Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Кремена Оксенкруг: Моята музика е италианският барок от XVIII век

2
Кремена Николова-Оксенкруг
Снимка: личен архив

Любовта ѝ към музиката от най-ранна детска възраст я води в школата по музика в родния Сливен. По-късно тя усъвършенства майсторството си в музикалното училище в Бургас, както и в музикалните академии в София и във Венеция. Музикалната ѝ кариера я отвежда като солист и камерен изпълнител до подиумите в Италия, Франция, Испания, Белгия, Люксембург, Португалия, България, Словения, редом с някои от най-ярките артисти на световната музикална сцена. Критиците я определят като изключително изразителен и креативен млад музикант. 

Цигуларката Кремена Оксенкруг е Главен герой в "Нашият ден“. Тя е преподавател в Кралската консерватория в Монс и художествен ръководител на фестивала San Martino a Natale във Венеция. Важни етапи в творческата и биография са двата диска от поредицата Music for Two и новоиздаденият солов албум Violino d’AMore. От 2021 г. Кремена Оксенкруг е директор на Симфоничен оркестър - Сливен.

Пандемията кара амбициозната цигуларка да се завърне в родния Сливен след 20-годишно отсъствие. Ето какво споделя тя: "Оказах се в точния момент, когато Сливенският симфоничен оркестър търсеше ново развитие. Бях поканена да се явя на конкурс“.

Любовта ѝ към музиката от епохата на италианския барок от XVIII век я отвежда в Италия. През 2014 г. Кремена Оксенкруг създава международния музикален фестивал San Martino a Natale във Венеция. "Реших да обединя тази моя страст към Вивалди и към Бароковата музика. Завърших Барокова цигулка в Кастел Франко Венето. В същност това беше целта да отида в Италия, когато аз осъзнах моето музикално влечение към този композитор. Реших, че най-доброто което мога да направя и да се задълбоча в тази тема, е просто да отида там, където това се е случвало. Въобще откъдето произлиза нашият инструмент – Бароковата цигулка“, казва Кремена Оксенкруг.


За какво мечтае креативната цигуларка?

"Колко хубаво би било, ако хората започнат да следят и заедно с нас да чувстват определена фраза, която сме работили часове наред. Да можем да направим така, че повече хора да го оценяват, да го чувстват. Поставила съм си като цел да си направим една малка райска градина на музиката и културата тук при нас“, твърди Кремена Оксенкруг.

Посланието

"Слушайте музиката, обичайте музиката, учете децата си да слушат и да обичат музиката, защото това ги учи на дисциплина, на красота, на усет към красивото и ги прави по-добри хора“, подчертава Кремена Оксенкруг.

Цялото интервю с Кремена Оксенкруг можете да чуете в звуковия файл.

Снимки – личен архив и San Martino a Natale
По публикацията работи: Наталия Маева


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.

Галерия

ВИЖТЕ ОЩЕ
Детският хор на БНР

Детският радиохор – сред финалистите на Международния хоров конкурс "Нека пеят народите" 2024

На 6 октомври вечерта от 20.00 часа българско време очакваме с трепет развоя от музикалната надпревара на "Нека пеят народите" – престижният международен хоров конкурс! Отново имаме български финалист и този път това е Детският хор на БНР с главен диригент маестра Венеция Караманова . Конкуренти на нашия състав са Хор на момичетата от Копенхаген..

публикувано на 05.10.24 в 16:50

"Медея" от Шарпантие за първи път в Парижката "Опера гарние"

Три века след нейното създаване, музикалната трагедия на Шарпантие – "Медея", намира своята майсторска интерпретация на сцената на Парижката "Опера гарние". Световноизвестният клавесинист, диригент, музиколог и педагог Уилям Кристи и основаният и ръководен от него ансамбъл Les Arts Florissants представят бароковия шедьовър. Постановката е дело на..

публикувано на 05.10.24 в 08:05

"Медея" от Марк Антоан Шарпантие, трагедия в пет действия и пролог

"Медея" е единствената опера, написана от Шарпантие за Кралската музикална академия. Либрето: Тома Корней. Премиера: Кралския театър в Париж на 4 декември 1693 г. Действащи лица: • Медея, магьосница – мецосопран • Язон, принц на Тесалия – тенор • Аркас, довереник на Язон – тенор • Креон, цар на Коринт – бас • Крьоз, дъщеря на Креон – сопран •..

публикувано на 04.10.24 в 09:40
Проф. Боян Лечев

Миговете вдъхновение на Боян Лечев

В петъчната вечер ще възкресим спомена за проф. Боян Лечев – изумителен цигулар, потомствен музикант и любим педагог за десетки свои ученици, които не могат да го забравят. Боян Лечев бе орисан да прокарва пътеки. Неистово го мамеше непознатото, като сонатата за соло цигулка на Прокофиев. Изпълни я за пръв път у нас преди 50 години. Големият..

публикувано на 04.10.24 в 08:25

Щефан Владар пред БНР: Най-важен в музиката е езикът

Роден във Виена, Щефан Владар е една от най-забележителните музикални личности на Австрия. Кариерата му го отвежда до най-големите музикални зали в света. Свирил под диригентството на Клаудио Абадо, Рикардо Шайи, сър Невил Маринър, Кристиан Тилеман, в изяви с Оркестъра на Академията на St Martin in the Fields, Баварския държавен оркестър, Кралския..

публикувано на 01.10.24 в 12:15