Александър Лазарков представя новата си самостоятелна изложба "Follow the line, obbey the time" в Националния студентски дом. Проектът му е визуална метафора-констатация за периода на социализма и неговите влияния. Работите на Александър Лазарков са изградени върху парадоксално съжителство, като с тях той казва:
"Живеем в странна хибридност на огромен потенциал, примесен с поведенчески недъзи, искаме да полетим, но сме приковани в отчаян опит да се оттласнем от нещо, проникнало в културното ДНК по-дълбоко от способността ни за моментално съзнаване."
Обектите в изложбата са 3D принтирани, други са създадени чрез обединяване на най-различни материали. Предметите от соца са осъвместени с новосъздадени обекти и елементи, без никаква "наследствена" или "родова" връзка помежду им:
"За самите работи – инсталации съм използвал паркет, килими, полилеи, розетки, комбинирал съм с ги с различни медии, лед осветление, дори лазерни лъчи."
Проектът има метафорично послание. Реализацията на проекта препраща и към работи на Сашо Стоицов и Правдолюб Иванов, които използват съответно паркета и характерността на килима при формирането на техните концептуални послания. Експозицията поставя въпроса и за пропастта между поколенията и неспособността между хората на различна възраст да чуват гласа на другия в различни ситуации:
"Част от метафоричното послание е препратка към периода, затова че всичко е трябвало да е съобразено с норми, от които никой е нямал право да се отклонява. Самият период е станал част от нашето минало. Подчинявайки се на времето, трябва да оценим неговите исторически стойности и да ги подобряваме в нас самите. Ние не успяваме да преживеем миналото си и това ни пречи да продължим напред. Това основно ме вдъхнови. Остава въпросът – какво ли има да каже това ново поколение по темите, за които никой не ги пита?" – споделя още Александър.
До 29-и септември ще бъде представена изложбата на Александър Лазарков – "Follow the line, obbey the time" в Национален студентски дом. Закриването ще бъде между 18.00 и 21.00 с отворена дискусия с твореца.
Повече чуйте в разговора с Александър Лазарков.
В епизод 613 "Трамвай по желание" прави радиопремиера на пълнометражния документален филм "Потопът и вкаменената гора", с режисьор Еленко Касалийски и по сценарий на Маргарита Бойчева. "Потопът и вкаменената гора" е филм за уникалния в световен мащаб природен феномен Вкаменената гора, който се намира на дъното на Черно море. Това е филм за..
Книгата на Николай Аретов "Преводната белетристика от първата половина на ХІХ век. Развитие, връзки с оригиналната книжнина, проблеми на рецепцията" разглежда изчерпателно преводните творби в периода от възникването на новата българска литература до Кримската война (1854-1856). Авторът се спира върху развитието на "повествователната техника,..
Драматичният театър "Стефан Киров" - Сливен гостува в София с най-новия си спектакъл – "Боряна". Постановката по пиесата на Йордан Йовков е дело на Петър Денчев. Ролята на Боряна изпълнява актрисата Мария Манолова. "Темата за избора присъства много силно в пиесата, но тя присъства и днес - ние не си даваме сметка, че нашият избор има..
Валери Чакалов, Красимир Добрев, Красимир Карабаджаков и Стефан Божков откриха снощи обща изложба с най-новите си творби, създадени в последните години. Валери Чакалов работи в областта на графиката, живописта и неконвенционалното изкуство. Красимир Карабаджаков "притежава изключително освободено образно мислене, а експресионистичните му картини..
След успеха на събитията на "Кинолюбителите" от миналата година, когато бяха показани любителски филми на Серафим Мънков и Станка Пенчева, "Киноклуб Супер 8" продължава да представя такива филми в Дома на киното. Този път ще видим още по-богатата колекция на софийския адвокат Христо Пиперков, заснета на редкия формат 9.5 мм. "Филмите показват..
Дебютната изложба "Ло̀но" на Йоана Ангелова-Тодорова е част от 15-ото есенно издание на Международния фестивал, посветен на хартиеното изкуство – София..
През последните години навлизането на дигиталната среда в живота на децата се превърна в централен обществен въпрос. Нови изследвания очертават тревожна..
Човешкото сърце не е просто анатомия или орган, то е нарицателно, метафора, често експлоатирано в поезията, в литературата, в киното. Много пъти бива..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg