В ролята на Главен герой в "Нашият ден“ влиза популярният поп певец Панайот Панайотов. Песента "Момчето, което говори с морето" се превръща във визитна картичка на Панайот Панайотов. Тя е създадена през 1980 г. от композитора с драматична съдба Константин Ташев, вече покойник. Автор на текста е Недялко Йорданов. На фестивала "Бургас и морето” получава първа награда и някак си изчезва от репертоара на известния изпълнител.
Ето какво си спомня Панайот Панайотов: "Тази песен не беше влязла в мен така дълбоко, както трябва да бъде. Накараха ме да се облека съвсем ежедневно с маратонки. За тогавашното време това беше много скандално и да седна долу на практикаблите и да я изпея. Това беше режисурата, сценографията, така да се каже – на Недялко Йорданов. Аз я изпълних с едно яке с едни дънки, тогава това беше много неординарно поведение. Не знам дали това помогна, но по-късно през 1994 г. направих кавър на тази песен".
Популярният певец смята песента "Солена кръв" за втора серия на хита, превърнала се в български евъргрийн. "Иван Тенев ми се обади и ми каза, че е написал продължението на "Момчето, което говори с морето". Автор на музиката е Светослав Лобошки. Миналата година издадох един албум с това заглавие с 18 песни, а заглавната песен е "Солена кръв“ и аз много я обичам", допълва Панайот Панайотов.
Двете години пандемия оказват особено влияние върху известния изпълнител. "Хората хем са зажаднели за срещи със своите любими артисти, хем икономическите несгоди ги натискат. Когато трябва да избират между два билета за концерт на Панайот Панайотов и с това да напълнят хладилника, много често избират второто. Ние се намираме на Балканския полуостров, ние сме гореща нация. Музиката е в кръвта ни. Каквото и да си говорим, някои неща са закодирани в нас. Аз съм облагодетелстван, защото моите песни са направени за по-голям кръг хора“, твърди известният творец.
За тайните на пеенето и воденето на гласа
"Ако нямаш студио, влизаш в една малко по-голяма стая с акустика, взимаш една китара, ще научиш няколко акорда, за да акомпанираш, и започваш да слушаш собствения си глас на живо, не през апаратурата. И да се опитваш да го водиш. Аз все още не мога да си овладея 100% гласа и непрекъснато репетирам. Гласът е най-нежният инструмент. Трябва да усетиш, че имаш власт над гласа си, и да го водиш там, накъдето ти искаш. Вътре нещо те подтиква и гласът ти те слуша. Той отивам там, връща се", разказва Панайот Панайотов.
Посланието
"Бъдете умни в това дивашко време, скъпи сънародници. Разсъждавайте с ума си и не забравяйте да слушате българска музика. Хубавата българска музика никога няма да изчезне“, казва Панайот Панайотов.
Целия разговор с Панайот Панайотов можете да чуете в звуковия файл.
В съботната вечер (23 ноември от 20 часа) ще си припомним три спектакъла на Софийската опера. Първият досег на българската публика с "Бохеми" е през 1922 година. Маестро Георги Атанасов ръководи премиерния спектакъл. А ние поглеждаме към друг спектакъл на "Бохеми" от 1955, съхранен в Златния фонд на БНР. В ролята на Рудолфо публиката възторжено..
Тридневният фестивал за некомерсиална камерна съвременна музика "ТрансАрт" ще се проведе за пети път. Ще прозвучи съвременна музика от България и цял свят с авангардни композиции от последните няколко години, както и от последните петдесетилетия. Във фестивала ще вземат участие млади и утвърдени наши и чуждестранни изпълнители. В три вечери на три..
Третият концерт от настоящия сезон 2024/2025 на Симфоничния оркестър на БНР, озаглавен "Тембри и нюанси", представя композицията на Иван Спасов "Епизоди за четири групи тембри", Концерта за виолончело и оркестър в ла минор, оп.129 от Роберт Шуман и Симфония № 5 в ми минор, оп.64 от Пьотр Чайковски. В аванс ви предлагаме да чуете разговора на..
"Опитвам се да правя хубава музика и не искам да слагам някакви ограничения и знаци" – думи на пианиста, композитор, аранжор и диригент Ангел Заберски. Често се сещам за това негово твърдение, и когато слушам композициите му, и когато съм част от публиката му и проследявам вдъхновеното музициране и безспорния професионализъм. Наскоро Ангел..
Музикантите от "Кварто" (Quarto) с пианиста Емануил Иванов ще представят две емблематични творби на Йоханес Брамс и Дмитрий Шостакович – клавирни квинтети от двамата композитори. Емануил Иванов за първи път ще свири двата квинтета. В произведенията на Брамс и Шостакович се открива стремеж за духовен полет и борба за свобода на човешкия дух...
В съботната вечер (23 ноември от 20 часа) ще си припомним три спектакъла на Софийската опера. Първият досег на българската публика с "Бохеми" е през..
В "Мрежата" гостува Ирина Морозовская, която е психотерапевт, известен бард, но най-вече одеситка. Проведох разговора си с нея на 19 ноември, ден след..
Фестивалът за съвременен танц и пърформанс представя най значимите заглавия на световната сцена. С опита си и възможностите си световните и европейски..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg