Плакатното изкуство съществува вече близо два века. Плакатът служи както да привлича вниманието, така и да информира. Доскоро основната функция на плаката беше да бъде част от улицата, от уличното изкуство – да бъде очевиден.
„Виждаме в последните години как тази тенденция се обръща и плакатът напуска улицата и влиза в галериите. Една от причините за това е, че, не само заради пандемията, която ни сполетя миналата година, печатната реклама, печатането на хартия до голяма степен се намали като обем и са прехвърли в дигиталното пространство“ – това каза доц. Калина Христова, която завежда Департамент „Изящни изкуства“ в НБУ и води магистърска програма „Плакат и комуникативен дизайн“. В предаването „Време и половина“ тя обърна вниманието и към още една причина:
„Ако се замислим в града няма достатъчно указани, установени места, на които плакатът да вирее, а това е наистина много важно. Ако се сравним с държави като Швейцария и Полша, където плакатното изкуство е на много високо ниво, можем да кажем, че там то е достъпно, то е част от градската култура“ – сподели доц. Христова и добави, че за да се върне това изкуство отново на своето място, т.е. на улицата, трябва и съдействието на културните институции като театри, кина, а и на самата държава.
Чуйте участието на доц. Калина Христова в предаването „Време и половина“
Дали и как изгнанието се отразява върху творчеството на известни композитори, които са преживели напускането на родината си? На този общ въпрос отговаря книгата "Изгнание и музика" на швейцарския писател, преводач, преподавател в Лозанския университет, философ и културолог Етиен Барилие. Авторът несъмнено е изключително ерудиран, книгата му е..
Във фокуса на рубриката "Моментна снимка" са сценичните събития на януарския нюйоркски афиш. Разговорът се съсредоточава върху "Кабаре" – мюзикъл на Джо Мастъроф, Джон Кандър и Фред Еб. Постановката на Ребека Фрекнал в нюйоркския The August Wilson Theatre , трансформиран до неузнаваемост, върви под заглавието "Кабаре в клуба Кит Кат"...
"И все пак, въпреки цялата многотия от възможни модуси на превода, отвъд препирните за чуждото и родното, предаването на стила на писателя, неизбежния отпечатък, който преводачът оставя в текста, и останалите добре познати ни ябълки на раздора в караниците около превода, като че ли все по-често се налага да си задаваме въпроса не дали един превод е..
"Ретроспекции към публичната комуникация" – проф. Минка Златева гостува в "Артефир", за да представи своята книга, посветена на приноса на Факултета по журналистика и масова комуникация в българското висше образование. "След 1989 година промяната в обществения живот наложи промяна и в образованието, и в дисциплините, които преподаваме във..
Как Еверест – връх първоначално обявен за невъзможен за изкачване, след това принизен до просто самоубийствен, се превръща във възможност, от която хиляди хора могат да се възползват? Отговорът на този въпрос търси американският журналист и писател Уил Кокръл в своята книга " Еверест ООД". Авторът прави над 120 интервюта с професионални..
Какви опасности за свободата на изразяване и демокрацията крият предложените за гласуване в НС през тази седмица проектозакон за "чуждестранните агенти"..
Какво е "соросоид" и наистина ли е застрашена демокрацията у нас и в Европа, коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" доц. Георги Лозанов ,..
Продуцентката и актриса Деси Тенекеджиева , режисьорът и съсценарист Бен Чарлз Едуардс , изпълнителният продуцент и актьор Гари Стреч и операторът..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg