Проблемът със закъсненията и отмяната на полети в различни авиокомпании в Европа е отново актуален. Случайно или обичайно е това? Какви са решенията? Как могат да бъдат обезщетени пасажерите?
Защо една българка в продължение на 3 дни не успя да се прибере в страната от летището в Айндховен?
Частен случай на Сибила Лилова. Ето какво разказва тя в "Законът и Темида":
"През месец април си купих двупосочен билет за "Райънеър" (нискотарифна авиокомпания, най-голямата в Европа по брой превозени пътници сред всички авиокомпании и по размер на флота сред нискотарифните. Седалището ѝ е в Дъблин, Ейре) за датите 17-и и 24-ти до Айндховен да гостувам на моя приятелка там. Нямах никакъв проблем с отиването. Докато бях там, чух, че има доста проблеми с различни авиокомпании в Европа. На 24-ти с добро настроение имах намерението да се върна, но започна едно закъснение – първо час, после – два, докато сме на летището. Самолетът беше пълен – много сънародници с много деца (две трети от самолета). След като чакахме два часа, на таблото беше изписано, че нашият полет се е пренасочил самолетът за Кьолн. Естествено в 10.15 вечерта в чужда държава на чуждо летище доста те смущава. Звъннах на мой приятел пилот и той ми каза, че нашият самолет е излетял от София за Айндховен. И той също беше изумен и нямаше представа какво се случва. Изведоха ни на летището и пред нас нямаше самолет, направихме едно кръгово движение и ни върнаха отново на Изход Чакащи. И това е целият самолет – около 200 човека.
Отидохме към гишето на "Райънеър", стана голямо напрежение и за да им се махнем от главата, ни казаха да се обърнем към "Райънеър". В този момент вече техният сайт беше блокиран и не даваше никаква информация. На гишето ни казаха: "Утре ще получите информация". Часът вече беше 22.30, а Айндховен е от малките летища и в 23 ч. се заключва. Когато попитахме как да се придвижим, къде да преспим, как ни обезщетяват – нищо не ни предложиха и ни казаха да се обърнем към "Райънеър". Никой не ни даде никаква информация – до ден-днешен не съм получила дори имейл от "Райънеър". След като се оказа, че "Райънеър" не могат по никакъв начин не могат да ни осигурят нито хотел, нито транспорт, се оказа, че всеки трябва да се спасява поединично. Напрежението ескалира. Каква беше моята изненада, когато на другия ден разбрах от сайта на "Райънеър", че при канселиран полет аз трябва да си купя нов билет за най-близката дата. Естествено, в близката седмица въобще нямаше такъв полет. От "Райънеър" и до момента – НИЩО."
Как пасажерите могат да потърсят правата си при подобна ситуация? Коментар на юриста адв. Александър Иванов:
"За съжаление в момента има много голям проблем в Европа с полетите, защото след пандемията, която доведе до голямо сливане на количеството полети, разни компании, летищни оператори, въздушен контрол са съкратили много служителите. И сега, когато се възстановява много рязко, няма хора и това води до адски много закъснения, промени и въобще проблеми по много европейски летища.
В тези случаи пътниците имат права, които са защитени от Регламента на ЕС. Основното е, че тази авиокомпания трябва да се погрижи за тях. Както е останала пътничката три дни в Айндховен, компанията "Райънеър" е трябвало да ѝ осигури хотел за това време. Но такова нещо не се е случило и те не са компенсирани дори с информация.
Това много често се случва, особено с нискотарифните авиокомпании. Много често пътниците остават като в "небрано лозе", ако авиокомпанията не осигури хотел. Затова трябва да си пазите всички доказателства за направените разходи – касови бележки, фактури... И когато се приберете, авиокомпанията е длъжна да ви възстанови всички тези разходи. Освен това Регламентът предвижда правно обезщетение, като то зависи от това каква е причината за полета. Ако е някаква зловредна причина, която не е отговорност на авиокомпанията, не се дължи обезщетение. Но и в този случай се дължат тези разходи за хотели – те във всички случаи трябва да бъдат възстановени."
Чуйте повече от звуковия файл.
Организаторите акцентират върху истински моменти и реални преживявания с посланието: 0% алкохол, 100% забавление. На 27 юни в София отвори врати най-голямата пързалка за ролкови кънки в страната. Тя се намира на стадион "Юнак”, ще работи до 27 юли и обещава да бъде най-динамичното и цветно място в България това лято. До 27 юли 2025 г. Drink..
Великият френски мислител Паскал дава следното определение: "Има само два вида човеци: едните праведни, които се мислят за грешни, а другите – грешни, които се мислят за праведни." Онзи, който в евангелското четиво за капернаумския стотник прие себе си за недостоен да бъде посетен от Спасителя, е посочен за образец на истинско достойнство във..
Сто дни след ареста на Екрем Имамоглу хиляди се събраха пред Общината в Истанбул, а журналисти от турското сатирично списание LeMan бяха арестувани заради публикуването на карикатура на Мохамед. Каква роля играе LeMаn в Турция и предстоят ли нови големи протести там, коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" Тайфур Хюсеин , зам.-главен..
Какво разбрахме и не разбрахме за политическите трусове у нас – коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" проф. Евгений Дайнов . Вотът на недоверие "Партия, която е очевиден инструмент за руско влияние, полага максимално усилие да провали прехода на България към еврозоната и ползва парламентаризма за това. Те съществуват, за да..
Българското турне на "Семейно радио" продължава с директно излъчване от село Чеканчево, община Горна Малина. По време на традиционните кулинарни дни, в подвижното студио на програма "Христо Ботев" в двора на шеф Лъчезар Лачев се срещаме със самия него сред аромати и вкусове на ястия от световната и традиционната българска кухня, както и с..
Защо САЩ спират оръжейните доставки за Украйна и как това ще се отрази на войната там, коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" проф. Тодор..
Какво разбрахме и не разбрахме за политическите трусове у нас – коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" проф. Евгений Дайнов . Вотът на..
На корицата е рядката пощенска картичка, на която са тримата – Толстой, Чехов и Горки. Те са във фокуса на изследването на проф. Людмил Димитров под..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg