В епизод 462 "Трамвай по желание" среща своята публика с една от най-значимите фигури на съвременната българска култура – директорът на Софийската опера и балет акад. Пламен Карталов.
Всеки, който помни монументалната постановка на "Аида" на площада пред Царския дворец в центъра на София от 1997 г., знае как маестро Карталов подхожда към своята публика на открити пространства. Както стана традиция, и това лято операта тръгва към своята публика. Отново в естествена среда. Край езерото в Панчарево през юли тръгва третото издание на фестивала "Музи на водата", където ще бъдат представени постановките на знаменитите опери "Летящият холандец", "Жената от езерото", "Пепеляшка", "Кармен", "Мадам Бътерфлай" и "Евгений Онегин".
От там Софийската опера и балет ще отскочи сред Белоградчишките скали за събитието "Опера на върховете", където наред с оперите "Набуко" и "Аида", ще бъдат представени балетните спектакли "Баядерка", "Хиляда и една нощ" и "Корсар", а за любителите на мюзикъла ще бъде отредена великолепната постановка на "Мама миа" по хитовете на "АББА".
В годините маестро Карталов е имал професионалния шанс да работи с най-големите колоси на българското оперно изкуство: Борис Христов, Николай Гяуров, Гена Димитрова, Николай Гюзелев, Никола Николов. Визитката му е внушителна: около 200 оперни постановки, журиране в международни конкурси, майсторски класове в различни страни. Непреходно остава сътрудничеството му с великия бас Борис Христов за основаването на Българската академия за изкуство и култура в Рим.
Неслучайно и най-широката публика знае, че ако някой притежава таланта да превърне операта в истински празник, това безспорно е Пламен Карталов.
Снимка – Калина Станева
Радио Брайл ФМ е българско социално интернет радио, където хората с увреждания учат и работят. Целта на радиостанцията е да запознае обществеността с хора със специални нужди – с техните проблеми, възможности, постижения и права и да направи обществото по-толерантно. Вече 10 години Анелия Велинова – изпълнителен директор на медията, и..
Каква е значението на книгата в различните исторически епохи? Каква е ролята на илюстрацията и типографията? Как се ражда един шрифт, какви са политическите и културните причини за това? Заедно с доцент д-р Регина Далкалъчева, Кирил Златков, д-р Бояна Павлова и Дора Иванова коментираме темата в "Гласът на времето". Как се създава един шрифт, какви са..
"Последната цитадела. Изкуственият интелект, естетика, въображение" – дискусия за формиращата роля на изкуствения интелект в съвременното въображение, ще се проведе на 27 ноември в Театралната зала на Софийския университет. Ще бъде представен и едноименния пърформанс, който изследва отношенията на един андроид с любовта. Двама от участниците – доц...
Започва правенето на музиката през поезията и стиховете, обратно на това, което съветват музикантите, но тя така най-добре си може. Младата певица Цвета Ботева трябва да изкаже посланието си и метафорите си в стих, преди да стигне до мелодия. Въпреки промените, които настъпват при музикалната обработка, засега за нея това е пътят, по..
"Най-накрая събрах смелост да допиша книгата си за моя син Степан, който си отиде преди 17 години, и живя цели 20, въпреки прогнозите на лекарите, че ще живее не повече от една година… Дължа огромна благодарност на моя стар приятел Борис Христов, който настойчиво ме подтикваше и ми вдъхваше кураж да го направя… "Ще плача, докато пиша, Боре…" – казвах..
Една много интересна фотографска изложба съчетава фотография, архитектура и разкази на хора, живеещи по покривите. Ще научите къде и докога можете да се..
Как достъпът до точна и проверена информация влияе на социалното приобщаване и благосъстояние? Може ли да бъде причина за маргинализация и как..
Сюжетът на романа "Лешникови градини" поставя сериозни и открити въпроси, без компромиси. Защото тъкмо със задаването на въпроси се открива нов свят,..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg