Сборникът "Говори, за да те видя" е в чест на 75-годишнината на проф. Донка Александрова и представя реториката с нейните много лица. Книгата събира текстове, написани от учени от целия свят, с които проф. Александрова се е срещала през своята дълга кариера.
"Днес има една вакханалия от слово и речи, която е естествена за демократичния бум – казва професор Донка Александрова – Демокрация идва от демос, народ, но не трябва да забравяме, че обществото се управлява не от мнозинството, а от креативното малцинство. Променят се изискванията към ораторското майсторство, но най-важното остава – логика, страсти и красота. Тези три направления трябва да се отстояват. Какво се казва е най-важното, но и как се казва – също има своето значение. Ораторското изкуство е управление на истината, но подадена по такъв начин, който да стигне до съзнанието на обществото."
Според професор Александрова новите технологии и новите медии имат същата функция като старите такива – те са инструмент за достигане до обществото. Дори диаметрално противоположни тези и изказвания във Фейсбук например, намират своята аудитория. "Печели този, който представя кратко, аргументирано и ясно своите идеи, които са близки на мнозинството. Големи политици все още има, независимо че демократизацията и възможността за достъп до средствата за масова комуникация създава възможност за словоблудство и хората започват да се объркват." Според нея съществуването на екипи, които създават речите на политиците е много важно, особено за президентската реторика.
Чуйте професор Донка Александрова в "Какво се случва".
Проф. Донка Александрова е създател на Катедрата по реторика на Софийския университет. Автор е на първите програми по реторика, на десетки учебници и на "Библиотека Реторика” – поредица от преводи на книги по реторика, оказали най-силно влияние за ренесанса на тази наука.
Международният театрален фестивал "Дивадло" в Пилзен e един от най-престижните фестивали, посветени на театралното изкуство в Европа. Фестивалът представя най-доброто от чешкия театър и някои от най-значимите заглавия от международната сцена в различни форми и жанрове – драматичен, куклен и уличен театър, както и танц и мюзикъл. Театроведът..
Фестивалът за съвременен танц и пърформанс представя най значимите заглавия на световната сцена. С опита си и възможностите си световните и европейски имена с престижни награди, освен, че представят представления за широката публика, дават поле за дискусия със зрителите и създават и уоркшопи за професионалната танцова общност у нас. Сред предстоящите..
Ден на Института за литература при БАН с акцент върху научната периодика се състоя на 21 ноември. Научната периодика на Института включва списания и поредици, като издателският център "Боян Пенев" има важна роля. Научните издания на Института за литература към БАН, някои от които съществуват от много години, са четири – сп. "Литературна..
"Рисунка. Майстори" – така е наречен проектът на СБХ с куратор Явора Петрова. Тя кани 22-ма художници - майстори да участват със свои работи: "Поканих автори с биография в рисунката. Автори, които се изразяват чрез рисуването, които не обясняват своите мисли, а търсят образите за тях. Художници с уникален почерк, майстори в това, което правят във..
Краят на авторството, краят на кориците? Или вечно неизтребимите спори на живота ще си намерят нова почва някъде отвъд? Въпроси, които поставя книгата "Панспермия. Халюцинация за роман" от Полина Видас. Тяе магистър по литературна теория от Софийския университет и по психодрама към НБУ, психоаналитик и групов аналитик към Българско общество по..
В съботната вечер (23 ноември от 20 часа) ще си припомним три спектакъла на Софийската опера. Първият досег на българската публика с "Бохеми" е през..
В "Мрежата" гостува Ирина Морозовская, която е психотерапевт, известен бард, но най-вече одеситка. Проведох разговора си с нея на 19 ноември, ден след..
Фестивалът за съвременен танц и пърформанс представя най значимите заглавия на световната сцена. С опита си и възможностите си световните и европейски..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg