„Оперно – театралният прочит на Русенска опера на първата комична опера „Слугинята – господарка“, който предлагаме на зрителите е „аксиома“ на режисьорските ми търсения от години в посока ВРЕМЕ – ПРОСТРАНСТВО. Всяко изкуство се развива във времето и всяко събитие може да бъде разказано и преценено истинно само като се погледне отстрани. Очевидно е, че за да бъде „видяно“ едно действие цялостно „повествователят“ трябва да отстъпи от него на дистанция, разкриваща достатъчно широка перспектива, от която може да се огледа цялото събитие. Но как да „отстъпим“ когато правим така наречения съвременен прочит на произведение от 18 в.
Как да запазим едновременно и дистанцията от епохата, а и да не изтървем възможността за смислов и стилен прочит. Дилемата се оказва привидна от гледна точка на философията, защото всички ние самите сме време – всички наши мисли, речи и действия са подвластни на времето. Имайки предвид всичко това и опирайки се на твърденията на Кант, че музиката е „изкусна игра на слуха и усещанията“, ние творците от Русенска опера си позволихме да прочетем операта „Слугинята – господарка“ през стила на commedia dell’arte. В спектакъла са смесени естетиките на 16 и 18 в., като във никакъв случай не е пропуснат и съвременния привкус“.
Това споделя Аделаида Якимова, която е режисьор на спектакъла и заедно с Вилиана Вълчева, диригент, Весела Василева – художник и Мария Анастасова – сценограф ще пресъздадат забавната история на Дженаро Федерико пресъздадена с музика от Джовани Батиста Перголези. В ролите на господаря Уберто и слугинята Серпина ще се превъплътят Пламен Бейков и Мария Анастасова.
В звуковия файл чуйте разказа на Аделаида Якимова.
Премиерата е на 5 февруари 2021 г. от 19 часа в зала „Филхармония“
1 август Свири Оркестърът на Полското радио във Варшава с диригент Михаил Меринг. 3.00 часа – Рихард Вагнер (1813-1883), Зигфрид идилия. 3.22 часа – Йоханес Брамс (1833-1897), Вариации по тема от Хайдн, оп. 56а. 3.41 часа – Волфганг Амадеус Моцарт (1756-1791), Симфония № 36 в До мажор, K.425, "Линц". 4.10 часа – Йоханес Брамс (1833-1897), Клавирен..
Той е най-старият действащ джаз фестивал в България. Основан още през 1992-ра година от прочутия ни саксофонист и композитор Анатолий Вапиров, през годините Международният джаз фестивал "Варненско лято" се е превърнал в едно от най-устойчивите и обичани музикални събития в България. От няколко години дъщерята на Анатолий Вапиров – Вероника..
Според проучвания едва 16% от изпълнителите в световен мащаб правят музиката си достъпна за глухата общност. Днес, в XXI век, технологиите дават своя принос за това чрез специални костюми, които възпроизвеждат вибрациите от ритъма така, че нечуващите да се потопят в него и да се наслаждават на живи концерти. Жестовият превод на текстовете на сцената..
Наситената програма в културния живот на столицата не е пречка и на морето да се организират паметни музикални събития. Концерт с международен мащаб акостира в Бургас и това лято. На 2 август пристанището в морския град ще се превърне в сцена за една от най-оригиналните и любими певици на съвременната сцена – Рошийн Мърфи. Очакваме..
Съботната оперна вечер посвещаваме на шведския сопран Биргит Нилсон. Ще я чуем в няколко фрагмента из опери на Рихард Вагнер. Като цялостен образ тя се превъплъщава в ролята на Реция от операта "Оберон" на Карл Мария фон Вебер. Запис под диригентството на Рафаел Кубелик и с участието на Доналд Гроуб, Марга Шимл, Джулия Хамари, Оже Арлийн, Пласидо..
Международният фестивал на светлините LUNAR ще превърне в светлинни сцени между 1 и 4 август Царево, Лозенец, Ахтопол и Синеморец. Специално за лятното си..
По време на летни отпуски и почивки често се случва да се наложи медицинска помощ, докато се намираме извън постоянния си адрес или здравен район. Какви..
Той е най-старият действащ джаз фестивал в България. Основан още през 1992-ра година от прочутия ни саксофонист и композитор Анатолий Вапиров, през..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg