Евгени Серафимов показа картините от концептуалния си проект "УГАР" в Художествена галерия "Владимир Димитров - Майстора" в Кюстендил. Изложбата е подредена в незавършената част на галерията, която през последните години се превърна в предпочитано арт-пространство за различни творци.
Името на изложбата е "Угар" е архаична дума, която представлява интересен начин да се изоре земята и да се остави да почива за една година, за да си върне естествения ритъм, преди отново да бъде засята, разказа художникът.
"Това е концептуална изложба, която е вдъхновена от земеделието и най-вече от ония земеделски думи, които са се превърнали в архаични за нас съвременните хора. Не защото са съществували много отдавна, а защото ние сме оставили земята", посочва Евгени Серафимов.
Връщане в оня свят на хармония между човека и земята, карат твореца да създаде поредица от авангардни творби.
"Земеделието е като изкуството - оранта, копането, поливането, съденето и косенето. Явно, защото съм художник на мен през цялото време ми се редяха картини. И се появиха 25 думи в сърцето и в тефтера ми", споделя художникът.
И допълва, че "угар" не е само разорана земя, а се оказва като философия. Онези преди нас, когато са усещали, че земята губи плодородие и е твърде много е експлоатирана са я разоравали и не са я засявали. Оставяли са я в нея да поникнат естествени цветя. Да се развие времето и да се върне нейното плодородие до три години.
Това е изложба послание, която се взира в земните структури, за завръщане в света където, създадените от пръст разбират ритъма на земята. "Угар", "Синор", "Межда", "Харман" и "Чернозем" са само фрагменти, които изграждат приказен свят и разказ за дом, род, памет и природа.На 3-ти октомври в Сатиричният театър " Алеко Константинов " е премиерата на спектакъла " Буржоата благородник " от Жан-Батист Поклен Молиер. Режисьор на представлението е актрисата Бойка Велкова, сценографията е дело на Чавдар Гюзелев, костюми – Тита Димова-Вантек, музика – Теодосий Спасов и пластика – Мила Искренова. "Буржоата..
Новият артсезон на "Орловска" 10 в Габрово започна с изложбата на иранската художничка Лалех Барзегар "Повторение на формата". Картините ѝ са изследване на минималистични форми и повтарящи се техники. Ето какво споделя тя: "Експериментирах, като намалих детайлите и цветовете, за да видя дали пространството и емоцията могат да бъдат предадени чрез..
Драматичният театър в Търговище гостува на софийската публика с най-новия си спектакъл "Страст под брястовете" от Юджийн О’Нийл. Постановката по пиесата на големия американски драматург, позната на българската публика и под заглавието "Любов под брястовете", е на Денислав Янев. Според неговия режисьорски прочит "Страст под брястовете" не е просто..
"Музей в ефира" се завърна в програма "Христо Ботев" на 23 септември с предаване, посветено на важните събития в художествения ни живот през изминалите летни месеци. А някои от тези събития бяха свързани с Националната галерия. Това някак се подразбира – или би трябвало да се подразбира, когато става дума за такава институция. Тя е музей с постоянна..
"С криле обърнати към Рая" е дебютната изложба на Георги П. Павлов, която може да се види в пространството на галерия "+359". Тя полемизира факта, че революционният, утопичният и бунтарският заряд на младежките субкултури от миналия век е загубен. "Тези субкултури все пак са успявали да влияят на обществото и да променят някакви неща, а днес..
Основен гост и изразител на мнения по темата бе проф. Марин Георгиев – председател на Българското урологично дружество. Човешкият организъм често алармира..
Поредицата "Концерти с история" отбелязва Международния ден на музиката 1 октомври с романтична програма под наслов "Сърцето на Брамс" в къщата-музей..
Роден във Виена, Щефан Владар е една от най-забележителните музикални личности на Австрия. Кариерата му го отвежда до най-големите музикални зали в света...
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg