Лугански е роден в Москва на 26 април 1972. Родителите му са научни сътрудници – физик и химик. На 5-годишна възраст, преди още да знае нотите, синът им свири соната на Бетовен изцяло по слух. Завършва прочутото Централно музикално училище в Москва, а след това и Московската консерватория. Негови преподаватели са Татяна Кестнер, Татяна Николаева и Сергей Доренски. Понякога педагозите му възкликват: „Какво музикално и даровито дете с родители физик и химик, фантастично, великолепно!“
И наистина, великолепният Николай Лугански е носител на много отличия. Лауреат е на няколко престижни конкурса, например този на името на Бах в Лайпциг, където печели втора награда през 1988. Две години по-късно е отличен с втора награда и на конкурса „Сергей Рахманинов“ в Москва, а през 1994 отново е със сребърен медал, но от едно от най-престижните състезания в света – конкурса „Чайковски“ в руската столица.
За този пианист един от рецензентите на изданието New York Classical Review пише: „Подходът на Николай Лугански към работата е между крайностите на класическото величие и интензивната емоционалност”.
„В музиката няма отделен технически аспект. Невъзможно е да се свири просто наизуст, механично запаметявайки всяка нота. Свирите, свирите и изведнъж осъзнавате за какво става дума в музиката. Дори професионалният музикант изпитва чувство на недоумение, когато започне да учи нещо. След известно време той започва да свиква и да разбира за какво се отнася тази или онази музика, за какво музикално събитие става дума. И след това си спомня пиесата. Не отделни ноти, а целия музикален сюжет” казва Николай Лугански
На 2 август от 2.00 часа в предаването „Рецитал“ на програма „Христо Ботев“ ще прозвучат Петият прелюд, опус 32 от Сергей Рахманинов, няколко пиеси от цикъла „Години на странстване“ на Ференц Лист – „Годеж“ от Втората година – Италия, a след това „Фонтаните на вила д'Есте“ от Третата година и „Сонет 123-ти на Петрарка”, както и „Слънчева светлина“, опус 10 N:8 от Фредерик Шопен. Концертът ще завърши със сюита от балета „Ромео и Жулиета“ на Сергей Прокофиев.
Вярваше в това знаменитият тенор до края на дните си. А също, че задачата на изпълнителя е да напипа нюансите в авторовия текст, които правят ролята само негова. Тамино от "Вълшебната флейта" бе една от тези роли. Казват, че има нещо ангелско в гласа на Петер Шрайер: затрогваща лирика, топлина, съвършен кристален оттенък… Какво да говорим за фантастично..
На 22 и 23 август Хисаря за първи път става домакин на джаз фестивал . Общината е поканила българския пианист, композитор и джазмен Мартин Денев да организира събитието, а той ще срещне публиката с едни от най-ярките имена на българската сцена – утвърдени артисти и млади таланти. Входът е свободен. Общината си поставя за цел да..
На 23-ти и 24-ти август ще се проведе третото издание на фестивала за съвременна музика “Мишовите звукови пейзажи“ в село Антон. Името му е посветено на покойния композитор и пианист Михаил Големинов, който пръв съзира потенциала на селото да се превърне в гостоприемно концертно пространство в непосредствена близост до природата. “Ориндж фактори”..
Мая Нешкова ще представи новите си песни от албума "Сърцето на любовта" пред публиката в Пловдив. Летният театър е сцената, на която тя и нейният съпруг Кирил Икономов, с когото работят в тандем, ще се срещнат с почитателите си. За новините на програма "Христо Ботев" Мая Нешкова каза, че я чакат още готови песни за запис и е вероятно скоро да има..
Вярваше в това знаменитият тенор до края на дните си. А също, че задачата на изпълнителя е да напипа нюансите в авторовия текст, които правят ролята само..
Десетото издание на колоквиума ще събере учени от няколко европейски държави, които ще запознаят колегите си с темите, по които работят. Научният форум..
Един цар решил да иска отчет и да изчисти сметките си със своите подчинени за отминалата година. Казано на съвременен език - да провери бюджета и да..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg