Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Александър Мутафчийски: Оперетата е приказка за възрастни

| обновено на 19.02.22 в 15:18
Снимка: личен архив

Роден е през 1972 г. в  гр. Варна. Завършва Държавната музикална академия „Панчо Владигеров” – София през 1999 г., специалност оперно пеене като студент на проф. Лили Стефанова и проф. Павел Герджиков.

Още като студент в първи курс на Академията през 1996 г. дебютира на сцената на Варненска опера в оперите „Така правят всички” от Моцарт и “Любовен еликсир” от Доницети, където изпълнява баритоновите партии.

От 1997 г. е солист в трупата на Националния музикален театър “Стефан Македонски”.

Лауреат и носител на Първа награда на Първия конкурс за млади оперетни и мюзикълни артисти “Мими Балканска” – 1997 г.

За ролята на Конферансието от “Кабаре” през 1999 г. е номиниран за наградата на Съюза на музикалните и танцови дейци “Кристална лира”, а през 2003 г. получава „Кристална лира” за ролята си на Джери/Дафни в “Муци/Някои го предпочитат горещо”.

Александър Мутафчийски е главен герой в “Нашият ден“:

Границата

"Границата винаги е в добрия вкус, ние се подчиняваме на тази граница и гледаме да я следваме стриктно. Привърженик съм на класическите изразни средства.

Десет години съм пътувал с Музикалния театър из цяла немскоговоряща Европа и още тогава се правеха модернизации и на оперите, и на оперетите, на класически театър, това не е нещо ново.

Публиката обаче, която идва на спектаклите, казваше – “Идваме с удоволствие да ви гледаме, защото при вас виждаме една класическа поставена постановка, душата ни е зажадняла за класически театър.“

На 11, 12 и 13 март са премиерите на новия прочит на “Графиня Марица“ на Музикалния театър.

“Графиня Марица" – чардаш, шоколад и рокендрол

“Оперетата е приказка за възрастни, приказка за любовта, приказка, която носи романтика, и искаме да я направим малко по-интересна.

Откакто съм солист в Музикалния театър, съм участвал в три постановки на “Графиня Марица“, те се поставят приблизително по един и същи начин. Сега искаме малко да поразнообразим тази приказка.

Изместваме действието, което се развива в началото на 20-те години, в 50-те.

Отново ще бъде много романтично и мисля, че приказността на това време ще подсили още повече очарованието на тази постановка.

Действието ще се развива отново в имението на графиня Марица, но в него има една приказна фамилна шоколадова фабрика, ето откъде идва шоколадът. 50-те години носят зараждането на рокендрола, ето къде е и тази връзка.“

Чуйте целия разговор в звуковия файл.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Кръгла маса "Съвременна доминиканска литература" в СУ "Св. Климент Охридски"

На 3 октомври от 18.00 ч. в Конферентната зала в Ректората ще се проведе Кръгла маса "Съвременна доминиканска литература". Събитието се провежда в рамките на Празниците на културата на Доминиканската република (1-6 октомври) в Българския културен център в София. Гости ще бъдат четирима изтъкнати писатели и общественици от далечната карибска..

публикувано на 02.10.24 в 17:55

"Буржоата благородник" на сцената на Сатиричния театър

На 3-ти октомври в Сатиричният театър " Алеко Константинов " е премиерата на спектакъла " Буржоата благородник " от Жан-Батист Поклен Молиер. Режисьор на представлението е актрисата Бойка Велкова, сценографията е дело на Чавдар Гюзелев, костюми – Тита Димова-Вантек, музика – Теодосий Спасов и пластика – Мила Искренова. "Буржоата..

публикувано на 02.10.24 в 15:58
Лалех Барзегар

Минимализмът в изкуството на иранската художничка Лалех Барзегар

Новият артсезон на "Орловска" 10 в Габрово започна с изложбата на иранската художничка Лалех Барзегар "Повторение на формата". Картините ѝ са изследване на минималистични форми и повтарящи се техники. Ето какво споделя тя: "Експериментирах, като намалих детайлите и цветовете, за да видя дали пространството и емоцията могат да бъдат предадени чрез..

публикувано на 02.10.24 в 14:36

"Страст под брястовете" и фанатизмът да притежаваш

Драматичният театър в Търговище гостува на софийската публика с най-новия си спектакъл "Страст под брястовете" от Юджийн О’Нийл. Постановката по пиесата на големия американски драматург, позната на българската публика и под заглавието "Любов под брястовете", е на Денислав Янев. Според неговия режисьорски прочит "Страст под брястовете" не е просто..

публикувано на 02.10.24 в 13:05
Бистра Льошевалие, Ретроспектива, НГ „Квадрат 500“ – „След“, 2024

За мисията и политиката на Националната галерия

"Музей в ефира" се завърна в програма "Христо Ботев" на 23 септември с предаване, посветено на важните събития в художествения ни живот през изминалите летни месеци. А някои от тези събития бяха свързани с Националната галерия. Това някак се подразбира – или би трябвало да се подразбира, когато става дума за такава институция. Тя е музей с постоянна..

публикувано на 02.10.24 в 08:45