-р по международно право и международни отношения, председател на ВМРО. В началото на разговора Каракачанов заявява: "Когато един народ няма дух, няма цел, няма кауза, той оставя да..

публикувано на 17.09.24 в 10:05

Co-Creating Labs, или как да създаваме креативни кампании

В рубриката "Епизоди от живота" на предаването "Нашият ден" вниманието се насочи към предстоящата през октомври лаборатория за креативни кампании – C o-Creating Labs 2024 . Тази инициатива има за цел да разкрие как артистичният подход и визуалният език могат да подкрепят успеха на всяка кампания. В рамките на двудневната творческа среща, шест..

обновено на 17.09.24 в 09:56