Въздействието на 22-минутната филмовата лента "Червен адмирал" със сигурност ще доведе до поне една спасена от трафика жена. За посланията на филма и символа на пеперудата в "Нашият ден" разказва режисьорът Марин Рангелов. Това е един директен, яростен, разтърсващ, но и толкова нежен и човешки филмов разказ.
"Идеята се роди, тъй като аз гледах доста документални филми и репортажи, свързани с трафика на хора и с една черна тематика, която няма позитивен край. Статистиките са наистина брутални. Замислих се, че на това не се дава гласност и може би е хубаво да се направи филм, който да е фикция. Но да е вдъхновен от нови истории. Имаше една конкретна история на момиче от Австралия – разтърси ме и ме накара да напиша сценарий, които да накара хората да се замислят", споделя Марин Рангелов.
Пътувайки в сюжета, зрителят се запознава с историята за едно момиче, което е принудено да се занимава с проституция и това е първата ѝ вечер с клиент. Само че, без да знае, тя се оказва в една схема. Действието се развива през 1999 г., годините на прехода. Без да подозира, тя е част от един пъзел за инсценировка на убийство и тя е натопената", допълва режисьорът.
"Червен адмирал" е всъщност вид пеперуда, която има силна символика във филма. Тя деликатно присъства като татуировка на гърба на главната героиня. В някои култури тази пеперуда олицетворява трансформацията, възкресението. От друга страна, в някои култури тя е символ на опасност и това е една парадоксална комбинация.
Над 80% от проститутките казват, че искат да се откажат от проституцията. 40% от тях работят още от деца. Те са били незаконно принудени да започнат професията чрез трафик на хора. Или някога са били тийнейджъри, избягали от дома си, защото в домовете им е имало вербално и физическо насилие. 92% от жените, които влизат в трафика, са подложени на жестоко физическо насилие. Те са прострелвани, удушавани, изгаряни и пребивани, намушквани и удряни. Всичко това звучи страшно, но това е животът, който е далеч от нас, но във всеки един момент някой е потенциално застрашен да се окаже в този пашкул, който едновременно е опасност, но и възкресение. Тези статистики са част от финалните надписи на филмовия разказ.
Режисьорът Марин Рангелов споделя, че филмът е написан така, че действието не се развива хронологично, за да може да бъде по-интересно на зрителя и до последно той да участва като изследовател.
"Една четвърт от филма, около 5 минути и 30 секунди e one-shot. Това е дубъл, който от началото до края се снима и не се спира, т.е. нямаш паузи и е много сложно. Това беше предизвикателство за целия екип. Де факто направихме само четири дубъла и във филмовия разказ е използван вторият дубъл“, допълва той.
"Главна героиня е Лора Христова, тя играе ролята на Кристин. Човекът, който ѝ партнира на екрана, е Калоян Минев, който е и асоцииран продуцент. Аз играя роля, но само като глас, не ме виждат никъде. Има само един човек по телефона, с когото героинята говори. Както и Марио Гюров и Иван Пасков. Операторът е Младен Минев, това е човекът, за когото ще се говори в българското кино. Композиторът на музиката на филма се казва Хенри Салонен, който на добра воля се съгласи да участва в проекта, тъй като всичко около филма се случи на мускули“, споделя Марин Рангелов.
Този филм е посветен на една кауза, която може да спасява човешки души. 52 919 потенциални случаи на трафик на хора са докладвани на горещата линия на Националния ресурсен център за трафик на хора между декември 2007 г. до декември 2018 т. След филми като този и послания като тези, че животът в определени завои ще бъде по-милостив и ще има шанс за излизане.
Повече за фикцията " Червен адмирал" можете да чуете в звуковия файл.
До 25 ноември в ХГ "Владимир Димитров - Майстора" в Кюстендил може да бъде видяна юбилейната изложба "120 години от рождението на Стоян Венев" . Наскоро бе връчена Националната награда за скулптура "Иван Лазаров" , като тазгодишен лауреат е Снежина Симеонова. Същевременно миналогодишният носител на наградата – акад. Крум Дамянов,..
В "Осемдесет и девет думи" и "Прага, една изчезнала поема" в превод на Росица Ташева, отново се срещаме с безкрайния талант на Милан Кундера. Речникът от "Осемдесет и девет думи" по-късно в редактиран вариант той публикува в книгата си "Изкуството на романа". Както пише Пиер Нора в предисловието си, сравнението на двата варианта би било интересно..
На 7 ноември в Народния театър "Иван Вазов" при пълна зала трябваше да се състои премерата на постановката "Оръжията и човекът" по текста на Нобеловия лауреат Бърнард Шоу и под режисурата на световноизвестния актьор Джон Малкович. Вместо това малцина бяха допуснати до театралната зала, докато протест отвън превърна пространството пред театъра в поле..
Мария от мюзикъла "Звукът на музиката" – или Весела Делчева от Софийската опера и балет е гост в "Артефир". Действието на класическия бродуейски мюзикъл "Звукът на музиката" се развива в Австрия, в навечерието на Аншлуса през 1938 г. Мария приема работа като гувернантка в голямо семейство, докато решава дали да стане монахиня. Тя се..
Изложбата " Нео Ренесанс" в чест на 60-годишния юбилей на проф. Георги Янков се открива днес (8 ноември) от 18 ч. в галерия "Райко Алексиев" на СБХ. Художникът и ректор на Националната художествена академия е гост в "Артефир“, за да говори за професионалната си и житейска равносметка, както и за уроците по сетивност, които дава на..
След протестите и скандалите от изминалата вечер постановката "Оръжията и човекът", режисирана от известния актьор и режисьор Джон Малкович, все пак се..
Художниците Цветелина Русалиева и Илиян Рач о в откриха съвместна изложба в галерията Аrea Contesa Arte в сърцето на Рим, която продължава до 10 ноември..
Ново партньорство стартират Българското национално радио и Софийският университет "Св. Климент Охридски". Ректорът на Софийския университет проф. д-р..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg