Руският пианист Андрей Гугнин беше солист на концерта по случай 150-годишнина от рождението на Сергей Рахманинов, състоял се на 31 март в зала "България", със СО на БНР и диригент Марк Кадин. Гугнин дебютира в зала България с "Рапсодия по тема на Паганини".
Пианистът даде специално интервю за програма "Христо Ботев".
“В началото се случи, че Маестро Кадин ме потърси, и ме покани на този концерт. Не сме се запознавали лично преди, но разбира се, съм чувал за Марк, както и той е чувал за мен. Така се зароди това сътрудничество.“
Андрей Гугнин пристигна един ден преди концерта в София и проведе само една репетиция с Радиосимфониците:
"Чувствах се много добре. Мисля, че оркестърът е мотивиран в подходящия дух и по правилен начин подхожда към музиката. Инструменталистите са много подкрепящи, тъй като рапсодията представлява диалог между солист и оркестър. Мисля, че трите съставни части: диригент, солист и оркестър работят много добре. Това ме кара да се вълнувам за концерта".
Във връзка с усложнената обстановка в Европа, пианистът споделя емоциите си:
"Наистина живеем в трагично време. Трябва да кажа че лично за мен не е лесно, но мисля че всяко едно житейско изживяване, дори най-мрачното, по някакъв начин задълбочава моето вътрешно "аз". А музиката е начин на изразяване на пълния спектър емоции, които не винаги можеш да изкажеш с думи. За мен музиката напоследък е спасение. Нещо, което крепи надеждата ми за по-добро бъдеще. Не знам какво бих правил, ако нямах възможността да концертирам. Затова съм възхитен да бъда тук в България, където мисля, че публиката оценява музиката. Въпреки събитията, музиката влияе на публиката и се надявам да им носи щастие и надежда и най вероятно служи на по-висша цел. Музиката, изкуството като цяло – това все пак е най-доброто, което цивилизацията ни е донесла в живота ни".
"Севилският бръснар" или закачливата, но и реалистична музикална комедия на Джоакино Росини се появява отново на сцената в ексцентричната постановка на режисьора Бартлет Шер в сезона на съботните матинета на "Метрополитън опера" – Ню Йорк на 31 май 2025 г. Мецосопраното Айгул Ахметшина, която триумфира миналия сезон като Кармен на Бизе, сега се..
1 юни Свири Националният симфоничен оркестър на РАИ с диригент Андрес Ороско-Естрада. 3.00 часа – Антонин Дворжак (1841-1904), Концерт за виолончело в си минор, оп. 104. Солист: Пабло Ферандес (виолончело). 3.42 часа – традиционна каталунска, El cant dels ocells (Песента на птиците). Изпълнява Пабло Ферандес (виолончело). 3.46 часа – Рихард Щраус..
Красимира Стоянова, Анна Нетребко, Елина Гаранча и Хуан Диего Флорес са сред звездите в новия сезон на Миланската Скала. Откриването на 7 декември е с операта "Лейди Макбет от Мценска губерния" на Дмитрий Шостакович . За първи път от десет години насам сезонът се открива с музика на композитор, който не е италианец. Изненадата тази година..
На 29 май "Кварто квартет" представят в Пловдив музикалния спектакъл "Гласове и струни", заедно с хор "Мистерията на българските гласове", с авторската музика на Георги Андреев и Калина Андреева (контрабас). На сцената на Античния театър с тях ще излязат група "Молец" и Скилър. Българските зрители ще аплодират продукция, която вече имаше успех по..
Утре, 29 май, в бар "Петък" ще се състои официалното представяне на новия албум и видео проект, създадени от български музиканти с фокус върху темата за психичното здраве. Вокалистът и китарист на група "Последно повикване" – Цветан Андреев, сподели подробности за инициативата в ефира на Lege Artis. По думите на Цветан идеята за албума не е била..
Политическите процеси в България коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" Веселин Стойнев , автор в DW и заместник главен редактор на "Би..
От днес в галерия "Риволи" може да бъде видяна изложбата "Френското изкуство". Галерия "Риволи" представя изложбата "Френското изкуство", която събира в..
Познаваме актрисата Ева Данаилова като едно от лицата на Народния театър "Иван Вазов", но преди няколко месеца тя избра да не живее вече в София, а в Русе,..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg