„Първата ми среща с Варненския театър беше, със сигурност, като ученик. Аз съм родом от Варна и съм възпитаник на Музикалното училище, тогава вече нямаше такава политика – да ни водят учителите на театър, но класът се събирахме да ходим на представления. Така започнах да гледам театър. Конкретно представление не си спомням, но гледах да гледам максимално много от представленията във Варненския театър. Влюбих се, разбира се, в трупата, започнах да ходя на школи, после по естествения ред се наредиха нещата, кандидатствах в Академията. Гледах много неща във Варненския театър и ми беше мечта после да работя тук. И много се радвам, че това се случи.
Беше ми мечта, защото тази трупа, дори когато не се занимаваш с театър, само като стоиш в салона, се вижда, че това е едно сплотено семейство. Този театър има великолепна трупа и носи усещането за семейство - това е първото нещо, което ме впечатли.
Помня още първия ден когато дойдох, двама-трима от по-възрастните колеги ми казаха: „Ние сме на твое разположение, винаги можеш да питаш за някакъв съвет от нас. И ако нещо ти е трудно, можеш да се обърнеш към нас“.
С една дума мога да опиша актьорската професия като „свобода“. За мен тя е нещо, което ме кара да се чувствам изключително свободен и щастлив на сцената“, сподели в рубриката „100 години Варненски театър“ актьорът Станислав Кондов.
2021 година е юбилейна за Варненския драматичен театър „Стоян Бъчваров“ – на 12 март преди 100 години е създаден първият професионален театър във Варна. Рубриката „100 години Варненски театър“ представя актьорите, които творят днешната биография на театъра столетник.
Международният театрален фестивал "Дивадло" в Пилзен e един от най-престижните фестивали, посветени на театралното изкуство в Европа. Фестивалът представя най-доброто от чешкия театър и някои от най-значимите заглавия от международната сцена в различни форми и жанрове – драматичен, куклен и уличен театър, както и танц и мюзикъл. Театроведът..
Фестивалът за съвременен танц и пърформанс представя най значимите заглавия на световната сцена. С опита си и възможностите си световните и европейски имена с престижни награди, освен, че представят представления за широката публика, дават поле за дискусия със зрителите и създават и уоркшопи за професионалната танцова общност у нас. Сред предстоящите..
Ден на Института за литература при БАН с акцент върху научната периодика се състоя на 21 ноември. Научната периодика на Института включва списания и поредици, като издателският център "Боян Пенев" има важна роля. Научните издания на Института за литература към БАН, някои от които съществуват от много години, са четири – сп. "Литературна..
"Рисунка. Майстори" – така е наречен проектът на СБХ с куратор Явора Петрова. Тя кани 22-ма художници - майстори да участват със свои работи: "Поканих автори с биография в рисунката. Автори, които се изразяват чрез рисуването, които не обясняват своите мисли, а търсят образите за тях. Художници с уникален почерк, майстори в това, което правят във..
Краят на авторството, краят на кориците? Или вечно неизтребимите спори на живота ще си намерят нова почва някъде отвъд? Въпроси, които поставя книгата "Панспермия. Халюцинация за роман" от Полина Видас. Тяе магистър по литературна теория от Софийския университет и по психодрама към НБУ, психоаналитик и групов аналитик към Българско общество по..
В съботната вечер (23 ноември от 20 часа) ще си припомним три спектакъла на Софийската опера. Първият досег на българската публика с "Бохеми" е през..
В "Мрежата" гостува Ирина Морозовская, която е психотерапевт, известен бард, но най-вече одеситка. Проведох разговора си с нея на 19 ноември, ден след..
Фестивалът за съвременен танц и пърформанс представя най значимите заглавия на световната сцена. С опита си и възможностите си световните и европейски..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg