Постановката, която изгради музикално Джеймс Ливайн през 2014 г. се връща отново на сцена. Тя е дело на британския режисьор сър Ричард Еър. След „Манон“ и „Кармен“, това е третата му постановка за Мет. Еър е известен най-вече с филмите си „Айрис“ и „Записки по един скандал“, за които е номиниран за „Оскар“. След дълга театрална и филмова кариера логично е британецът да експериментира с различните изкуства.
Декорът, костюмите и цялостната концепция на постановката са вдъхновени от френския филм „Правилата на играта“ на Жан Реноар, който пък от своя страна осъвременява Бомарше през 1938 г. Действието се развива в имение в Севиля преди Втората световна война. Режисьорът критикува начина на живот и разпада на цености на аристокрацията. Филмът предизвиква остри критики и неразбиране, заради което Реноар напуска Франция и заминава за Америка. Години по-късно „Правилата на играта“ ще стане най-коментираният и харесван негов филм, попада също и във вечната деясятка на най-добрите филми за всички времена. Използвани са кинематографични техники, които се оказват азбучни в киното десетилетия след това. Остава в историята и като образец за социална сатира.
Тази изключителна историческа препратка със своя интересен замисъл придава на оперната постановка на Еър многопластовост, модерност и достоверност, които така добре отиват на шедьовър като „Сватбата на Фигаро“. Не случайно постановката се прави за пореден път (освен на откриването на юбилейния 130-ти сезон на Метрополитън през 2014 г. тя е играна и през 2019 г.).
Зашеметяващата Мейси Грей отбелязва 25 години от култовия си първи албум On How Life Is със специално клубно шоу в София. Вълшебен концерт очаква феновете, които да освежат отношенията си със звездата и нейната изфинена музика в голямата зала на "Пиротска 5" в четвъртък вечер. Четвърт век се изтъркули, откакто Мейси Грей пренаписа саундтрака..
Гениалният майстор пише единственото си завършено оперно творение в края на 40-те години на 19 век. По това време се установява със съпругата си Клара в Дрезден. Авторът отдавна копнее да създаде "дълбока, понятна, чисто немска по дух опера", според негово признание, а срещата му с Вагнер изостря апетита към сценичния жанр. Шуман сам пише..
За втора година през месец юни джазът ще се настани удобно в "Дондукова градина", гр. Пловдив, по време на фестивала JazzTopia от 6-и до 8-и юни. Подборът на артистите в трите фестивални дни е пъстър и разнолик – млади джаз надежди, като групите Postcard и Alexander Ivanov Sextet, утвърдени имена със сериозен авторски поглед като "Владимир..
Музика: Роберт Шуман Лобрето: Роберт Шуман по произведения на Лудвиг Тик и Фридрих Хебел Премиера: 25 юни 1850 г., Лайпциг. Действащи лица: • Зигфрид, граф на Брабант – баритон • Геновева, негова съпруга – сопран • Голо, приближен на графа – тенор • Маргарита, придворна – мецосопран • Хидулфус, епископ на Триер – бас •..
В студиото на Jazzissimo се срещнахме със саксофониста и композитор Владимир Кърпаров , точно след участието му в клубен концерт по покана на " Емил Тасев квинтет" . Концертният календар на Кърпаров тези дни, за щастие на родната ни публика, минава стабилно през България: на 5-и юни е представянето на Balkan Spirit Ensemble на фестивала..
Антидемократичната пропаганда в медиите онлайн и конвенционалните медии. Как и защо, според проучването на Фондация за социални и хуманитарни..
В съвременната дигитална среда хаосът е оръжие. Информационен шум, фалшиви профили, координирани кампании, страх и манипулация – всичко това не е просто..
Знаете ли, че ако успеем да съберем слънчевата енергия, която попада върху земната повърхност за 20 минути, то тя ще бъде достатъчна, за да задоволи..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg