Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Световноизвестният испански хореограф Ричард Масшерин гостува на сцена Дерида

"Падане, Падане, Падане" е проект на световноизвестния испански хореограф Ричард Масшерин, който изследва и свързва различни медии – танц, пърформанс, видео и фотография. Масшерин предлага "едно пътешествие към хаоса и провала".

Основен похват в миниатюрата е вземането на решения, които извеждат тялото извън контрол, моментум, гравитация или физическо усилие. Връзката между емоционалното и физическото падане, между тялото и звука, между танца и пърформанса. 

Атанас Маев, Светлана Тарашоева,  Алехандро Гонзалес Да Рока и Ричард Масшерин

Ричард е хореограф, финалист в рамките на международния фестивал за съвременен танц MASDANZA, който се състои всяка година на Канарските острови и е едно от престижните събития в света на танца.

С работата на Ричард Масшерин можете да се запознаете на 27 юли на сцена Дерида. Спектакълът е част от "Резидентска програма на "Derida Dance Center”, която се осъществява с подкрепата на Столична община. 

А в събота (30 юли) Масшерин ще представи своя работен процес в рамките на резидентската програма. VACÍO ESPIRITUAL (Душевна празнота) е пърформативна акция, която използва съвременен танц, в който тялото и звукът умоляват и се свързват на живо. Представлението говори за уязвимостта чрез излагането на показ: Показва тяло, което отива към самоунищожение чрез връзката си с електронната музика и сцената като място за изложба. Събитието е с вход свободен.

Чуйте повече в звуковия файл.

Снимка – "Derida Dance Center”

По публикацията работи: Милена Очипалска


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Любомира Попова

Съвременният творец е разкъсан между това да създава изкуство и това да го продава

Живописецът и уебдизайнер Любомира Попова говори в "Нашият ден" за брандирането при създаване на културни събития – за следването или избягването на трендовете, за подходящите и неподходящи визуални елементи, за сложните и прости послания. "Съвременният творец е много по-свободен да бъде себе си, да изразява концепциите си по начина, по който..

публикувано на 09.04.25 в 10:13

"Краят на градината", авторският спектакъл по Чехов, вече 15 години на българска сцена

"Знаете ли, че ако зиме ядеш пресни краставици, устата ти мирише на пролет", смята Антон Павлович Чехов. От него можем да разберем и друго – какво ни носят, а и взимат, невъзможността, загубата на илюзиите и сложния любовен танц на привличане и отблъскване. Поне така е в "Краят на градината" – историята за неговия начин да обича, история, която той..

публикувано на 09.04.25 в 09:38

Литературоведът Франческа Земярска в диалог с Маргьорит Юрсенар

Днес (9 април) от 18 ч. в Новата конферентна зала на Софийския университет ще бъде представена книгата на Франческа Земярска "Маска и глас в творчеството на Маргьорит Юрсенар".  В "Нашият ден" литературоведът Камелия Спасова разказва повече за този своеобразен разговор между Земярска и първата жена, станала член на Френската академия през 1980..

публикувано на 09.04.25 в 09:37
Автопортрет с котка, 1915

150 години от рождението на Елена Карамихайлова

"…И продължавах да рисувам сама“ е изложба-пътешествие, което отбелязва 150 години от рождението на Елена Карамихайлова. В нея се въвеждат низ от новоразкрити факти, които ни позволяват да предложим и една възможна цялостна систематизация на творчеството ѝ. Това е първата по рода си експозиция, в която са включени повече от 60 творби на художничката,..

публикувано на 09.04.25 в 08:50

Анна Петрова и Ели Скорчева блестят в "Игра на котки"

Премиерният спектакъл "Игра на котки" е копродукция на Театрално-музикалния център в Кърджали и НАТФИЗ "Кръстьо Сарафов". Режисьор е Александър Туник, който е студент по "Режисура за драматичен театър" в класа на проф. Пламен Марков. Автор на пиесата e унгарският драматург Ищван Йоркен. Той изпада в немилост след революцията през 1956 година..

публикувано на 08.04.25 в 16:45