Въздействието на 22-минутната филмовата лента "Червен адмирал" със сигурност ще доведе до поне една спасена от трафика жена. За посланията на филма и символа на пеперудата в "Нашият ден" разказва режисьорът Марин Рангелов. Това е един директен, яростен, разтърсващ, но и толкова нежен и човешки филмов разказ.
"Идеята се роди, тъй като аз гледах доста документални филми и репортажи, свързани с трафика на хора и с една черна тематика, която няма позитивен край. Статистиките са наистина брутални. Замислих се, че на това не се дава гласност и може би е хубаво да се направи филм, който да е фикция. Но да е вдъхновен от нови истории. Имаше една конкретна история на момиче от Австралия – разтърси ме и ме накара да напиша сценарий, които да накара хората да се замислят", споделя Марин Рангелов.
Пътувайки в сюжета, зрителят се запознава с историята за едно момиче, което е принудено да се занимава с проституция и това е първата ѝ вечер с клиент. Само че, без да знае, тя се оказва в една схема. Действието се развива през 1999 г., годините на прехода. Без да подозира, тя е част от един пъзел за инсценировка на убийство и тя е натопената", допълва режисьорът.
"Червен адмирал" е всъщност вид пеперуда, която има силна символика във филма. Тя деликатно присъства като татуировка на гърба на главната героиня. В някои култури тази пеперуда олицетворява трансформацията, възкресението. От друга страна, в някои култури тя е символ на опасност и това е една парадоксална комбинация.
Над 80% от проститутките казват, че искат да се откажат от проституцията. 40% от тях работят още от деца. Те са били незаконно принудени да започнат професията чрез трафик на хора. Или някога са били тийнейджъри, избягали от дома си, защото в домовете им е имало вербално и физическо насилие. 92% от жените, които влизат в трафика, са подложени на жестоко физическо насилие. Те са прострелвани, удушавани, изгаряни и пребивани, намушквани и удряни. Всичко това звучи страшно, но това е животът, който е далеч от нас, но във всеки един момент някой е потенциално застрашен да се окаже в този пашкул, който едновременно е опасност, но и възкресение. Тези статистики са част от финалните надписи на филмовия разказ.
Режисьорът Марин Рангелов споделя, че филмът е написан така, че действието не се развива хронологично, за да може да бъде по-интересно на зрителя и до последно той да участва като изследовател.
"Една четвърт от филма, около 5 минути и 30 секунди e one-shot. Това е дубъл, който от началото до края се снима и не се спира, т.е. нямаш паузи и е много сложно. Това беше предизвикателство за целия екип. Де факто направихме само четири дубъла и във филмовия разказ е използван вторият дубъл“, допълва той.
"Главна героиня е Лора Христова, тя играе ролята на Кристин. Човекът, който ѝ партнира на екрана, е Калоян Минев, който е и асоцииран продуцент. Аз играя роля, но само като глас, не ме виждат никъде. Има само един човек по телефона, с когото героинята говори. Както и Марио Гюров и Иван Пасков. Операторът е Младен Минев, това е човекът, за когото ще се говори в българското кино. Композиторът на музиката на филма се казва Хенри Салонен, който на добра воля се съгласи да участва в проекта, тъй като всичко около филма се случи на мускули“, споделя Марин Рангелов.
Този филм е посветен на една кауза, която може да спасява човешки души. 52 919 потенциални случаи на трафик на хора са докладвани на горещата линия на Националния ресурсен център за трафик на хора между декември 2007 г. до декември 2018 т. След филми като този и послания като тези, че животът в определени завои ще бъде по-милостив и ще има шанс за излизане.
Повече за фикцията " Червен адмирал" можете да чуете в звуковия файл.
Какво превръща медийните сензации в неразрешени загадки? Кое в действителност наричаме "феномен" и нужни ли са непременно отговори на всички въпроси? Едва ли ще прозвучи като изненада за някого, че колкото по-загадъчни и необясними са някои случаи или явления, толкова по-силно те провокират любопитството и желанието ни да се доберем до истината. Коя..
В пространството на джаз клуба In The Mood художникът Орлин Атанасов откри самостоятелна изложба с необичайно заглавие "Странни мисли по никое време". Работите са в техниката на асамблажа и колажа. Творецът съчетава разнообразни материали, които открива на битака, или които морето "връща" на брега "вече обработени", за да създаде своите творби...
Във внушителния том са публикувани 27 разказа, неиздавани досега. Както каза на представянето Росица Чернокожева: "Талантът на Палми Ранчев е, че от една обикновена случка той прави нестандартна история." В тях диша големият град, често заплашителен и груб. Там сякаш няма място за чувства и нежност, но писателят успява да ни срещне и с такива..
Антологията "Животът през Средновековието" беше представена от проф. Цочо Бояджиев, проф. Олег Георгиев и Тони Николов, а журналистът Ангел Иванов прочете откъси. В сборника се срещаме със "забележителна галерия от теми и автори, сред които св. Тома от Аквино, папа Григорий Велики, св. Бонавентура и др". Преводачи са Евгения Панчева, Ирена..
"Започнах да правя тези фотографии в личното време на града – в затишието. Преди Коледните празници, веднага след Нова година, до началото на летния сезон. Последните няколко портрета направих в меката есен, когато всички си отдъхнахме от горещото лято на 2024 година. Изложбата става сега през ноември. Тя е предназначена за очите и сърцата на хората,..
От 10 до 15 декември ще се проведе Софийския международен литературен фестивал в НДК. Дария Карапеткова , координатор на събитието, запознава..
В рубриката "Темите на деня" екипът ни имаше удоволствието да разговаря с Теодора Нишков, известна още като Принц Датски, и доц. д-р Александър Нишков,..
"Безсъдбовност" е най-известният роман на унгарския писател от еврейски произход Имре Кертес. Това е първата книга от неговата трилогия за Холокоста,..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg