За менторството в областта на изкуствата и защо практическото предаване на опит към по-млади колеги e толкова важно в "Нашият ден" разказва Христо Добринов, първа флейта в токийския симфоничен оркестър Yomiuri Nippon Symphony Orchestra. Причината да прелети огромното разстояние от Токио до София е неговият тридневен майсторски клас, организиран от Националното музикално училище "Любомир Пипков".
"Започнах да свиря на флейта на около 8 годишна възраст, но истинският интерес към флейтата започна на доста по-късна възраст. Благодарение на моята първа учителка Стиляна Ставрева, тя успя да изгради с много любов и търпение основните навици, без които никой не може да постави базата на развитието си в бъдеще", казва маестро Добринов.
И допълва, че едно дете на осем годишна възраст не е добре развито, за да изпълнява чисто физически, тези функции, които се изискват от човек да свири на флейта. Флейтата е най-нежният инструмент в класическия симфоничен оркестър. За свирене на флейта се изисква точно същия капацитет въздух, който се изисква да свирене на туба.
"Интерес към музикалния инструмент е едно, музикалност е друго и здрави нерви и желание за работа в дълъг период от време, това са съвсем различни аспекти, особено за едно начално развитие на децата, които ще започнат да се занимават професионално с музика“, споделя виртуозният флейтист.
Интеракцията с младото поколение флейтисти е, че се създава една атмосфера по времето на майсторския клас, която е много трудно да се случи в друга ситуация. Поради, това че може би 90% от хората, които са на това място, по това време, предимно се интересуват от свиренето на флейта.
"Останах доста приятно изненадан от цялостното ниво на учениците, които успяха да вземат участие в тридневния майсторски клас. От друга страна не съм изненадан, защото това е нормалният поток и посока в която винаги съм очаквал да се случи развитието на българската флейтова школа“, посочва маестрото.
Споделя, че той е от групата на флейтистите, които са преминали през школовката на Георги Спасов, един от основателите на модерната флейтова школа в България, тъй като той успя да предаде натрупания си опит в годините директно с неговото обучение с флейтисти от световна величина, като Пиер Рампал, Ален Марион и Орел Николе. Той успя да създаде едно ядро млади тогава колеги, които в момента предават своя преподавателски опит.
На 29 ноември ще бъде излъчена втората част на интервюто с флейтиста Христо Добринов в което, той разказва как е извървял своя път на кариерно развитие.
Повече да тайните за най-нежния инструмент, можете да чуете от Христо Добринов в звуковия файл.
"Във Funkallero сбъднах мечтите си откъм мелодии, които са били в главата ми от много време. Музикантите, с които свирим се влюбиха в тази музика и в това, което правим. Най-хубавото нещо за един творец е да имаш хора, които са на твоя страна и да приемат твоята музика като тяхна си." Това сподели композиторът, пианист, аранжор и бенд лидер Васил..
A сега да станем! Шапки долу! Защото влиза един ритащ същински хард рок колос, класик. Казват, че жив класик бил онзи, дето като го срещнеш, си викаш: "Божичко, тоя още ли е жив!". Да, жив е гигантозавърът, гордо носи името Глен Хюз . Голям приятел на България и герой, който си сверява часовника с миналото в името на бъдещето. А той още го има...
В понеделник, 17 февруари, от 18 часа в концертната зала на Националната музикална академия в София ще се състои официалното представяне на наскоро издадената книга с новооткрити писма на Любомир Пипков до неговите родители от Париж. Писмата датират от края на 20-те и началото на 30-те години на ХХ век, когато големият български композитор е живял,..
С последната, четвърта част – "Залезът на боговете", завърши представянето на монументалната тетралогия "Пръстенът на нибелунга" на Рихард Вагнер в Кралския театър "Ла Моне" в Брюксел. Огромно начинание, започнало през ноември 2023 г. Продукцията ще остане в историята на операта и с факта, че тя бе реализирана сценично от двама режисьори...
73 сезон на Оперния фестивал в Уексфорд, Ирландия се откри на 18 октомври 2024 г. със спектакъл на опера, определяна като "типично италианска" – "Маските" на Пиетро Маскани. В предаването ви предлагаме пълен запис от залата на Националния оперен театър в Уексфорд с участието на солисти и оркестъра на Уексфордския фестивал под диригентството на..
След поредния четвърти опит на "Възраждане" да прокара в Народното събрание законопроекта си за регистрация на чуждестранните агенти, а пък ДПС-Ново начало..
Режисьорът и създател на една от най-успешните театрални формации "Кредо" Нина Димитрова е навъртяла стотици хиляди километри с турнета и фестивали по..
"Два века изкуство в България" е нов цикъл с популярни лекции, който обхваща културните и художествени процеси в страната от началото на XIX век до..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg