Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Антон Угринов: Защо зрителят трябва да "види" представлението в себе си?

Снимка: apollonia.bg

Осъвремененият прочит на пиесата "Госпожица Юлия" под режисурата на Антон Угринов, написана от шведския драматург и писател Аугуст Стриндберг  е на сцената на "Аполония" 2022. Стриндберг засяга основни теми като тези за брака, за интимните отношения между мъжа и жената, исторически теми и др. Известен с отрицателното си отношение към жените, той изявява враждебно отношение изобщо към хората, като критикува остро техните недостатъци.

В нощта срещу Еньовден в аристократичен дом, трептящият от сладостна възбуда и опасни страсти въздух разказва историята на госпожица Юлия. Но накрая нищо няма да е вече такова, каквото е било.

"Ние се опитахме с този текст да направим едно представление, което по някакъв начин да може да оживее във всеки един зрител по отделно и различен начин, защото една книга прочетена от сто различни човека са сто различни книги", споделя Антон Угринов в "Артефир".

По думите на режисьора, всеки през своята гледна точка  ще види представлението в себе си и сам ще завърши тази жестока и едновременно с това красива история, наречена “Госпожица Юлия”.

"На мен лично ми е много интересно да се занимавам със Стриндберг. Чувствам го близък, защото много ме вълнува, че самите ние сме съставени от страшно много хора, от много различни части. Много често сме несъвместими  и много често слагаме някакви етикети на хората", допълва Угринов.

Целия разговор с Антон Угринов може да чуете в звуковия файл.

По публикацията работи: Наталия Маева


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Нов театрален фестивал в Русе очаква първите си зрители от 8 октомври

"Есенни театрални срещи в Русе" – така се нарича новият фестивал, чието първо издание ще се проведе от 8 до 13 октомври в крайдунавския град. Основен организатор е Катя Костова – българка, живееща от десетилетия в Берлин и председател на сдружение "Кауза Пещера", а партньор и домакин на театралния празник е Драматичният театър " Сава..

публикувано на 05.10.24 в 09:15

"Клас 90" и носталгията по младостта

Преди шест години на режисьора Бойко Боянов му хрумва идеята да разкаже историята на един клас, който се събира за среща след 30 години. От искреността на всеки един, дошъл на сбирката, започва да прозира предисторията на "Клас 90" – дебютния филм на Боянов, който се срещна за първи път с публиката си на 42-рата на "Златна роза". Заедно със..

публикувано на 04.10.24 в 16:25

Книга за режисьорските подходи към операта "Дон Паскуале"

Книгата "Грация на смеха. Или за спецификата на комическото белканто в операта "Дон Паскуале" от Гаетано Доницети. Теоретични и режисьорски подходи" от Стефан Донев е възможност да се проследи опита на автора като режисьор "да открие и разясни", по думите на Петър Пламенов, спецификите и "неповторимото очарование" на шедьовъра на Доницети. Стефан..

публикувано на 04.10.24 в 14:59
Моноспектакълът

Дни преди "Цирколюция" – енигмата "социален цирк"

Задава се циркова революция!  От 10 до 13 октомври в "Топлоцентрала" ще се проведе едиснтвеният по рода си фестивал в Бълагрия, посветен на съвременния и социален цирк – "ЦИРКОЛЮЦИЯ". Организаторът от фондация "Мини Арт" Гео Калев и огненият артист от колектив "Агнон" Кристиян Димитров запознават слушателите на "Артефир" с..

публикувано на 04.10.24 в 13:43

Една неканонична и лична антология на англоезичната поезия

Англоезична поезия от XIV в. до XXI в. съдържа новото издание "Потомството на Чосър".  Мащабната антология в "Артефир" представя лично нейният преводач и съставител  проф. Александър Шурбанов. Това не е канонична, а лична антология, подчертава гостът. Избраните произведения в книгата са такива, оставили през годините следа в..

публикувано на 04.10.24 в 13:23