Разказът на история е един от най-ефектните методи за учене, усещане на емоции и предаване на опит, а когато историята е разказана добре, то тя е и изкуство. Зад тези думи застават създателите на Кинематограф.БГ – първата в България платформа, фокусирана изцяло върху късото кино. Защото, за да можеш да разкажеш една история, и то да я разкажеш добре, трябва да умееш да я побереш в няколко минути.
Кинематограф.БГ, която е и първата мрежа у нас, предлагаща регулярни прожекции с блок селекции от къси филми, предоставя свободен достъп за гледане на над 2000 къси филма от над 90 държави. Всъщност Кинематограф.БГ е и сдружение, което представлява ново поколение медия и образование с късометражно кино. Екипът работи усилено, за да улесни достъпа и да разшири използването на късото кино в образователния процес – както от ученици, така и от учители.
Хората, които стоят зад тази наистина мащабна и единствена по рода си у нас платформа, казват, че всеки техен успех всъщност е успех за кинотворците и българската култура. И е точно така, защото късометражните филми получават несъразмерно по-малко достъп до кината и телевизиите спрямо пълнометражното кино, а широката публика до голяма степен не познава късите филми – Кинематограф.БГ обаче променя това, като предоставя само късо кино за гледане онлайн, а и чрез инициативите си като "Лятно кино" например. Посредством точно тази кинозона на открито платформата се опитва да реализира нефестивално разпространение на късо кино – нещо, с което отново се отличава. Разпространението съчетава със силна работа с медиите, изграждане на имидж и създаване на минивариант на холивудските кампании. Освен това работи и върху изграждането на устойчив механизъм за отчисления на авторските права на кинотворците, чиито филми разпространява.
Кинематограф.БГ се основава на експерименти, но в сърцевината си провокира публиката да се интересува и да търси информация, да дава обратна връзка, като оценява филмите, и най-вече и преди всичко да размишлява над самото късо кино, което носи не по-малко послания и мъдрост.
"Ние вярваме, че късото кино ще спаси света – каза в "Кино с думи" основателят на Кинематограф.БГ Юлиян Спасов. – То се превърна в един остров, който като че ли най-много запазва ценните идеи и послания, мъдростта на човешката култура, на изкуствата, по начин, по който не го виждаме в другите медийни канали."
Макар картината, която описва какво всъщност представлява Кинематограф.БГ да е необхватна и трудно видима с просто око, всичко в нея започва с рецензиите, които екипът пише в началото.
"Рецензиите помагат да вникваме в късото кино, те са като някакво съпътствие. Това е важно, защото късото кино, от една страна, е непознато, от друга – малко е трудно за човек, който не му е свикнал. Ние твърдим, че човек трябва да мине подготовка за гледане на късо кино, също така и да мине през някакви етапи, защото късото кино – това е гениалното – няма скрупули и може да бъде много сурово", казва още Юлиян Спасов. Според него късото кино е като сурова храна, която има много добри качества, но за която все пак трябва малко да ти подивее мисълта.
"Късите филми обичат да бият шамари, обичат да те карат да се чувстваш неудобно и нямат никакъв проблем да бъркат в ситуации, които са специфични от ежедневието. Ситуации, на които даже не обръщаме внимание, докато не ни се случат. Малки ситуации, с които голямото кино не се занимава и не ги анализира. Късият филм хваща тази ситуация и много директно ти казва нещата по начин, по който се изчервяваш, докато го гледаш. Затова и има много хора, които не го харесват."
Голямата си любов към късото кино Кинематограф.БГ влага и в проекта "Кино в училище". Практиката показва, че той има много висока ефективност и успява да преодолява сериозни съвременни проблеми, пред които е изправена образователната ни система, като загубата на интерес и на концентрация. Киното обаче успява да достигне до учениците и освен да ги въвлече в темите и сюжетите си, то ги приобщава в борбата с агресията в училище. Това е сред основните каузи, зад които застава Кинематограф.БГ. Целта е чрез късото кино да събере учениците в кръг, да ги изкара от ролевите позиции, с които комуникират помежду си, и да им създаде друга среда на общуване.
Повече за проекта и за всичко онова, което представлява Кинематограф.БГ, можете да чуете от Юлиян Спасов в звуковия файл.
А на сайта kinematograf.bg можете да откриете подробности за програмата на "Лятно кино", както и за филмите, които платформата предоставя за гледане онлайн.
От пролетта Драматично-кукленият театър "Иван Радоев" в Плевен ще има главен режисьор. Юрий Бутусов е едно от големите имена на европейския театър. Той е емблематичен режисьор с много награди. Напуснал е Русия преди няколко години, сега живее във Франция и поставя пиеси в цяла Европа. Тази година той е бил в Плевен на пилотното издание на..
В епизод 570 "Трамвай по желание" среща своята публика с ректора на НАТФИЗ Мирослав Дачев. Мирослав Дачев е професор по семиотика на изкуството в НАТФИЗ "Кръстьо Сарафов". Възпитаник е на Софийския университет "Св. Климент Охридски". Доктор на филологическите науки от 1997 г. с тезата "Семиотика на цвета". Доцент от 1999 г. и професор по..
Алтернативното пространство ReBonkers във Варна е разположено на 200 кв. м, по-голямата част от което е под земята. Залата представлява тунел – истински ъндърграунд. Сцената за независимо изкуство спечели финансиране по програма "Посланическият фонд за културна презервация" на посолството на САЩ в България, което ще помогне за осъвременяване ѝ...
С впечатляваща изложба музеят "Дом на хумора и сатирата" в Габрово отбелязва 120-годишнината от рождението на художника Стоян Венев – един от класиците на българското изобразително изкуство. Експозицията включва над 200 живописни платна, карикатури, сатирични рисунки, етюди и акварели, както и прожекция на четири документални филма за личността..
"Цяло лято чаках участието си на Solar Summer. Това бяха най-добрите 6 часа в моя живот. Сега мога да умра като щастлив човек" , така сподели с хилядите си фенове в "Туитър" големият Фед ле Гранд своята изява в афиша на фестивала Solar Summer през 2013 година. Нидерландската мегазвезда показа, че няма предел на настроението, което не може да..
През далечната 1967 година легендарният диригент Димитър Димитров слага началото на Декемврийските музикални дни в Стара Загора. След откриването на новата..
"Някой бе казал, че за да излезе една култура в света, трябва да e през вратата, а не през прозореца. А ние често излизаме през прозореца, забравяйки хола,..
В рубриката "Културен отпечатък" на Рождественското издание на "Terra Култура" се върнахме назад във времето, за да си припомним как са отбелязвали Бъдни..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg