Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Италианският актьор Джаммарко Бучелато за театъра и киното

Снимка: личен архив

Италианският актьор Джаммарко Бучелато проведе уоркшоп сред български студенти по актьорско майсторство от НАТФИЗ "Кръстьо Сарафов", Нов български университет, Театрален колеж "Любен Гройс", Пловдивски университет "Паисий Хилендарски" и Югозападен Университет "Неофит Рилски", Благоевград. Събитието се проведе в рамките на фестивала "Сцена на края на града", който се организира за втора поредна година в Хасково от Драматично куклен театър "Иван Димов" и Община Хасково. Италианецът Джаммарко представи актьорските техники и работата в киното и театъра в своя опит. В рамките на уоркшопа бе представено и представление на базата на идеята, без диалог, само с движения и жестове, да бъде разказана история:

"Мисля си, че е невероятно как студенти от различни университети, с различен опит и специализация в театъра, се свързват заедно на една сцена. Успяват да се фокусират в целта си заедно. И нямат бариери пред националност, различни езици, различни разбирания и гледни точки. Наистина да усетиш мисленето и разбирането на групата и да останеш във връзка с него е едно от най-важните неща и аз тук го виждам, сред студентите. Невероятно е да се наблюдава, защото аз забелязвам много силна и добра енергия, готовност да се хвърлят в предизвикателството. И всеки от участниците е като отделна Вселена, много различни едни от други, но общата енергия, която създават заедно е толкова силна. И всеки има различни особености и изразни средства, с които работи. Всъщност сред студентите тук се чувствам като сред моите колеги, и в Италия имаме такава практика. Всички ние като творци сме различни и всъщност тази различност е най-доброто предложение за фокус върху работата и за намиране на посоката."


Джаммарко Бучелато се обучава в театралната лаборатория "Teatro Lab" в Палермо. Казва, че предпочита повече кино актьорското майсторство, но смята, че всеки актьор трябва да премине през школата на театъра:
"Театралните актьори са в ръцете на шоуто. Ти можеш да привлечеш вниманието на публиката и ти си отговорен да задържиш нейното внимание, но можеш да усетиш атмосферата, ако си го изгубил, да го уловиш. Публиката ти дава моментална обратна връзка и ти я усещаш като актьор. И веднага разбираш каква е оценката за представлението. Докато в киното за актьорите ситуацията е по- различна. Тук човекът е сам пред камерата. Трябва да се концентрираш на много силно в самия себе си, да се усамотиш, защото на сета има страшно много хора, които ти помагат – оператори, асистент режисьори, гримьори. Всички работят и са концентрирани в името на добрата продукция, но за да интерпретираш ролята си, разчиташ главно на себе си. Основната разлика, е че кино актьорът е по-усамотен и повече разчита сам на себе си, отколкото театралния актьор. Но мисля, че в тази самота, актьорът по-добре се концентрира в това да извади най-истинската и автентична емоция от себе си и да не изгуби нейния фокус. И от този аспект и гледна точка бих казал, че киното е по-трудна работа за актьора, защото кино актьорът не трябва да губи фокуса на своите емоции, не трябва да ги променя, да кажем в няколкото дубли, които прави. Това може да продължи с часове, може да се случат всякакви непредвидени обстоятелства на терен, но актьорът е длъжен да запази същото състояние на своя персонаж, същия интензитет на емоция, същото усещане."


Тази година Джаммарко ще реализира първите си късометражни филми. Смята, че изкуствения интелект все повече ще повлияе на изкуството, но трябва да внимаваме и да не му позволяваме никога да бъде главен актьор в творчеството:
"Мисля, че в не в толкова близкото бъдеще, ще можем да използваме изкуствен интелект за писане на сценарий на филм дори. Или пък за театрална драматургия. Но аз мисля, че ако ние не комбинираме правилно изкуствения интелект и предложението, което ни отправя, като развитие на изкуството, то би могло да бъде опасно, защото изкуствения интелект може да се превърне в лошия герой и с лека ръка може да посегне на творчеството, и ние хората без да го осъзнаваме да го позволим. Ситуацията е доста сложна. Но аз мисля, че всеки във всяка ситуация може да промени своята креативност или пък чрез изкуствения интелект да я доразвие. ИзкуственияТ интелект е добро помощно средство, но не бива да позволяваме да се превърне в основен фокус. Не трябва да бъде водещия в нито една ситуация на сцената."

Повече чуйте в разговора на Ангелина Грозева с Джаммарко Бучелато.



More in the audio interview of Angelina Grozeva with Giammarco Buccellato.

Снимки: личен архив, Ангелина Грозева

По публикацията работи: Росица Михова


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

"Пойни птици" – новата стихосбирка на Владислав Христов с премиера в Пловдив

Тази вечер в Пловдив, в клуб "Петното на Роршах", ще бъде представена стихосбирката на Владислав Христов – "Пойни птици". Авторът е от Шумен, но живее в Пловдив и работи като журналист и фотограф. Той е носител на множество отличия от български и международни конкурси за хайку, поезия и кратка проза. Три поредни години е включен в класацията на 100-те..

обновено на 25.02.25 в 09:50
Регионален исторически музей

Боевете край Стара Загора: Изложба, която разказва история

Оригинално оръжие от Руско-турската война, опълченски униформи, частица от Самарското знаме и копие на знамето на старозагорските въстаници от 1875 г. – първообраз на българския трибагреник. Това ще бъде показано на изложбата "Боевете край Стара Загора през лятото на 1877 г." Експозицията ще бъде открита днес, 25 февруари, от 15:00 ч . в град..

обновено на 25.02.25 в 09:40

Тенори срещу сопрани: Музикален дуел с блясък и страст

Тази вечер в Ловеч предстои музикален дуел между тенори и сопрани в спектакъла "Марс и Венера". Ловчанското читалище "Наука 1870" ще се превърне в арена на тази музикална битка. От 18 ч. сцената ще се изпълни с драматично напрежение, страст и виртуозност, защото Държавна опера – Русе представя галаконцерта-спектакъл " Марс и Венера: Тенори срещу..

обновено на 25.02.25 в 09:28

"Случаят Йов" на Рене Жирар

Рене Жирар (1923–2015) е френски мислител, роден в Авиньон в деня на Рождество Христово. През 1946 г. заминава за САЩ. Преподава френска литература в университетите в Индиана и "Джонс Хопкинс" в Балтимор, а след това и в Станфордския университет, където ръководи департамента по френски език, литература и цивилизация.  Автор е на книгите:..

публикувано на 24.02.25 в 16:05
Боряна Маноилова и Атанас Петков

"Йерма" от Федерико Гарсия Лорка с премиера на сцената на Yalta Art Room

"Йерма" от Федерико Гарсия Лорка е най-новото заглавие в афиша на Yalta Art Room.  Премиерата на спектакъла е на 16 и 24 февруари от 19.30 ч. на независимата сцена. Сценичният вариант и режисурата са на младата и талантлива Патрисия Господинова, а публиката ще види актьорите Боряна Маноилова в ролята на Йерма, както и Ахмет Исмаил – като Хуан, и..

публикувано на 24.02.25 в 13:50