Асен Великов – фотографът, отдаден на българската душевност и красота, говори в ефира на предаването "Terra Култура" за магията на снимането, работата на терен и красотата на България.
Великов си спомня за времето, когато за първи път хваща фотоапарат. Той разказва за началото на своята фотографска страст, за излизането от тъмната стаичка за проявяване на негативи и за преживения Преход – дигитален и обществен.
"Не само техниката прави снимката. Човекът, който снима, също е много важен фактор", вярва фотографът и размишлява за съдбата на фотографията в контекста на развиващия се изкуствен интелект.
Според Великов човекът - фотограф има едно голямо предимство пред технологията, а именно – емоцията, която може да преживее на терен и която прави добрата фотография възможна.
Тази мисъл отвежда госта и към последните снимки на терен, които осъществява по време на фестивала Сурва. "Още съм с приповдигнато настроение. Там беше един казан, който вреше от емоции", изказва той въодушевлението си от творческия досег с кукерския колорит, красивите жени и децата, вземащи участие в традицията.
Образът на българската жена е едно от главните вдъхновения за Великов. Фотографът е убеден, че българките стават все по-красиви, за което допринасят и носиите, в които обикновено ги заснема.
Гостът в предаването споделя къде желаещите могат да се запознаят с фотографската му работа. Освен в дигиталните платформи, в момента в Етнографския музей на Пловдив има негова изложба. Събитието е в сътрудничество с представители на нечуващата общност.
Целия разговор можете да чуете в звуковия файл:
Играта "Подът е лава" превръща опасността и сигурността в топография на въображението. Инсталацията на Виктор Петров е изградена върху принципите на тази игра, които важат само в границите на четирите стени: наивните и разрушителни импулси могат да се разгърнат с пълна сила, физиката може да бъде пренебрегната, реалността и разумът са освободени от..
Галерия "Васка Емануилова", филиал на Софийската градска художествена галерия откри изложба на две съвременни скулпторки от едно поколение, чийто подход към изучаване, изграждане и обработване на формата е различен. “Противоположности и сходства” е озаглавена експозицията на Зоя Лекова и Моника Игаренска в галерия "Васка Емануилова", която до 19..
В редакция "Хумор и сатира" също се дразним от "хвърчащите" по улици, тротоари, градинки и паркове тротинетки, но доброто ни възпитание възпира някои наши пориви. На хората по света обаче явно им е дошло до гуша, защото са подхванали борба с тротинеткохулиганите, която ще наречем "експериментална". Подробности за това и за друго в неделя веднага след..
В четири епизода "Трамвай по желание" представя на своята публика миналото и настоящето, наследството и завещанието на една от най-достойните театрални институции в България – великотърновският драматичен театър "Константин Кисимов". Първата театрална трупа в града се създава през 1870. За нуждата на театъра се закупуват декори, костюми от..
Да си свидетел на пътя на човек, който следва сърцето си, несъмнено е вдъхновяващо. Радослав Владимиров припомня това както с ролята си на Мето в екранизацията на Хайтовия разказ “Сватба” – филм на Магдалена Ралчева с международно признание и с много силно изградена ценността система, така и с всичко, което прави в житейски план, където – за разлика от..
Международният поетичен фестивал " Софийските метафори" съчетава съвременна поезия, музика, визуални и сценични изкуства по начин, достъпен за широката..
Международният филмов фестивал "Срещу течението" се открива на 11 септември в София, в клуб “Строежа” от 19 часа, когато ще бъдат представени 5 филма, а..
Градът е пазител на стари традиции в занаятите, свързани с обработката на глина. Затова не случайно често е наричан "Керамичната столица на България". Тук..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg