„Русалка“ под режисурата на Ото Шенк се появява на сцената на Мет през 1993 година, възобновена е през 2014 г. Декорът е дело на Гюнтер Шнайдер-Симсън, реалистичен и детайлен до „последното цветенце на горската поляна“. Това е една живописна и пъстра постановка, достойна за илюстриране на луксозна детска книга, затова и критикувана. На фона на най-новите прочити, които представят историята извън приказния сюжет и се концентрират върху драмата, „поостарялата“постановка на Мет е една истинска почивка за сетивата всъщност. Издадена е и от Декка на DVD. Основните критики към тази продукция са за едноизмерност и статичност.
Последните сценични версии на мистичната приказка на Дворжак разглеждат водната нимфа като архетип на фаталната жена: проститутка, травмирана балерина от театрална трупа, както и въображаем женски образ, който в съновидение събира в едно лице неуспешните връзки на застаряващ мъж от работническата класа (Водния дух). Повечето съвременни трактовки разказват за някакво насилие. Няма как да не направи впечатление сериозният конфликт с музиката на Дворжак и нейните красиви приказно-фолклорни цветове – брутална визия тук никак не подхожда!
Рене Флеминг е най-успешната Русалка на нашето време, с участие в седем постановки! В началото на своята кариера, още в студентските си години, тя пее прочутата „Песен към месеца“ на прослушване в Метрополитън, което печели. През 1990 г. дебютира в ролята в Сиатъл, а през 1991 г. дебютира в Метрополитън в „Сватбата на Фигаро“ и през 1997 г. е за първи път Русалка в Ню Йорк. Тази роля е знакова в кариерата ѝ, заедно с Графинята от „Сватбата на Фигаро“ на Моцарт, Маршалката от „Кавалерът на розата“ на Щраус и Дездемона от „Отело“ на Верди. Смята се, че именно участието ѝ в цикъла от спектакли през 2014 г. в Метрополитън опера е нейното прощаване с Русалка.
Въпреки забележките в пресата, че звучи и изглежда „безстрастно“ като „подплатена с ботокс“ героиня на Дисни, облечена като Барби, Рене Флеминг не спира да впечатлява с неповторимия си безупречно елегантен и пълнокръвен стил на пеене.
В спектакъла от 8 февруари 2014 г., който може да слушате на 15 май от 20 часа по програма „Христо Ботев“, участват още Пьотр Бечала, Долора Заджик, Джон Релией, Емили Маги и др. Съставите на Метрополитън опера дирижира Яник Незе-Сеген.
Съдържание на операта „Русалка“ от Антонин Дворжак
Софийската филхармония посреща изтъкнатия български кларинетист Росен Идеалов, който ще представи забележителния Концерт за кларинет и оркестър на Паул Хиндемит. Диригент на вечерта ще бъде Вилиана Вълчева, която допълва програмата с Трета симфония на Йоханес Брамс. Според Росен Идеалов в целия концертен репертоар за кларинет Концертът на Хиндемит..
Любимката на българската публика, Таря Турунен, и бившият ѝ колега от Nightwish , Марко Хиетала, пристигат в София за концерт в зала "Асикс Арена" на 4 април, а два дни по-рано – на 2 април, канят варненските си фенове в Двореца на културата и спорта. Слушайте!
Вървиш, не спираш, силуети на хора се движат около теб, но ти чуваш само неговия глас. Превзел те е. Говори ти за старата любов, която е като сън, несбъднат сън. Толкова пъти си го слушал, когато ти е било тежко, но и в мигове на щастие също, и знаеш, че ще ти помогне. Той просто те разбира – точно теб, непознатия, който живее със смисъла в думите му...
1 април Свири Оркестърът на Италианска Швейцария с диригент Давид Афхам. 3.00 часа – Роберт Шуман (1810-1856), Концерт за виолончело в ла минор, оп. 129. Солист: Трулс Мьорк (виолончело). 3.26 часа – Йохан Себастиан Бах (1685-1750), Сарабанда из Сюита за виолончело № 2 в ре минор, BWV.1008. Изпълнява Трулс Мьорк (виолончело). 3.31 часа – Лудвиг ван..
От 29 септември до 6 октомври 2024 година Лвов туптя под ритъма на Международния фестивал "Контрасти". Темата на юбилейното издание беше "Ретроспекция", разглеждайки духът на времето от идеята за създаването на фестивала през 1994 и съвременния му вид. В последните две издания на фестивала разговарям с Дзвенислава Сафиан – музиколог, магистър в..
В рубриката "Културен код" на предаването Terra Култура гостува маестро Константин Илиевски – главен диригент на Симфоничния оркестър на Българското..
Вървиш, не спираш, силуети на хора се движат около теб, но ти чуваш само неговия глас. Превзел те е. Говори ти за старата любов, която е като сън,..
През 1970 г. Международната организация за радиоразпръскване обявява 1 април за Международен ден на хумора и шегата по радиото, с цел да се напомни на..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg