Публиката обичаше Рената Ското. Великата певица си отиде от този свят в средата на август на преклонна възраст – 89 г. Съдбата ѝ бе отредила ролята на прима, а фенове и критици бяха в плен на нейната харизма. Насищаше всеки тон и фраза с емоция и драматизъм. Изграждаше ярки образи, които вълнуват и се помнят.
На 33 Рената Ското вече е звезда от световна величина. Пътят ѝ започва от Савона – градче в залива на Лигурия. Бащата бил пътен полицай, а майката – шивачка. Живеели съвсем скромно с оскъдни доходи, а любимо занимание на малката Рената са мини концертите на балкона на къщата им в центъра на Савона, като целта разбира се е: да я чуят възможно най-много хора. Получавала не само овации, но и …бонбони. "Виждате ли", ще напише по-късно в автобиографичната си книга Рената Ското, "Никога не съм пяла даром!"
Когато е на 16, семейният съвет решава: трябва да замине за Милано.
"В колежа Каносиане, който се помещава в манастир, монахините ме научиха да свиря на пиано. Разрешаваха ми два пъти седмично да ходя на уроци по пеене, макар на певиците тогава да не се гледаше с добро око.
През 1952 реших да се явя на престижния конкурс "Нови гласове" в Милано: при победа можех да разчитам на добра кариера. Направих безумен избор: явих се с арията на Виолета из "Травиата"– една от най-трудните, коварни опери особено за дебют! Журито ме изгледа снизходително, дори леко подигравателно, но постепенно промениха отношението си, наостриха слух и …буквално онемяха."
Така започва звездният път на Рената Ското. В съботната вечер (18 ноември от 20 часа) ще си припомним едно от върховите достижения на великата прима: Мадам Бътерфлай в едноименния шедьовър на Пучини. В ролята на Пинкертон – Пласидо Доминго. Лорин Маазел ръководи Амброзианския оперен хор и оркестър "Филхармония".
Австралиецът Саймън Бони (р.1961, Сидни) и групата му Crime & The City Solution пристигат за първи у нас в понеделник, на 2 декември, за да изнесат специален акустичен концерт в зала "Сингълс" на НДК (вход А4, дясно), който е част от зимното им турне Acoustic in Europe . Формацията е емблематична както за австралийската..
Две от късните реформаторски опери на Кристоф Вилибалд Глук бяха изпълнени в две водещи белгийски музикални институции – във Фламандската опера в Антверпен се игра "Ифигения в Таврида", а в концертната зала Bozar в Брюксел зрителите видяха "Орфей и Евридика". През XVIII век в оперния жанр се установява традиция вокалните партии да са подчертано..
На сцената на Държавната опера във Варна зрителите ще имат възможността да се насладят на опера-мюзикъла "Калас и Онасис". Вдъхновен е от необикновения живот и любовта между оперната дива Мария Калас и корабния магнат Аристотел Онасис. Сюжетът е изграден върху действителни факти. В спектакъла има силни страсти, повлияни от..
"Чувствам се спокойна. Нищо не дължа на никого. Това, което съм – благодаря на майка си и баща си… Господ ме е помазал, че ми е дал някакъв талант, аз не съм злоупотребила с това, напротив, доразвила съм го, за да Му благодаря по някакъв начин" – това заявява една от легендите в българското оперно-изпълнителско изкуство у нас и по света –..
Бубакар Траоре (р.1942, Кайи) е истинска легенда на музиката в Мали, а оттам – и в световен мащаб. Името му нареждаме до тези на Али Фарка Туре , Амаду и Мариам и Салиф Кейта , а пътят му в музиката е достоен за филм. Започва като един от най-обещаващите футболисти на Мали ( интересно съвпадение е, че и днес, като напишете "Boubacar..
Австралиецът Саймън Бони (р.1961, Сидни) и групата му Crime & The City Solution пристигат за първи у нас в понеделник, на 2 декември, за да..
Книгата "50 забравени места в България" от Слави Панайотов повежда читателите на мистично пътешествие в страната ни Шестата поред творба на един от..
Две от късните реформаторски опери на Кристоф Вилибалд Глук бяха изпълнени в две водещи белгийски музикални институции – във Фламандската опера в Антверпен..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg